Românii au cumpărat de două ori mai multe mașini „verzi” în primele nouă luni din acest an

De la începutul acestui an, înmatriculările noi de autovehicule, au crescut în România cu 4,3%, comparativ cu intervalul similar din 2020, iar autoturismele electrice, hibride plug-in şi full hibrid au ajuns la o cotă de piaţă de 12%, relevă datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Astfel,  în perioada ianuarie – septembrie 2021, pe piaţa naţională, topul primelor zece mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia (26.457 unităţi), urmată de Ford (8.549), Volkswagen (7.158), Toyota (7.092), Renault (6.938), Hyundai (6.513), Skoda (6.489), Mercedes Benz (5.468), Suzuki (3.759) şi Peugeot (2.906), conform sursei citate.

De asemenea, în segmentarea pe clase, se observă o evoluţie mixtă, după cum urmează: Clasa A (+24,4%), Clasa B (+3,2%), Clasa C (-12,7%), Clasa D (-3,4%), Clasa E (+13,1%), Clasa F (+158,7%), SUV (+19,1%), MPV (+9,8%) şi Clasa Sport (-7,1%).

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,7%, în creştere cu 5,4 puncte procentuale faţă de anul 2020, urmat de Clasa C cu o cotă de 28,1% (-5,5pp) şi Clasa B cu o cotă de 20,8% (-0,2pp), scrie Agerpres.

Totodată, în funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după primele nouă luni ale anului în curs, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o creştere de 0,6 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă din 2020, până la o pondere de 67,2%. Pe de altă parte, autoturismele cu motoare diesel au înregistrat un recul de 6,2 puncte procentuale, raportat la perioada de referinţă, deţinând o cotă de 20,8% din total.

 Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, la finele lunii septembrie 2021, o cotă de piaţă de 12%, de 1,8 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (6,4%).

„Ca şi în anul 2020, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme, cele „verzi” au performat, în anul 2021, achiziţiile din această categorie aproape s-au dublat (+93,6%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+233,7%)”, se menţionează în analiza APIA.

În contextul social, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate, în primele nouă luni ale anului, de către persoanele juridice, care acoperă 55% din totalul achiziţiilor, în timp ce persoanele fizice au înregistrat o pondere de 45%.

În categoria autovehiculelor comerciale uşoare (minibuse şi pick-up) se consemnează o creştere de 22,5%, la nouă luni.

Concret, la nivelul lunii septembrie din anul curent, autoturismele (care reprezintă circa 82% din totalul pieţei auto) au înregistrat un volum de 8.827 de unităţi, cu 18,1% mai puţin decât în luna similară din 2020.

Pe ansamblu, prima lună de toamnă din 2021 vine cu o scădere de 13,6% a înmatriculărilor de autovehicule, faţă de luna similară a anului 2020.

Sursa: Digi24.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata