PUBLICITATE
CONTACT
Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Citești Sancțiunile rusești sporesc amenințarea cu deversarea de petrol.
Share
Aa
Financiarul Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Social
Website by PSK

Home - Actuale - Sancțiunile rusești sporesc amenințarea cu deversarea de petrol.

Sancțiunile rusești sporesc amenințarea cu deversarea de petrol.

Autor Lautaru Stana 3 aprilie 2023 6 minute citire
b3e86c02 10b8 48a9 ab23 38f05a67b0f0

Directorul executiv al unuia dintre cei mai mari asigurători de transport maritim din lume a avertizat cu privire la riscul tot mai mare de o scurgere dezastruoasă de petrol, după ce efectele secundare ale sancțiunilor asupra Rusiei au lăsat alte mii de nave fără acoperire de răspundere civilă din partea unor asigurători „bine testați”.

„Nimeni nu va fi acolo pentru a ajuta la înlăturarea mizerii (fără o acoperire suficientă pentru răspundere)”, a declarat Rolf Thore Roppestad, directorul executiv la Gard din Norvegia. „Acesta este un dezastru social și de mediu care așteaptă să se întâmple și ar trebui să fie o mare îngrijorare pentru noi toți.”

Avertismentul public rar din partea unui asigurător senior vine pe fondul îngrijorării marilor case comerciale și a unor factori de decizie politică cu privire la consecințele neintenționate ale regimului de sancțiuni din vest, care a împins comerțul rusesc cu petrol în umbră.

Ce nu îți spune banca când iei un credit. 5 lucruri care te pot costa scump
3 calcule simple care îți arată dacă trăiești peste posibilități
Prag istoric pentru Bitcoin. Cât a ajuns să valoreze criptomoneda
4 greșeli financiare pe care le transmiți copiilor fără să știi

Există o neliniște în sectorul energetic că comercianții mai mici, cu mai puțină experiență, transportă țiței pe distanțe mai lungi pe nave mai vechi cu niveluri necunoscute de asigurare.

Într-un interviu pentru Financial Times, Roppestad a estimat că, de când Rusia a invadat Ucraina, „câteva mii” de nave au făcut comerț pe tot globul fără acoperire din partea Grupului Internațional al celor 12 Cluburi de Protecție și Indemnizație. Grupul este alcătuit în mare parte din asigurători europeni și americani, inclusiv Gard, care în trecut au acoperit aproximativ 90% din tonajul oceanic al lumii.

El și-a exprimat îngrijorarea cu privire la fiabilitatea și capacitatea asigurătorilor non-IG de a gestiona o deversare sau un alt accident.

Printre aceste nave se numără o mare parte din așa-numita flotă din umbră, un grup în vârstă de petroliere despre care brokerii credeau că au fost adunate de Rusia pentru a eluda sancțiunile occidentale și adesea asigurate la nivel local.

Roppestad a spus că există un risc mult mai mare pentru un scenariu cel mai rău în care „nimeni nu va fi acolo să plătească” pentru a face curățenie după un accident. „Pe măsură ce flota din umbră continuă să crească, va deveni doar mai acută.”

Cluburile International Group P&I sunt deținute reciproc de armatori și navlositori și oferă asigurare pentru răspunderea față de terți, cum ar fi prăbușirea unei nave. Acoperirea P&I este esențială pentru comerțul maritim și o condiție pentru intrarea în porturile globale.

Asigurătorii și brokerii occidentali și-au exprimat îngrijorarea privată că acoperirea P&I de la asigurătorii non-IG va fi mai puțin fiabilă și va duce la plăți mai limitate.

„Sunt mult mai puțin convins de fiabilitatea și capacitatea lor de a gestiona eficient un accident dacă ceva nu merge bine”, a spus Roppestad.

Multe nave care renunță la acoperirea IG se bazează pe alți asigurători P&I din Rusia și Orientul Mijlociu, potrivit experților în asigurări și înregistrările navelor. Iranul și Venezuela și-au folosit de multă vreme propriile flote umbră de câteva sute de nave pentru a evita sancțiunile. Iranul are propriul său asigurător P&I, Kish, creat după ce asigurătorii occidentali s-au retras.

Vedeți un instantaneu al unui grafic interactiv. Acest lucru se datorează cel mai probabil faptului că sunteți offline sau că JavaScript este dezactivat în browserul dvs.

„Am schimbat abilitățile de logistică în jurul petrolului rusesc într-o perioadă foarte scurtă de timp”, a spus Ben Luckock, co-șef de tranzacționare cu petrol la Trafigura, despre importanța crescândă a firmelor comerciale mai mici, mai puțin experimentate, care se bazează pe nave mai vechi. Trafigura a fost unul dintre cei mai mari transportatori de țiței rusești înainte de a înceta această afacere anul trecut.

