România înregistrează cea mai mare scădere a vanzărilor de produse de larg consum din regiune

România înregistrează pe segmentul FMCG cea mai mare scădere a consumului din regiune, cu excepţia Ucrainei, a declarat joi, 3 iunie, directorul executiv al Inbev România, Mihai Ghyka.

„Investitorii români şi străini se află acum în situaţia de a avea capacităţi suplimentare şi, cred, mai mulţi angajaţi decât ar avea nevoie pentru producţia şi vânzările de astăzi, dar sunt confruntaţi cu o scădere a consumului absolut fără precedent şi singulară în regiune.

Făcând parte dintr-o companie regională, pot să vă spun că sunt scăderi nu numai la bere, de 15 la sută, ci şi la săpun – 20 la sută, la pastă de dinţi – 25 la sută, la detergenţi – 18 la sută. Singurul segment care a crescut, din câte ştiu, a fost industria cinematografică, unde încasările s-au majorat cu 40 la sută. Se pare că românii s-au dus la film mai mult, dar mai nespălaţi. Este un lucru bun, dar nu suficient’, a afirmat Mihai Ghyka, la o conferinţă privind dezvoltarea României.

Oficialul Bergenbier a adăugat că, anul acesta, în industria berii, s-a înregistrat un declin al vânzărilor de 11 la sută în primele patru luni, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Noi simţim mult mai repede ce este în mintea consumatorului, pentru că asta îl împinge spre casa de marcat din magazin cu coşul plin, gol sau fără coş. Anunţul neaşteptat şi în stil de campanie electorală privind scăderile cu 25 la sută a salariilor şi cu 15 la sută a pensiilor, într-o zi de joi, a fost cadoul pe care preşedintele ţării ni l-a făcut şi pe care l-am simţit în săptămâna următoare când ne-au scăzut vânzările cu 40 la sută’, a declarat Mihai Ghyka.

După părerea sa, actualele scăderi de preţ din retailul modern, promoţiile, vin „dintr-o disperare de a stimula consumul’.

„Astăzi, suntem în situaţia de a avea, în regiune, cele mai mari scăderi ale consumului, cu excepţia Ucrainei, unde sunt scăderi de 30 la sută, în 2009, pe sectorul FMCG. Bulgaria este departe de această situaţie, după cum se ştie, din toate puncte de vedere, şi de consum şi de încredere’, a adăugat oficialul Inbev România, precizând că „economia şi consumul depind de încrederea în ziua de mâine şi în veniturile pe care le vei avea”.

Multinaţionalele şi investitorii români au capacităţile, au oamenii şi vor continua să producă la aceeaşi calitate, iar investiţiile în marketing şi vânzări vor fi menţinute, pentru că aceştia cred în viitorul acestei ţări, a adăugat Ghyka.

De altfel, până în prezent, Inbev România a investit 250 de milioane de euro în România.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata