Restricţii de circulaţie pe podul de la Agigea, în perioada 16 septembrie – 15 octombrie 2015

Traficul rutier pe podul de la Agigea se va desfășura restricționat începând din data de 16 septembrie, timp de 30 de zile, iar transporturile agabaritice nu vor fi permise, a anunțat, miercuri, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România /CNADNR/.

Potrivit sursei citate, în perioada 16 septembrie — 15 octombrie 2015, pe podul de la Agigea, peste Canalul Dunăre — Marea Neagră, situat pe DN 39 la poziția kilometrică 8+988, viteza de deplasare a autovehiculelor pe cele patru benzi de circulație va fi limitată la 50 kilometri/oră.

De asemenea, se restricționează traficul pentru autovehiculele și coloanele agabaritice.

Recent, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CNAPM), Valeriu Ionescu, declara  că vor fi demarate operațiunile de montare a aparatelor de reazem antiseismic la noul pod rutier construit peste Canalul Dunăre — Marea Neagră, în aval de ecluza Agigea.

După finalizarea montajului, noul pod va fi deschis circulației rutiere pe toate cele patru benzi, interconectând deocamdată doar sectoarele de nord și sud ale Portului Constanța prin porțile 7 și 10 B cu A2. De asemenea, se estimează că în următoarele două luni va fi finalizat și segmentul de drum care va conecta capătul de sud al noului pod cu DN 39 (Constanța — Vama Veche), la intrarea în Eforie Nord.

Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre — Marea Neagră este o investiție de aproximativ 28 de milioane de euro, realizată de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL pentru CNAPM Constanța, 70% din investiție fiind asigurată din fonduri structurale europene. Noul pod este amplasat în aval de ecluza Agigea și elimină tranzitul rutier greu de la porțile 7 și 10B ale portului, prin municipiul Constanța.

Întreaga construcție este proiectată precum cel mai mare pod susținut de cabluri din oțel (hobane) din România, cu înălțimea maximă de 65 de metri și deschiderea maximă de 200 de metri între piloni. Lungimea totală a podului, incluzând bretelele de acces, este de 2,5 kilometri. Podul este susținut de 16 piloni, pilonul principal de susținere a căii de rulare având 116 metri înălțime.

Toate componentele metalice, 18 tronsoane și patru stâlpi de susținere au însumat peste 3.200 de tone de tablă specială, debitată și sudată într-o cale rutieră cu lungimea de 280 de metri și lățimea de aproape 17,5 metri, construită în totalitate în Portul Agigea, pe șantierul Companiei TIGITRANS.

Construcția, adjudecată prin licitație la valoarea de 23 de milioane de euro, a ajuns să coste în final peste 28 de milioane de euro, fiind necesară și modificarea proiectului inițial, întocmit în anul 2005. Investiția este realizată din fonduri structurale prin Programul Operațional Sectorial (POS) — Transporturi fiind inclusă în cadrul proiectului „Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în afara Axelor Prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport”. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata