Națiunile dezvoltate se confruntă cu un deficit de lucrători. Pe măsură ce restricțiile legate de pandemii s-au relaxat, cererea de bunuri și servicii a crescut, dar oferta de lucrători rămâne statică.
În Marea Britanie, SUA și UE, numărul locurilor de muncă vacante a crescut până la a egala sau depăși disponibilitatea de oameni. În Marea Britanie, acest lucru este cel mai vizibil în sectorul public, în special în domeniul sănătății și al transporturilor, dar lipsa de personal afectează și companiile private.
În februarie, Camerele de Comerț Britanice au raportat rezultatele sondajului său din 2022, realizat în rândul a 5.600 de firme. Acesta a arătat că recrutarea a fost mai dificilă ca niciodată: aproape două din trei firme au vrut să angajeze oameni, dar opt din 10 dintre acestea au declarat că a fost dificil să găsească lucrători calificați sau necalificați.
SUA au o problemă similară.
În noiembrie, Jay Powell, președintele Rezervei Federale, a declarat că forța de muncă era cu 3,5 milioane de lucrători mai mică decât previziunile de dinaintea pandemiei. El a spus că 2 milioane de persoane din acest deficit s-ar putea datora faptului că mai multe persoane se vor pensiona anticipat.
Ofertele de locuri de muncă au depășit numărul de lucrători disponibili cu 4mn, echivalentul a 1,7 locuri de muncă pentru fiecare persoană în căutarea unui loc de muncă. În martie, Camera de Comerț a SUA a declarat că rata de participare a lucrătorilor a fost de 62,6%, în scădere de la 63,3% în februarie 2020. Motivele variază de la boală (o persoană sau un membru al familiei) la rate scăzute de remunerare, până la dorința de a se concentra pe dobândirea mai multor competențe înainte de a reintra în câmpul muncii.
Experții în tehnologie sunt în criză de personal peste tot, dar în special în America, situația este acută, afectând întreprinderile din domeniul tehnologiei și acele companii din alte sectoare care se bazează pe o funcție IT.
Computing Technology Industry Association, cunoscută și sub numele de CompTIA, este o organizație non-profit care sprijină industria tehnologică din SUA. Acesta a declarat că 9,1mn de persoane au fost angajate în tehnologie în 2022 – șase la sută din forța de muncă din SUA. Aproximativ 61% din acest total erau profesioniști în domeniul tehnologiei, cum ar fi dezvoltatorii de software și arhitecții de rețea, în timp ce ceilalți ocupau roluri de suport în sector.
Capacitatea tehnologică de bază este esențială pentru mulți lucrători.
În cele 12 luni până în august 2022, 10,7 milioane de anunțuri de locuri de muncă au necesitat cunoștințe de utilizare a calculatorului în ocupații de la resurse umane la asistență medicală.
În Europa, bătălia pentru talente nu este mai puțin dură.
Annabelle Gawer, director al centrului de economie digitală de la Universitatea din Surrey, spune că transformarea digitală a afectat fiecare companie, estompând linia de demarcație între tehnologie și alte sectoare. Ea spune că, odată cu angajările, „nu mai există un astfel de sector tehnologic”.
În ianuarie, un sondaj realizat de Camerele de Comerț și Industrie din Germania (DIHK) a raportat că mai mult de jumătate din 22.000 de companii au întâmpinat dificultăți în angajarea de personal. Situația a fost mai extremă în cazul întreprinderilor tehnice: două treimi dintre grupurile din industria echipamentelor electrice, inginerie mecanică și industria constructoare de automobile nu au putut ocupa posturile vacante.
Un alt sondaj a declarat că principala provocare în materie de personal pentru aproape o treime dintre respondenți a fost angajarea. Se aștepta ca această situație să continue în următoarele 12 luni. Sondajul State of European Tech22, realizat de Atomico, a analizat peste 4.000 de companii care au strâns cel puțin 500.000 de dolari de la investitori de risc în ultimul an. Pe lângă problemele de recrutare, nu mai puțin de un sfert dintre companii se așteptau ca păstrarea talentelor să fie o problemă, în creștere cu 66% față de 2022.
În Marea Britanie, deficitul de talente în domeniul tehnologiei a fost dezvăluit în raportul 2023 Hays UK Salary & Recruiting Trends. Datele adunate la sfârșitul anului 2022 de la 13.000 angajatori și profesioniști au arătat că se așteaptă ca cererea de experți în tehnologie să rămână ridicată. Aproape toți angajatorii s-au confruntat cu un deficit de competențe în ultimele 12 luni, iar trei sferturi dintre ei au crescut salariile lucrătorilor. În ciuda acestui fapt, aproape două treimi dintre angajați căutau să își schimbe locul de muncă. Concurența în cadrul unui bazin de talente atât de mic a reprezentat o preocupare.
Un val de pierderi de locuri de muncă în domeniul tehnologiei – 200.000 la nivel mondial și 16.000 în Europa anul trecut, potrivit Atomico – a luat amploare în 2023, dar acest lucru a avut doar un efect marginal asupra îngrijorărilor legate de criza de angajare.
Gawer spune: „S-ar putea ca, din cauza faptului că au fost atât de multe disponibilizări de lucrători în firmele de tehnologie, deficitul să se atenueze puțin și acești oameni să se regăsească lucrând în alte companii.”
O astfel de reabsorbție ar putea însemna că efectul unui eventual excedent de personal nu durează mult timp. Pe baza comunicatelor oficiale, CompTIA estimează că șomajul în domeniul tehnologiei s-a ridicat ușor de la puțin sub la puțin peste 2% în ianuarie 2023, comparativ cu o rată de puțin sub 4% în economia în general.
Cererea pe termen lung de talente în domeniul tehnologiei nu se așteaptă să se reducă. Pe baza ambițiilor sale digitale, numai UE dorește 20 de milioane de specialiști în tehnologie, în comparație cu cele 9 milioane de specialiști pe care le avea în 2021.
Toate țările urmăresc să acopere lacune similare, astfel încât importul de specialiști va fi nesustenabil. În 82 de țări intervievate de Nash Squared pentru Raportul Digital Leadership Report 2022, 58% dintre liderii companiilor din domeniul tehnologiei se așteaptă ca „nevoile lor de competențe” să crească, în timp ce 70% au declarat că un deficit de competențe îi reține, cel mai ridicat nivel din ultimii 24 de ani.
Probleme de conducte
Problema este semănată în primele etape ale educației. Creșterea explozivă a economiei digitale a intensificat concurența pentru absolvenții din domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii (Stem), agravând dezechilibrul dintre cerere și ofertă.
În Marea Britanie, acest lucru se reflectă la locul de muncă la nivelul de intrare. Adzuna, motorul de căutare a locurilor de muncă, a înregistrat cel mai mare număr de posturi vacante în domeniul tehnologiei din ultimii 10 ani între ianuarie și mai 2022. Mai multe dintre aceste roluri au fost la un nivel superior decât la nivel junior, ceea ce sugerează că lucrătorii nu au avut suficiente rute pentru a obține experiența căutată. Având în vedere că prea puțini elevi urmează disciplinele Stem, este puțin probabil ca problema să se îmbunătățească rapid.
Intervenția guvernului
În mod ideal, politica guvernamentală ar trebui să abordeze deficitul educațional, mai ales că Marea Britanie își propune să devină o „superputere” în domeniul științei și tehnologiei. Deficitul de competențe este o problemă de lungă durată, după cum s-a observat într-o anchetă recentă a Camerei Lorzilor.
O problemă identificată de baroneasa Brown de Cambridge, care a condus ancheta Comisiei pentru știință și tehnologie, este insuficiența supravegherii guvernamentale a „numărului imens” de inițiative ale acestuia.
Ea spune că, în lipsa unor date care să identifice ce linie să continue sau să renunțe la ea, soluția guvernului „părea să fie adăugarea unei alte inițiative …Trebuie să facem o analiză mult mai amănunțită a ceea ce a funcționat … și avem nevoie ca departamentele guvernamentale să lucreze împreună la aceste lucruri, nu să lucreze unele împotriva altora”.
Analiza s-ar putea îmbunătăți odată cu crearea Unității pentru Competențe Viitoare în cadrul Departamentului pentru Educație. Sarcina acesteia este de a evalua modul de raportare a datelor privind locurile de muncă și competențele, dar acest lucru va dura ceva timp. De asemenea, va fi nevoie de timp pentru a măsura progresul Departamentului pentru Știință, Inovare și Tehnologie, înființat în februarie.
Politica pare la fel de ineficientă în SUA, chiar dacă Consiliul Național pentru Știință și Tehnologie are un comitet de monitorizare a programelor Stem încă din 2011.
Această problemă nu este unică în Marea Britanie și America. Aproape trei sferturi dintre respondenții la sondajul Nash Squared au declarat că „consideră că politicile guvernului lor sunt complet ineficiente în abordarea deficitului de competențe digitale”. Cu toate acestea, regiunea Asia-Pacific înregistrează performanțe mai bune, respondenții fiind de patru ori mai predispuși să spună că există politici eficiente.
Mai multă știință pentru toți
Deficitul de competențe tehnologice se aplică și la populații mai largi. Raportul de anul trecut al Comisiei Europene privind capitalul uman a arătat că doar 54% dintre europeni au cel puțin competențe digitale de bază, departe de obiectivul de 70% pentru 2030. În Regatul Unit, un raport al Departamentului pentru Educație din 2022 a afirmat că oamenii au nevoie acum de competențe digitale de bază pur și simplu pentru a interacționa în societate.
Societatea Regală, cea mai veche academie științifică cu existență continuă, dorește ca copiii britanici să primească o educație mai „largă și mai echilibrată”, cu matematica și știința „în centrul”. Martorii la ancheta lui Brown din Camera Lorzilor au declarat că programarea este la fel de esențială ca cititul, scrisul și aritmetica pentru copiii cu vârste cuprinse între 5 și 11 ani.
Pe lângă începerea mai devreme a materiilor tehnice, unii oameni cred că învățarea ar trebui să continue după ce se termină educația formală. În ianuarie, Rishi Sunak, prim-ministrul, a îmbrățișat o parte din această viziune atunci când s-a angajat să facă din matematică o materie obligatorie până la vârsta de 18 ani. Totuși, această promisiune va fi greu de îndeplinit. Asociația liderilor de școli și colegii a subliniat imediat că există prea puțini profesori calificați pentru a îndeplini chiar și obiectivele anterioare.
Forumul Tech for Growth
Brown spune că prea puțini profesori de matematică și de științe sunt absolvenți de universitate ai disciplinelor pe care le predau și că acest lucru duce adesea la o lipsă de încredere și de entuziasm atât din partea profesorilor, cât și a elevilor.
Ea spune: „Cred că avem un deficit de „interes pentru subiect” care, dacă nu suntem atenți, începe în școala secundară, unde multe dintre aceste materii sunt predate de personal nespecializat.
„Profesorii se trezesc să predea chiar în afara, potențial, a zonei lor de confort, astfel încât nu le transmite tinerilor mesajul că acestea sunt subiecte cu adevărat interesante – sau importante, de altfel.
„Așa că apoi se taie treptat de la posibilitatea de a merge mai departe la A-levels și apoi la subiecte de nivel de diplomă. Și, bineînțeles, dacă nu îi inspirăm cu privire la știință și tehnologie, probabil că se îndepărtează și de aceste rute de ucenicie.”
Nu ajută faptul că, în timp ce cadrele didactice sunt obligate să facă o dezvoltare profesională continuă (DPC) legată de predare, nu există nicio obligație de a face DPC legată de subiect, chiar și în domenii cu o evoluție atât de rapidă precum tehnologia.
Tehnologia ca instrumentÎnvățați să învățați să învățați
Utilizarea tehnologiei în educație este în prezent foarte răspândită, de la instrumente de bază, cum ar fi videoconferințele, care ajută la predarea lecțiilor, până la programele de inteligență artificială care îi ajută pe elevi să învețe mai eficient și să își îmbunătățească notele. La locul de muncă, formarea și evaluările de competențe sunt adesea efectuate online, iar instrumentele de comunicare îmbunătățesc colaborarea și productivitatea.
Tehnologia poate, de asemenea, să stimuleze randamentul învățării formale. Obrizum, o companie de amploare din Cambridge, utilizează inteligența artificială pentru a formula programe de formare personalizate. Acestea încep cu o evaluare a cunoștințelor unui cursant și se dezvoltă de acolo într-un mod unic în funcție de progresul acestuia. Pentru a elimina presupunerile, utilizatorii nu trebuie doar să aleagă răspunsurile corecte, ci și să își noteze nivelul de convingere. Această gamificare a învățării este mai eficientă decât orice program de formare de tip „one size fits all”.
Astfel de cursuri oferă companiilor date despre ceea ce știu angajații lor și despre cât de bine învață și reduc timpul necesar pentru a obține rezultate mai bune. Cunoștințele lucrătorilor pot fi, de asemenea, puse în corespondență cu cerințele unei companii. Cu date bune, companiile pot afla de ce anumiți angajați nu au performanțe bune și își pot schimba procesele pentru a obține rezultate mai bune.
Rose Luckin, profesor de proiectare centrată pe cursant la UCL Knowledge Lab din Londra, a efectuat un studiu cu o companie de servicii financiare care instruia comercianți. „Ei au crezut că motivul pentru care atât de mulți comercianți au părăsit afacerea foarte curând după formare a fost că trebuiau să facă ceva în legătură cu formarea”, spune ea. „Noi am reușit să evidențiem faptul că (problema consta în) recrutarea oamenilor potriviți”.
Cu suficiente date, studiile pot arăta, de asemenea, cum angajații ar putea fi mai buni la o sarcină diferită, „astfel încât poate că nu vor fi cei mai buni comercianți din lume, dar ar putea fi foarte buni la conformitate”.
Separat, un alt studiu universitar a dezvăluit ce metodă de predare – online sau în persoană, de exemplu – a funcționat bine cu diferiți studenți și de ce. Acest lucru a permis universității să decidă când să intervină pentru a se asigura că un student învață eficient. Tehnicile de inteligență artificială, cum ar fi extragerea proceselor, se numără printre tehnologiile care pot extrage astfel de date. Cu toate acestea, „este nevoie de un om pentru a le pune cap la cap și a spune ce ar putea însemna”, spune Luckin.
Omul și mașina
O mai bună educație în domeniul tehnologic ar putea rezolva două impedimente în calea automatizării – lipsa de expertiză și rezistența culturală de teama pierderii locurilor de muncă – semnalate în raportul Nash Squared. În primul caz, trebuie să se înțeleagă pe scară largă că tehnologia este un supliment la aportul uman, nu un înlocuitor, iar în al doilea caz, formarea poate contribui la repoziționarea lucrătorilor în roluri în care pot lucra cu tehnologia, nu pot fi înlocuiți de aceasta.
„Trebuie să-i ajutăm pe oameni să înțeleagă tehnologia și, în special, inteligența artificială, pentru că aceasta va face cu adevărat parte din munca lor, indiferent de ceea ce fac, fie că este vorba de un supermarket sau de o fermă”, spune Luckin.
În ciuda reticențelor, utilizarea forței de muncă digitale a crescut în mod semnificativ în cei patru ani până în 2022, arată datele Nash Squared. Software-ul de învățare automată și de recunoaștere poate fi utilizat în sarcini repetitive ale gulerelor albe, cum ar fi redactarea de documente, în timp ce munca manuală – de exemplu, în depozite – este înlocuită de robotică.
Luckin se concentrează pe interfața dintre IA și lucrătorii cu gulere albe, unde creșterile de productivitate sunt semnificative. Dar ea spune că nu ar trebui să transferăm sarcini doar pentru că putem. „Trebuie să ne uităm cu mare atenție la ceea ce tehnologia este bună să facă și la ceea ce omul este bun să facă și să ne dăm seama unde se află punctul de atracție, pentru că acolo crește productivitatea.
„ChatGPT nu înțelege nimic din ceea ce produce și să se descarce în mod necorespunzător pe un instrument care este atât de ignorant este periculos.”
