PUBLICITATE
CONTACT
Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Citești Roxana Mînzatu (ANAP): Strategia în domeniul achiziţiilor publice trebuie implementată în 2016, altfel CE opreşte finanţarea pe 2014-2020
Share
Aa
Financiarul Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Social
Website by PSK

Home - Actuale - Roxana Mînzatu (ANAP): Strategia în domeniul achiziţiilor publice trebuie implementată în 2016, altfel CE opreşte finanţarea pe 2014-2020

Roxana Mînzatu (ANAP): Strategia în domeniul achiziţiilor publice trebuie implementată în 2016, altfel CE opreşte finanţarea pe 2014-2020

Autor Redactia Financiarul 2 decembrie 2024 19 minute citire

Legislația europeană în domeniul achizițiilor publice trebuie să fie implementată până la 18 aprilie 2016, conform angajamentelor asumate de toate statele membre ale Uniunii Europene. De asemenea, Strategia națională pentru achiziții publice trebuie finalizată până la sfârșitul anului următor.

Din articol
Termenul limită și consecințele întârzieriiStadiul actual al legislațieiProvocările întâmpinateAșteptări privind aprobarea noilor reglementăriNoutățile legislative propuseImplicarea societății civileReformele în Achizițiile Publice: O Nouă Viziune pentru Mediul de AfaceriPropuneri legislative pentru îmbunătățirea procesului de achizițiiNevoia unei legislații mai clarePlățile directe către subcontractanți: O noutate importantăAccesibilitate crescută pentru IMM-uriDivizarea pe loturi: O soluție favorabilă micilor antreprenoriConsultări prealabile cu piața: Un pas spre transparență Schimbări în criteriile de atribuire Modificări semnificative în achizițiile publice: Prețul cel mai scăzut nu va mai fi criteriu pentru serviciile intelectualeO nouă abordare pentru serviciile de proiectare și consultanțăCalitatea devine prioritarăLimitările modificării contractelorImpact asupra fondurilor europeneReglementări noi pentru prevenirea conflictelor de interese în achiziții publiceMecanismele de integritate se îmbunătățescDefinirea conflictului de intereseImplementarea noii legislațiiAbordări integrate privind achizițiile publiceReformele privind contestațiile Proiect legislativ pentru reducerea contestațiilorMonitorizarea contestatarilor profesioniști Reformarea sistemului de contestare a licitațiilor: măsuri pentru o mai bună gestionareO nouă abordare în monitorizarea contractelor publiceMăsuri împotriva contestatarilor nejustificațiDetalii despre cauțiuneImpactul noii legislații asupra fondurilor europeneÎmbunătățirea procesului de achiziții publice: măsuri și perspectiveOferte de calitate prin termene optimizateStandardizarea prețurilor în achizițiiDefinirea ofertelor neobișnuit de miciCrearea unei liste cu operatori economici autorizațiCalendarul normelor aplicabile după adoptarea legilorProfesionalizarea personalului din achiziții publiceReformarea achizițiilor publice: noi standarde și formare profesionalăAngajarea specialiștilor în achiziții publicePrograme de formare profesionalăBilanțul ANAP: progrese și perspective

Termenul limită și consecințele întârzierii

Roxana Mînzatu, președintele Autorității Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), a declarat într-un interviu acordat AGERPRES că nerespectarea termenului de implementare a Strategiei va duce la suspendarea finanțării europene pentru toate programele operaționale din perioada 2014-2020.

Stadiul actual al legislației

Mînzatu a precizat că pachetul legislativ se află în prezent în Senat, unde a trecut prin comisiile competente și așteaptă votul în plen. Din păcate, nu se preconizează ca acesta să fie discutat înainte de finalul anului, iar sesiunea următoare este estimată să înceapă după 1 februarie. Odată ce va fi aprobat de Senat, proiectul va fi trimis Camerei Deputaților.

4 greșeli psihologice care te țin blocat în rate ani de zile
Crezi că ți-ai organizat bine banii? Vezi greșeala ascunsă pe care o fac 8 din 10 români
4 greșeli financiare pe care le transmiți copiilor fără să știi
Obiceiuri financiare care te mențin sărac. Ce trebuie să schimbi urgent

Provocările întâmpinate

Referitor la întârzierea intrării în vigoare a legilor propuse anterior pentru 1 ianuarie 2016, Mînzatu a explicat că procesul de avizare și aprobat al acestora s-a desfășurat rapid dar insuficient pentru respectarea termenelor dorite. Deși au fost trimise scrisori către parlamentari subliniind importanța acestor legi ca parte din strategia națională de reforme, trecerea prin Parlament s-a dovedit o provocare.

Așteptări privind aprobarea noilor reglementări

Dacă voturile vor avea loc conform planificării după februarie și dezbaterile din Camera Deputaților nu vor dura mai mult de trei săptămâni, Mînzatu estimează că noile legi ar putea fi aprobate spre sfârșitul lunii februarie. România are un angajament ferm față de Uniunea Europeană cu privire la respectarea datei limită stabilite pe 18 aprilie 2016.

Noutățile legislative propuse

Președintele ANAP a detaliat câteva dintre modificările aduse prin cele patru noi acte normative care vor reglementa achizițiile publice. Acestea includ transpunerea unor directive europene esențiale care stabilesc un cadru clar atât pentru concesiunile lucrărilor cât și pentru achizițiile clasice sau sectoriale. În plus, România va introduce o lege separată dedicată soluționării contestațiilor prin intermediul Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).

Implicarea societății civile

Pentru prima dată în istoria recentă a legislației românești privind achizițiile publice, aceste reglementări sunt supuse dezbaterii parlamentare extinse și implicării societatii civile în procesul decizional.

Reformele în Achizițiile Publice: O Nouă Viziune pentru Mediul de Afaceri

Propuneri legislative pentru îmbunătățirea procesului de achiziții

Recent, discuțiile cu parlamentarii și autoritățile contractante au scos la iveală o serie de propuneri menite să reformeze legislația achizițiilor publice din România. Reprezentanții mediului de afaceri și ai autorităților implicate în controale au exprimat nemulțumiri legate de complexitatea actuală a reglementărilor, solicitând clarificări și măsuri care să reducă riscurile de fraudă.

Nevoia unei legislații mai clare

În cadrul întâlnirilor, s-a evidențiat că firmele se simt constrânse de numeroasele controale, iar unele autorități consideră că este necesară o legislație mai detaliată. Acestea din urmă subliniază importanța identificării riscurilor potențiale în procesul contractual și a stabilirii unor mecanisme care să prevină semnarea contractelor cu risc ridicat.

Plățile directe către subcontractanți: O noutate importantă

Una dintre inovațiile propuse este posibilitatea ca autoritățile contractante să efectueze plăți directe către subcontractanți, dacă acest lucru este stipulat în contract. Această măsură are ca scop simplificarea procesului administrativ și sprijinirea companiilor locale afectate anterior de dificultățile financiare generate prin intermediari. Totuși, există temeri legate de creșterea sarcinilor administrative pentru autoritățile contractante.

Accesibilitate crescută pentru IMM-uri

Divizarea pe loturi: O soluție favorabilă micilor antreprenori

Strategia actualizată vizează facilitarea accesului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) la achizițiile publice prin promovarea divizării contractelor pe loturi. Aceasta abordare permite IMM-urilor să participe la licitații adaptate capacităților lor financiare și tehnice. Autoritățile care aleg să nu divizeze un contract vor fi obligate legal să justifice această decizie.

Consultări prealabile cu piața: Un pas spre transparență

Un alt element inovator al noii strategii constă în organizarea consultării pieței înaintea lansării procedurilor de achiziție. Autoritatea contractantă va putea publica informații preliminare despre caietul de sarcini pe platforma SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), permițând astfel ofertanților sau experților din domeniu să contribuie cu sugestii constructive.

Schimbări în criteriile de atribuire

În ceea ce privește criteriile utilizate pentru atribuirea contractelor, președintele Agenției Naționalede Achiziții Publice a confirmat că „prețul cel mai scazut” va rămâne un factor important; totuși, noua legislație va introduce modificări menite să reflecte nevoia unei evaluări mai complexe a ofertelor primite.

Aceste reforme sunt esenţiale nu doar pentru conformitatea cu directivele europene dar şi pentru adaptarea sistemului românesc la cerinţele actualei economii globale şi nevoia societatii româneşti.

Modificări semnificative în achizițiile publice: Prețul cel mai scăzut nu va mai fi criteriu pentru serviciile intelectuale

O nouă abordare pentru serviciile de proiectare și consultanță

Într-o schimbare importantă a legislației privind achizițiile publice, autoritățile române au decis să elimine utilizarea prețului cel mai scăzut ca principal criteriu de selecție pentru servicii intelectuale, inclusiv proiectarea. Această măsură vizează îmbunătățirea calității lucrărilor executate în România, având în vedere că un raport optim între preț și calitate este esențial.

Calitatea devine prioritară

Conform noilor reglementări, evaluarea ofertelor pentru servicii precum proiectarea va trebui să ia în considerare factori de calitate. Aceasta se justifică prin numeroasele probleme întâmpinate anterior, când atribuirea contractelor pe baza celui mai mic preț a dus la realizarea unor proiecte tehnice deficitare. Proiectele prost concepute au generat caiete de sarcini slabe și lucrări necorespunzătoare, ceea ce a condus la contestații frecvente.

Roxana Mînzatu, reprezentant al autorităților competente în domeniul achizițiilor publice, a subliniat că această modificare este esențială pentru asigurarea unei execuții de calitate superioară. „Credem că eliminarea criteriului prețului cel mai scăzut din zona serviciilor intelectuale va contribui la obținerea unor lucrări de o calitate superioară”, a declarat aceasta.

Limitările modificării contractelor

Un alt aspect important al noii legislații se referă la limitările impuse modificării valorii contractelor pe parcursul derulării acestora. Toate ajustările vor trebui să fie publicate transparent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), asigurând astfel o monitorizare eficientă a evoluției costurilor.

Modificările vor fi permise doar într-un cadru strict: până la 15% din valoarea inițială pentru contractele de lucrări și 10% pentru cele referitoare la bunuri sau servicii. Aceste plafoane sunt menite să prevină abuzurile anterioare legate de invocarea unor cheltuieli imprevizibile fără justificări clare.

Impact asupra fondurilor europene

Întrebat dacă aceste reglementări se aplică și proiectelor finanțate din fonduri europene, Roxana Mînzatu nu a oferit detalii suplimentare dar s-a aratat deschis dialogului cu privire la implementarea acestor măsuri într-un mod care să sprijine absorbția eficientă a fondurilor disponibile.

Prin aceste reforme legislative, autoritățile române își propun nu doar creșterea transparenței procesului de achiziție public și reducerea riscurilor asociate cu utilizarea abuzivǎa criteriului preţului cel mai scǎzut ci şi asigurarea unei execuţii eficiente şi durabile a investițiilor publice.

Reglementări noi pentru prevenirea conflictelor de interese în achiziții publice

Mecanismele de integritate se îmbunătățesc

În cadrul discuțiilor recente, Roxana Mînzatu a subliniat că subiectul reglementării conflictelor de interese este încă deschis. Aceasta a menționat că anumite aspecte necesită norme clare, iar costurile suplimentare eligibile vor fi limitate la 15% și 10%. O noutate importantă este introducerea unei reglementări care permite modificarea fără invocarea abuzivă a cazului imprevizibil sau a forței majore.

Definirea conflictului de interese

Mînzatu a explicat că legislația actuală, elaborată în colaborare cu Comisia Europeană, vizează prevenirea și identificarea potențialelor conflicte de interese înainte ca acestea să devină probleme legale. Agenția Națională de Integritate (ANI) va implementa un sistem informatic numit ‘PREVENT’, care va include un formular electronic ce trebuie completat în documentația de atribuire. Acest formular va ajuta la identificarea relațiilor între autoritățile contractante și ofertanți, permițând ANI să emită alerte pentru remedierea situațiilor problematice.

Implementarea noii legislații

Legea asociată acestui mecanism se află în prezent în Camera Deputaților și urmează să fie adoptată în două etape: prima etapă ar putea intra în vigoare din iulie pentru fondurile europene, iar cea de-a doua din decembrie pentru bugetul național. Totuși, Mînzatu își exprimă dorința ca ambele etape să fie implementate simultan.

Abordări integrate privind achizițiile publice

Roxana Mînzatu a subliniat importanța unei abordări integrate între finanțările din bugetul național și cele europene. Peste 80% dintre achizițiile publice sunt realizate prin bugetul statului, ceea ce face inutilă distincția între cele două surse financiare.

Reformele privind contestațiile

Proiect legislativ pentru reducerea contestațiilor

Referitor la contestații, ANAP colaborează cu Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) pentru dezvoltarea unui proiect legislativ care introduce o notificare prealabilă obligatorie. Aceasta obligă companiile să notifice Autoritatea înainte de contestarea deciziilor într-o instanță sau la CNSC. Scopul acestei măsuri este reducerea numărului contestațiilor prin facilitarea unui dialog direct între părți.

Monitorizarea contestatarilor profesioniști

În ceea ce privește fenomenul „contestatarilor profesioniști”, Roxana Mînzatu afirmă că nu există dovezi clare ale acestei categorii conform discuțiilor cu CNSC-ul; totuși, autoritățile contractante observă comportamente repetitive ale unor firme care contestau frecvent rezultatele licitațiilor. ANAP intenționează să implementeze o monitorizare mai riguroasă folosind SEAP-ul (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), astfel încât să poată identifica eventualele abuzuri sau comportamente suspecte pe piața achizițiilor publice.

Aceste inițiative legislative reflectă angajamentul autorităților române către transparență și integritate în gestionarea fondurilor publice.

Reformarea sistemului de contestare a licitațiilor: măsuri pentru o mai bună gestionare

O nouă abordare în monitorizarea contractelor publice

Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP) își propune să îmbunătățească modul în care sunt gestionate contestațiile legate de licitații. Sistemul actual, considerat rudimentar, permite doar o vizualizare limitată a numărului de contestații depuse și respinse, fără analize detaliate pe ofertanți sau domenii. Noul plan vizează o redimensionare a monitorizării contractelor, regiunilor și autorităților contractante, cu scopul de a genera alerte și rapoarte care să evidențieze riscurile.

Măsuri împotriva contestatarilor nejustificați

Într-un interviu recent, Roxana Mînzatu a explicat că Guvernul României a implementat în 2014 o garanție de bună conduită pentru a descuraja contestările nefondate. Aceasta prevedea ca persoanele care depun contestații să constituie o garanție proporțională cu valoarea procedurii. Totuși, reținerea automată a acestei garanții s-a dovedit parțial neconstituțională. În prezent se discută despre introducerea unui mecanism complementar prin notificări și cauțiuni.

Noua legislație preconizează introducerea unei cauțiuni ce va funcționa ca un fel de taxă plătită înaintea suspendării unei proceduri sau contracte până la soluționarea litigiului. De asemenea, se ia în considerare implementarea unei taxe de timbru pentru contestații, conform normelor europene.

Detalii despre cauțiune

Cauțiunea va fi calculată procentual din valoarea estimată a contractului dar va avea un plafon maxim stabilit pentru evitarea unor costuri excesive. Aceasta va fi restituită după soluționarea definitivă a plângerii sau încetarea efectelor suspendării procedurii.

Impactul noii legislații asupra fondurilor europene

Mînzatu subliniază că multe dintre problemele întâmpinate au fost legate de implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene. Noua legislație include strategia de contractare ca instrument esențial; autoritățile vor trebui să elaboreze strategii detaliate pentru fiecare achiziție publică.

Termenele minime pentru depunerea ofertelor vor fi reduse conform directivei europene; totuși, aceasta nu trebuie să conducă la graba în procesul decizional care ar putea afecta calitatea ofertelor primite. ANRMAP intenționează să emit un ghid online destinat sprijinirii autorităților în pregătirea documentației necesare achizițiilor publice.

Prin aceste măsuri legislative se urmărește nu doar eficientizarea procesului achiziției publice ci și asigurarea utilizării corecte și responsabile ale fondurilor europene disponibile.

Îmbunătățirea procesului de achiziții publice: măsuri și perspective

Oferte de calitate prin termene optimizate

Roxana Mînzatu, reprezentant al autorităților, a subliniat importanța stabilirii unor termene adecvate pentru pregătirea documentației în domeniul construcțiilor. Aceasta a menționat că timpul necesar nu ar trebui să fie minim, ci optimizat pentru a asigura oferte de calitate. Autoritatea va efectua analize proprii pentru a determina aceste termene pe sectoare specifice.

Standardizarea prețurilor în achiziții

În cadrul discuțiilor despre standardele de cost, Mînzatu a evidențiat lipsa unei baze solide care să permită compararea ofertelor. Deși Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) dispune de o bază cu prețuri referință pentru utilaje, nu există date suficiente pentru alte categorii. Monitorizarea ANAP ar putea contribui la crearea unei astfel de baze informative.

Definirea ofertelor neobișnuit de mici

Mînzatu a abordat problema ofertelor cu valori semnificativ reduse și modul în care acestea sunt reglementate prin normele actuale. Autoritățile lucrează la definirea unui procentaj sub care o ofertă poate fi considerată neobișnuit de mică, fără însă a stabili un prag fix în legislație.

Crearea unei liste cu operatori economici autorizați

Noua legislație va permite întocmirea unei liste cu operatori economici autorizați pe diverse domenii, facilitând participarea acestora la licitații fără necesitatea prezentării repetate a documentelor. Acest sistem este inspirat din modele internaționale și are scopul de a reduce povara administrativă atât pentru firme cât și pentru autorități.

Calendarul normelor aplicabile după adoptarea legilor

Referitor la implementarea noilor legi, Mînzatu a anunțat că normele vor fi finalizate concomitent cu ieșirea legilor din Parlament. Consultările publice asupra draftului sunt programate să înceapă pe 15 ianuarie 2024, iar normele trebuie publicate într-un interval maxim de 30 zile după adoptare.

Profesionalizarea personalului din achiziții publice

Un alt aspect important discutat este profesionalizarea personalului implicat în achizițiile publice. Un recensământ recent realizat printre angajații din acest domeniu va ajuta la conturarea profilului profesional al lucrătorilor și va fundamenta modificările legislative necesare introducerii funcției specifice dedicată consilierilor în achiziții publice.

Aceste măsuri vizează îmbunătățirea transparenței și eficienței procesului de achiziție publică în România, contribuind astfel la dezvoltarea infrastructurii naționale într-un mod sustenabil și responsabil.

Reformarea achizițiilor publice: noi standarde și formare profesională

Angajarea specialiștilor în achiziții publice

Primăria X va implementa un nou sistem de angajare pentru funcțiile din domeniul achizițiilor publice, care va permite selectarea consilierilor specializați, conform reglementărilor legale. Această schimbare va permite autorităților să solicite candidaților experiență relevantă în domeniu, nu doar vechime în studii. Astfel, se preconizează o evaluare mai riguroasă a competențelor profesionale și o remunerare adecvată a acestora.

Programe de formare profesională

Roxana Mînzatu a subliniat importanța pregătirii continue în acest sector. Ministerul Educației colaborează cu instituțiile de învățământ superior pentru a dezvolta un program de masterat sau postuniversitar dedicat achizițiilor publice, destinat celor care doresc să activeze în administrație. Până la implementarea acestui program, vor fi organizate cursuri de formare avansată bazate pe un ghid online ce va fi finalizat până în luna iunie. Aceste cursuri vor viza inițial autoritățile contractante cu cele mai mari valori gestionate.

Bilanțul ANAP: progrese și perspective

În ceea ce privește bilanțul Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), Roxana Mînzatu a menționat că instituția este relativ nouă și că evaluările sunt împărțite între perioada ANRMAP și cea actuală. Până la mijlocul lunii decembrie 2023, au fost inițiate proceduri de aproximativ 14 miliarde euro din care contractele finalizate se ridică la 7 miliarde euro. Este important de menționat că multe dintre aceste proceduri nu sunt încă finalizate; unele contracte inițiate anul acesta urmează să fie semnate anul viitor.

Din perspectiva surselor de finanţare, aproximativ 16% din procedurile derulate provin din fonduri europene, iar restul de 84% sunt finanţate prin bugetul național. Aceasta evidențiază rolul crucial al bugetului statului ca sursă principală pentru achizițiile publice comparativ cu fondurile europene.

Aceste măsuri reflectă angajamentul autorităților către o abordare integrată care vizează stimularea eficienţei atât în utilizarea fondurilor europene cât şi a celor provenite din bugetul național.

Tag: achizitii publice, ANAP, finantare, implementare, Roxana Minzatu, strategie
Distribuie acest articol
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Înapoi Complexul Energetic Hunedoara a depus cerere pentru intrare în insolvenţă
Înainte Arabia Saudită a majorat cu 50% preţul benzinei la pompă

Cele mai populare știri

piața chiriilor, chirie, închiriat

Cum trebuie completat contractul de chirie. Evită problemele cu Fiscul

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

Cele mai noi știri

obligațiuni, investiții

7 metode de investiții accesibile pentru începători

plan financiar

5 motive pentru care nu reușești să te ții de niciun plan financiar

rata dobânzii, credit

Ce trebuie să știi despre ROBOR și IRCC dacă ai un credit

greșeli financiare

10 greșeli financiare care te țin sărac. Cum le corectezi

calcule

3 calcule simple care îți arată dacă trăiești peste posibilități

Citeste si:

Inlatura termenul Injectii pentru slabit Injectii pentru slabit

Injecțiile pentru slăbit ar putea preveni 42 de boli, inclusiv demența!

2048

„Pot face aceeași muncă precum un bărbat”: Prima femeie comandant de pe front din Ucraina vorbește despre război, suferință și speranță

Croissant cu ciocolată

Pericolele ascunse din croissantele cu ciocolată. Ce conțin, de fapt

62488277

Lovitură pentru Diana Șoșoacă! CCR ÎI INTERZICE SĂ CANDIDEZE LA PREȘEDINȚIE

Articole recomandate

credite, rate

4 greșeli psihologice care te țin blocat în rate ani de zile

Autor Bianca Maria 22 mai 2025
piața chiriilor, chirie, închiriat

Cum trebuie completat contractul de chirie. Evită problemele cu Fiscul

Autor Bianca Maria 22 mai 2025
obligațiuni, investiții

7 metode de investiții accesibile pentru începători

Autor Bianca Maria 22 mai 2025
financiare

4 greșeli financiare pe care le transmiți copiilor fără să știi

Autor Bianca Maria 21 mai 2025
plan financiar

5 motive pentru care nu reușești să te ții de niciun plan financiar

Autor Bianca Maria 21 mai 2025
rata dobânzii, credit

Ce trebuie să știi despre ROBOR și IRCC dacă ai un credit

Autor Bianca Maria 20 mai 2025

Rămâi mereu informat cu cele mai recente știri din lumea financiară! Îți oferim zilnic cele mai importante știri din domeniul economiei, atât din țară, cât și internaționale. Citește în fiecare zi cele mai noi știri pentru a fi mereu la curent cu tot ce se întâmplă, astfel încât să poți lua decizii bine informate și să rămâi conectat la realitatea economică din întreaga lume.

  • Afaceri
  • Companii
  • Construcţii
  • Asigurări
  • Casă și Grădina
  • Lifestyle
  • Educaţie
  • Sănătate
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Externe
  • Politică
  • Agricultură
  • Tehnologie
Website by PSK
  • Home
  • Cookies
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni si Conditii
adbanner
AdBlock activ
Financiarul este un site neafiliat politic si se sustine din publicitate. Vă rugăm să dezactivati AdBlock pentru a susține site-ul. Multumim
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?