O mare zonă de îngrijorare, a spus el, sunt strâmtorile dintre Danemarca și Suedia de la gura Mării Baltice, care rămâne o rută comercială importantă pentru petrolul rusesc sancționat, care ocolește acum Europa în lunga sa călătorie către noi cumpărători din India și China.

„Aveți o mulțime de bărci de 17, 18 și 19 ani care tranzitează strâmtorii daneze cu petrol (rusesc) destinat Asiei”, a declarat Luckock la summitul global FT Commodities de săptămâna trecută.

Majoritatea petrolierelor, în special petrolierele mari, sunt asigurate cu International Group și tind să fie mai tinere.

În decembrie, Turcia a declanșat un blocaj de petrol-cisternă în afara apelor sale, după ce a cerut ca toate petrolierele care trec prin apele sale să aibă garanții sporite pentru acoperirea lor P&I.

„Cluburile P&I sunt acolo pentru calitatea de membru. Ei caută să plătească (pentru daune)”, a spus un broker de asigurări din Londra, vorbind sub condiția anonimatului. „Nu știi dacă rușii ar spune… . . doar o vom lăsa.”

 

Sursa – www.ft.com

Tag: petrol, sanctiuni, transport maritim
Distribuie acest articol
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Înapoi cd448d74 3519 425b 972d 20129086b678 Cel mai mare grup de securitate privată din lume își suspendă oferta publică inițială de miliarde de dolari
Înainte 6633230c 3b43 485e 8548 3e04e693d29b „Atleții sunt singuri în acest haos”: diferența puternică între Rusia și Jocurile Olimpice

Cele mai populare știri

obiceiuri financiare

6 obiceiuri financiare care îți pot îmbunătăți viața în doar 3 luni

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

Cele mai noi știri

Țara aleasă de români pentru vacanțe culturale. Numărul de turiști a crescut cu 10%

Țara aleasă de români pentru vacanțe culturale. Numărul de turiști a crescut cu 10%

rate, ratele

6 metode prin care să îți plătești ratele mai ușor. Cum poți scăpa de acest stres!

5 metode prin care poți reduce cheltuielile cu alimentele

5 metode prin care poți reduce cheltuielile cu alimentele

creditului

5 greșeli care îți cresc inutil costul total al creditului cu mii de lei

datoria publică

Semnal de alarmă pentru finanțele publice. Datoria publică a României a atins un prag istoric

Citeste si:

Loredana Groza

Loredana Groza, declarații controversate: „Nu cred în psihiatri, nu cred în nutriționiști”

pensionar pensionari pensie pensii pensia e1722950370482

Câți BANI primește un român care a muncit doar între 10 și 15 ani! Sumele te vor șoca!

adhd

20 de Vedete care au vorbit deschis despre lupta lor cu ADHD – Adevăruri uimitoare despre această tulburare

impozitele

Impozitele cresc cu 500% într-un oraș din România: noi taxe locale

Articole recomandate

obiceiuri financiare

6 obiceiuri financiare care îți pot îmbunătăți viața în doar 3 luni

Autor Bianca Maria 23 mai 2025
Țara aleasă de români pentru vacanțe culturale. Numărul de turiști a crescut cu 10%

Țara aleasă de români pentru vacanțe culturale. Numărul de turiști a crescut cu 10%

Autor Bianca Maria 23 mai 2025
rate, ratele

6 metode prin care să îți plătești ratele mai ușor. Cum poți scăpa de acest stres!

Autor Bianca Maria 23 mai 2025
5 metode prin care poți reduce cheltuielile cu alimentele

5 metode prin care poți reduce cheltuielile cu alimentele

Autor Bianca Maria 22 mai 2025
creditului

5 greșeli care îți cresc inutil costul total al creditului cu mii de lei

Autor Bianca Maria 22 mai 2025
datoria publică

Semnal de alarmă pentru finanțele publice. Datoria publică a României a atins un prag istoric

Autor Bianca Maria 22 mai 2025

Rămâi mereu informat cu cele mai recente știri din lumea financiară! Îți oferim zilnic cele mai importante știri din domeniul economiei, atât din țară, cât și internaționale. Citește în fiecare zi cele mai noi știri pentru a fi mereu la curent cu tot ce se întâmplă, astfel încât să poți lua decizii bine informate și să rămâi conectat la realitatea economică din întreaga lume.

  • Afaceri
  • Companii
  • Construcţii
  • Asigurări
  • Casă și Grădina
  • Lifestyle
  • Educaţie
  • Sănătate
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Externe
  • Politică
  • Agricultură
  • Tehnologie
Website by PSK
  • Home
  • Cookies
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni si Conditii
adbanner
AdBlock activ
Financiarul este un site neafiliat politic si se sustine din publicitate. Vă rugăm să dezactivati AdBlock pentru a susține site-ul. Multumim
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?