Domeniile în care tehnologia este mai bună la o sarcină decât oamenii – procesarea unor cantități mari de date, de exemplu – sunt cele în care poate fi folosită cel mai bine, dar oamenii trebuie să fie implicați pentru a înțelege rezultatul.
Problema ChatGPT
ChatGPT, un chatbot cu inteligență artificială disponibil în comerț, schimbă radical educația. În timp ce motoarele de căutare au pus sub semnul întrebării valoarea învățării faptelor – de ce ar trebui ca elevii să le rețină când pot folosi Google? – ChatGPT subminează bazele sistemului de educație.
„Dacă o inteligență (artificială) poate trece o evaluare când nu înțelege un cuvânt pe care îl produce, atunci acea evaluare este greșită”, spune Luckin.
„Trebuie să schimbați modul în care se face evaluarea”, spune ea, adăugând că ChatGPT ar putea fi încorporat dacă este folosit pentru a-i ajuta pe elevi „să facă judecăți mai bune despre ceea ce cred că este adevărat”.
Cum să devansezi în cursa de angajare. Gândiți dincolo de Stem
Gordon Pelosse, vicepreședinte senior pentru angajarea angajatorilor la CompTIA, dă vina pentru criza de angajări în domeniul tehnologiei în parte pe guvern.
El susține că impulsul de a încuraja mai mulți studenți Stem a avut un efect dăunător. El este de acord că este bine să avem mai mulți absolvenți Stem, dar tinerii cred acum că „trebuie să ai aptitudini Stem puternice pentru a intra în tehnologie – și acest lucru este înșelător”.
Pelosse spune că lărgirea căutării dincolo de studenții axați pe o carieră în tehnologie – ceea ce el numește „intenția tehnologică” – la cei cu „intenția generală de carieră” crește numărul de candidați potențiali de la 6 milioane la 50 de milioane.
O obsesie pentru calificări a distorsionat, de asemenea, politicile de angajare ale companiilor. Oferirea de stagii, de ucenicie sau chiar de formare la locul de muncă persoanelor fără calificări ar oferi o cale mai sensibilă de acces la roluri cum ar fi lucrul la un birou de asistență.
Companiile care doresc să își mărească opțiunile pot face acest lucru printr-o intervenție timpurie, cu vizite în școli pentru a încuraja elevii și părinții să ia în considerare oportunitățile de carieră.
Acest lucru este deosebit de relevant, având în vedere că societățile care gândesc cu perspectivă ar trebui să analizeze din nou tipul de persoane pe care să le angajeze. „Nu avem neapărat nevoie de mai mulți lucrători în domeniul tehnologiei în sensul tradițional”, spune Gawer de la universitatea Surrey. Ea crede că, pe măsură ce rezistența consumatorilor față de tehnologie crește, poate din cauza preocupărilor legate de automatizarea sau supravegherea locurilor de muncă, cererea va fi pentru persoane „bilingve” care pot opera în lumea tehnică fără a fi separate de restul întreprinderii.
Ea spune: „Nu cred că avem nevoie de mai mulți programatori pentru că programatorii înșiși vor fi înlocuiți de roboți care pot codifica. Avem nevoie de oameni care să ia în considerare modul în care este folosită tehnologia: implicațiile comerciale, juridice, etice și de resurse umane.”
Luckin este de acord. „Cred că trebuie să perfecționăm ceea ce înțelegem prin competențe tehnice. Trebuie să includem în cadrul acestora mai multe competențe interdisciplinare, mai multe persoane care înțeleg tehnologia și modul în care aceasta are impact asupra oamenilor.” Ea adaugă că este nevoie de oameni capabili să vorbească despre tehnologii în moduri non-tehnice.
Companiile care rămân în urmă în aceste domenii vor pierde în fața consumatorilor, în special a generațiilor mai tinere care pun un accent mai mare pe valori. De asemenea, ele riscă să nu se supună autorităților de reglementare.
Gândiți lateral
În afară de anticiparea unui nou tip de lucrător în domeniul tehnologiei și a seturilor de competențe necesare, companiile pot gândi și în mod lateral cu privire la locul unde pot găsi persoane cu competențe tehnice. Într-o întorsătură folosită pentru a atrage generația pricepută la tehnologie, TikTok a fost implicată într-o campanie de recrutare a experților, cum ar fi gamerii, care au o pregătire mai puțin convențională.
Folosiți tehnologia pentru a ajuta la recrutare
Tehnologia poate ajuta la recrutare în alte moduri. În ianuarie, CompTIA a lansat un instrument gratuit dezvoltat împreună cu Lightcast, furnizorul de analiză a pieței muncii. Acesta optimizează anunțurile publicitare pe baza competențelor și a rezultatelor, mai degrabă decât pe baza calificărilor și a intrărilor. Sistemul poate produce un anunț care îi ajută pe angajatori să ajungă la un număr mult mai mare de candidați.
Pelosse crede că ar putea fi transformator. „A face ca (angajatorii din domeniul tehnologiei) să îl folosească este următorul pas. O parte din aceasta constă în recunoașterea nevoii: încercarea de a educa angajatorii cum pot avea prejudecăți în anunțarea posturilor de muncă, fără să vrea, alegând anumite școli, sau cum pot cădea în capcana de a folosi o diplomă ca un indicator.”
Căutați o cerință minimă, nu una maximă
Avantajul de a examina un bazin mai larg nu poate fi subliniat prea mult. CyberUp, o organizație non-profit de securitate cibernetică, afirmă că 95% dintre posturile vacante necesită cinci ani sau mai mult de experiență, în timp ce doar 40% dintre lucrătorii din domeniul securității cibernetice au o vechime atât de mare în acest domeniu.
Recrutarea cu un brief mai deschis poate deschide ușa către o mai mare diversitate. Ucenicii susținuți de aceeași organizație obțin o reprezentare mai bună decât media din industrie în ceea ce privește genul și etnia.
Campionii uceniciei
Ucenicia este o cale viabilă pentru ocuparea unor posturi. Nationalapprenticeship.org, un proiect american susținut la nivel federal, afirmă că pentru fiecare dolar investit într-un ucenic, randamentul este de 1,47 dolari, la care se adaugă un „randament public” de 28 de dolari. În timp ce Pelosse este mulțumit de inițiativele care „ciopârțesc” creșterea numărului de ucenici, s-ar putea face mai mult pentru a le face disponibile pe scară largă. „Este o provocare”, spune el. „Angajatorii americani nu văd uceniciile în același mod în care le văd Marea Britanie și alte țări”.
În Marea Britanie, ancheta Camerei Lorzilor a sfătuit că uceniciile ar trebui să fie mai flexibile în ceea ce privește procesul de aplicare, oferind lucrătorilor opțiunea de a se reloca și permițând ca taxa de ucenicie să fie utilizată de lucrătorii mai în vârstă pentru învățarea pe tot parcursul vieții.
Astfel de modificări ar putea fi, de asemenea, în beneficiul mobilității sociale. În cadrul aceleiași anchete, Robert Halfon, ministrul britanic al educației, a declarat că ucenicia „rezolvă atât de multe probleme”, în special ajutând persoanele din zonele defavorizate „să urce pe scara oportunităților”.
Lăsați oamenii să învețe la locul de muncă
Potrivit Financial Times, la nivel mondial se cheltuiesc aproape 400 de miliarde de dolari pe an pentru formare profesională. Învățarea informală sau la locul de muncă nu este apreciată, în ciuda faptului că peste 70% dintre lucrători participă la aceasta. În comparație, 41% participă la formarea non-formală și doar 8% la formarea formală. De asemenea, este benefică pentru angajator, ceea ce reprezintă o veste bună pentru companiile din Regatul Unit, care investesc colectiv doar jumătate din media UE pe lucrător. OCDE estimează că o oră de învățare informală costă 15,50 dolari, pentru un profit anual de 55 de dolari. Formarea formală durează mai mult, dar implică mai puține persoane. Europa de Nord și Noua Zeelandă oferă cele mai multe cursuri de formare de orice fel.
Upskill (readucerea la vechiul?)
Chiar și cu beneficiile învățării informale, formarea formală nu poate fi ignorată. Potrivit cercetării McKinsey, până la 375 de milioane de lucrători la nivel mondial ar putea fi nevoiți să își schimbe ocupația în următorul deceniu, ceea ce face ca reconversia profesională să fie un aspect esențial (în schimb, automatizarea ar putea să le elibereze aproape o treime din timp pentru o nouă activitate).
Investițiile în formare aduc beneficii companiilor dincolo de cele care se confruntă cu schimbări semnificative. Un studiu realizat în 2018 de LinkedIn a constatat că 94% dintre angajați ar rămâne mai mult timp la o companie dacă aceasta ar investi în cariera lor. Generațiile mai tinere, în special, își doresc un angajator căruia îi pasă de starea de bine.
Instruirea este esențială pentru a păstra o forță de muncă productivă și poate fi mai puțin costisitoare decât angajarea. Potrivit Forumului Economic Mondial, ar fi mai ieftin să recalificăm un sfert din toți lucrătorii care ocupă locuri de muncă cu risc în SUA decât să găsim noi angajați; acest lucru se bazează doar pe considerente financiare, fără a lua în considerare efectele sociale și de altă natură. Colaborarea, cum ar fi punerea în comun a resurselor industriei, ar putea ridica această proporție la jumătate din forța de muncă.
CompTIA poate oferi un exemplu de cum se poate realiza acest lucru. Organizația se folosește de experiența profesioniștilor în anumite roluri pentru a crea programe de formare. „Există o analiză a sarcinilor postului și apoi creăm întrebări care testează cunoștințele în jurul funcțiilor acelui post”, spune Pelosse. „Partenerii membri oferă expertiza pentru a ne spune ce trebuie să știe acei oameni care lucrează zilnic în acel post.” Programul partenerilor a acordat 3 milioane de certificări la 2 milioane de persoane.
Morcovul educației ar putea fi deosebit de util pentru a-i atrage pe lucrătorii care au optat să se întoarcă pe piața muncii, mai ales că mulți americani care se află în prezent în afara locului de muncă dau ca motiv „dobândirea de noi competențe”.
Recrutarea în străinătate
Una din cinci companii a căutat să recruteze în străinătate din cauza lipsei de talente în țară, potrivit Remote, consultant global în domeniul talentelor, care a chestionat 1.400 de manageri de recrutare. În Marea Britanie, această strategie ar putea funcționa, dacă statisticile privind imigrația post-Brexit a lucrătorilor calificați sunt un indicator. Totuși, aceasta nu este o soluție pe termen lung. După cum subliniază Brown, „nu putem continua să ciupim” talentele altor țări la nesfârșit.
Atenționări finale
În timp ce platformele de comunicare pot contribui la colaborare și incluziune, ele pot, de asemenea, să sporească inegalitățile, posibil din cauza lipsei de conectivitate sau a lipsei de alfabetizare.
Ca întotdeauna, securitatea cibernetică reprezintă un risc. Un raport din 2022 al ISC2 semnalează lipsa de expertiză. Organizația globală de securitate cibernetică afirmă că există 4,7 milioane de experți în securitate cibernetică, dar sunt necesare încă 3,4 milioane. Acesta nu este un domeniu pe care companiile își pot permite să îl ignore.
Nu mai este suficient doar să fii capabil să operezi hardware-ul de bază. Într-o lume din ce în ce mai digitală, oamenii trebuie să fie învățați despre limitele tehnologiei, precum și despre modul în care ei, personal, pot fi manipulați de mașinile pe care le folosesc pentru a se conecta și a se distra.
Gawer avertizează că este periculos să te bazezi pe tehnologie fără să înțelegi trucurile folosite de companii pentru a încuraja o astfel de încredere. „Omul sau femeia de pe stradă trebuie să înțeleagă suficient de mult despre modul în care funcționează tehnologia, astfel încât să își păstreze un sentiment de agenție și suveranitate în luarea deciziilor”, spune ea.
Studiile sunt la fel de bune ca și întrebările puse și calitatea datelor utilizate. Companiile care doresc să obțină informații despre angajații și procesele lor trebuie să petreacă timp pentru a decide asupra întrebărilor corecte, precum și pentru a obține și curăța datele.
Sursa – www.ft.com