Șeful celui mai mare grup de leasing auto din Europa pariază pe faptul că amploarea va ajuta compania sa să facă față impactului creșterii ratelor asupra sectorului.
ALD, controlată de Société Générale, a finalizat săptămâna trecută achiziția de 4,8 miliarde de euro a rivalului LeasePlan și într-un moment în care concurenții săi din Europa caută, de asemenea, să își mărească flotele de mașini, în parte pentru a combate efectele creșterii ratelor dobânzilor și a inflației.
Clienții – atât companii cât și persoane fizice – s-au retras pe măsură ce costurile cresc și veniturile reale scad, dar Tim Albertsen, directorul executiv al ALD, susține că fuziunea va ajuta grupul să depășească mediul mai ostil pentru leasingul auto.
„Oamenii se uită la o rată lunară (la leasing), bineînțeles că aceasta crește din cauza ratelor ridicate ale dobânzilor și a inflației – dar suntem competitivi în acest spațiu, în special cu această tranzacție”, a declarat Albertsen, referindu-se la fuziune și la capacitatea ALD de a încerca să mențină leasingurile la un nivel scăzut.
„Vom cumpăra între 800.000 și 900.000 de mașini pe an … suntem un partener important pentru toți producătorii și, cu tipul de reduceri pe care le obținem și cu tipul de eficiență pe care îl avem în sistemele noastre, suntem, evident, competitivi și în ceea ce privește prețurile.”
Albertsen, care va rămâne să conducă grupul extins, a declarat că tarifele mai mari nu vor inversa în cele din urmă o schimbare spre închirierea mai degrabă decât spre cumpărarea de vehicule, mai ales că societățile încearcă să își îmbunătățească acreditările de mediu cu flote electrice.
Creșterea industriei a fost parțial determinată de dorința consumatorilor și a companiilor de a testa vehiculele electrice, lărgind câmpul de potențiali clienți, care înainte era mai mult limitat la întreprinderile mari.
„Dacă ne întoarcem la 2008 și la marea criză financiară, iar în 2011-2012 la criza de lichidități și la alte crize, cum ar fi Covid, am crescut constant – principalul motiv pentru aceasta este că există o creștere structurală a acestei piețe”, a declarat Albertsen pentru Financial Times.
Cu toate acestea, el a spus că cererea din partea clienților mici și mijlocii, precum și a consumatorilor individuali a fost mai slabă decât se aștepta grupul în ultima vreme.
„Acea piață își va reveni”, a spus Albertsen, adăugând că rivalii erau interesați și de acest segment, de la producătorii de automobile la alții, cum ar fi BNP Paribas cu afacerea sa de leasing Arval și Crédit Agricole, care are un joint venture de leasing cu Stellantis.
Albertsen a declarat că cererea din partea clienților corporativi mai mari a fost puternică.
După ce va absorbi LeasePlan, ALD va avea cea mai mare flotă auto din Europa și 3,3 milioane de mașini la nivel global. SocGen va deține 52,6% din grupul listat la bursă, iar foștii acționari LeasePlan vor deține alte 30,75% cu o perioadă de blocare de 12 luni.
Arval, de la BNP, are aproximativ 1,5 milioane de mașini, în timp ce întreprinderea Stellantis și Crédit Agricole vizează un milion de mașini până în 2026.
Profitul net al ALD – înainte de fuziune – a crescut cu 22,4% față de anul precedent, ajungând la 258 de milioane de euro în primul trimestru.
Albertsen a declarat că unele dintre problemele legate de producția de automobile care au afectat întreaga industrie, inclusiv din cauza lipsei de cipuri, s-au atenuat acum. Problemele logistice cu livrările, care încă durau nouă până la 10 luni, ar trebui să se îmbunătățească la un termen mai obișnuit de trei luni pe parcursul acestui an, a adăugat el.
Sursa – www.ft.com