Serviciul Public de Finanțe Locale Ploiești a informat cetățenii din diverse județe asupra unui SMS suspect cum că ar fi tentativă de înșelăciune. Unii clienții l-au primit în dimineața zilei de joi, 1 februarie.
În acest mesaj, destinatarii sunt avertizați că au fost poprite conturile lor bancare la Banca Transilvania de către Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Ploiești (DITL) pentru o sumă simbolică de 1 leu.
De fapt, din informațiile furnizate de către Serviciul Public de Finanțe Locale Ploiești pe pagina sa oficială de Facebook, acest mesaj este cauzat de o eroare în sistemul băncii. În postare, instituția a precizat că au discutat cu reprezentanții Băncii Transilvania, care au confirmat că transmiterea SMS-urilor este rezultatul unei erori în sistemul informatic de popriri al băncii.
O eroare în sistemul informatic al băncii
Însă, cetățenii sunt avertizați să nu acceseze link-ul indicat în mesajul SMS și să nu furnizeze informații personale. Mesajul conține și o indicație de a contacta instituția pentru detalii, dar Serviciul Public de Finanțe Locale Ploiești subliniază că acest demers nu este necesar, deoarece mesajul reprezintă o eroare și nu reflectă situația reală a conturilor bancare.
Astfel, „Vă aducem la cunoștință că acest mesaj nu reprezintă situația reală și că am discutat cu reprezentanții Băncii Transilvania care ne-au informat că această transmitere de SMS-uri este o eroare produsă în sistemul informatic de popriri al băncii.
Am primit asigurări că reprezentanții băncii vor lua legătura cu fiecare client pentru a explica această situație. Vă rugăm să nu accesați link-ul menționat în mesaj”, a transmis Serviciul Public de Finanțe Locale Ploiești în postare de pe Facebook.
De altfel, mesajul SMS anunță o poprire pe un anume cont din partea DITL Ploiești:
Aşadar, „Bună ziua, pe contul BT 2925225 s-a instituit o poprire de 1 RON de către DITL PLOIESTI. Pentru a afla motivul vă rugam să contactați instituția popritoare. Mai multe detalii despre popriri găsiți pe intreb.bancatransilvania.ro. Banca Transilvania”.
Întrucât tentativele de phishing și înșelăciune prin SMS sunt din ce în ce mai frecvente, cetățenii sunt încurajați să fie vigilenți și să verifice întotdeauna autenticitatea mesajelor primite. Chiar dacă în acest caz s-a dovedit că este o eroare trebuie evitată accesarea link-urilor sau oferirea de informații personale în astfel de situații.
Sursa: www.capital.ro