România are un brand turistic

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin, susţine că Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a reuşit pentru prima dată să finanţeze din fonduri europene promovarea României turistice pe plan internaţional.

„În ciuda faptului că în ultimele mandate au fost lansate pe piaţa mai multe slogane privind promovarea României pe piaţa internaţională, generând o discontinuitate în planul promovării, Ministerul a reuşit să finanţeze pentru prima oară acest proces, accesând fonduri europene”, a declarat Corina Martin.

Aceasta a precizat, într-un comunicat de presă, că a participat personal la mai multe sesiuni de lucru ale echipei de consultanţi selectaţi din rândul reprezentanţilor sectorului turistic naţional. „Ni s-au prezentat constant rezultatele cercetării de piaţă precum şi mai multe variante ale vizualului spre consultare, votul final aparţinând, însă, Ministerului.  Cu toate acestea, îmi amintesc că votul colegilor de echipă a mers către varianta care conţinea mult comentata frunză’, a afirmat Corina Martin.

Ca om de turism nu pot decât să mă bucur că România are în sfârşit un brand al său şi că s-a finalizat în sfârşit, o veche luptă prin hăţişurile birocratice, având în vedere că absenţa unui brand şi-a pus amprenta pe dispariţia  României de pe harta destinaţiilor turistice internaţionale.

Este absolut normal ca brandul turistic – oricare ar fi el şi oricum ar arăta – să fie comentat, apreciat, criticat, înţeles, neînţeles, admirat, invidiat, promovat de unii, desconsiderat de alţii – e un proces normal!  Când ţi-a lipsit ceva 20 de ani, începe să nu-ţi mai placă şi să ţi se pară că nu mai aveai nevoie.  Şi în plus, trăim în România!’ a mai spus Corina Martin.

În opinia operatorilor de turism, adevăratul proces de promovare şi de construcţie a brandului abia începe şi trebuie consolidat, construit, promovat, etalat, „scos în lume’, aceste acţiuni presupunând alte bugete şi fonduri necesare ca procese fireşti pentru implementarea sa.

„Industria turismului înseamnă promovare şi dezvoltare şi nicăieri în lume aceste rezultate  nu se pot obţine gratuit”, a mai adăugat preşedintele ANAT.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata