PSD cere demiterea ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, din cauza gestionării defectuoase a proiectului autostrăzii Comarnic-Brașov
Partidul Social Democrat (PSD) a înaintat o solicitare premierului Emil Boc pentru demiterea lui Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, acuzându-l de incompetență în coordonarea negocierilor pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov.
Departamentul de transporturi al PSD a cerut Guvernului să nu valideze acordurile semnate de Berceanu referitoare la acest proiect. Această poziție este susținută de comparații cu costurile negociate anterior de aceeași instituție și companie în timpul mandatului lui Adrian Năstase. Aceste contracte au fost anulate ulterior din motive considerate nejustificate de către Traian Băsescu și Gheorghe Dobre, care au afirmat că erau prea costisitoare și implicau interese private.
Într-un comunicat emis pe 26 ianuarie 2010, senatorul Sorin Bota, liderul Departamentului transporturi al PSD, a subliniat că acordul actual „sfidează bunul simț” și transformă incompetența într-o problemă națională. El a menționat că diferența estimată de 154 miliarde lei (aproximativ 50%) ar fi putut fi utilizată pentru finalizarea autostrăzii Transilvania la un cost total estimat la 2,3 miliarde euro.
Social-democrații consideră că Radu Berceanu percepe funcția sa ca pe o oportunitate de a transfera fonduri publice în beneficiul personal. În acest context, ei solicită o analizare comparativă între contractele din anul 2004 și cele recente și cer demiterea urgentă a lui Berceanu.
Conform datelor prezentate de PSD, negocierea din 2004 s-a desfășurat pe două tronsoane: tronsonul Comarnic-Predeal avea o lungime totală de 36 km (12 km cu două benzi și restul cu una), având un termen contractual stabilit la 30 ani – cinci ani pentru construcție – cu un cost total estimat la aproximativ 601 milioane euro. Tronsonul Predeal-Brașov era planificat pe o distanță mai mică (21.80 km) cu un buget inițial previzionat la circa 404 milioane euro după finalizarea tuturor etapelor necesare construcției.
Aceste cifre sugerează discrepanțe semnificative între abordările anterioare ale ministerului și cele actuale privind gestionarea fondurilor destinate infrastructurii rutiere din România.