Din datele platformei dreptullabanking.ro, o campanie a băncilor din România, reiese că numărul tranzacţiilor de plată cu carduri emise de către prestatorii de servicii de plată rezidenţi a avansat cu 9,6%, în trimestrul II din acest an. Astfel, numărul acestora au fost până la 222,2 milioane, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce valoarea achitată s-a ridicat la 28,27 miliarde de lei,
În perioada analizată, tranzacţiile cu cardul s-au majorat cu 9,3%, iar din totalul raportat, valoarea tranzacţiilor POS cu carduri a fost de 15,68 miliarde de lei. La acest tip de tranzacţii se constată o creştere cu 7,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, când s-au înregistrat tranzacţii POS cu carduri în valoare de 14,62 miliarde de lei, conform sursei.
Actual, numărul total al cardurilor în circulaţie în România, se ridică la 18,43 milioane, cu 4,1% mai mare faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, când au fost raportate 17,7 milioane de carduri.
Din totalul acestora 15.430.130 reprezentau carduri de debit şi 2.907.432 carduri de credit. În acest context, statistica arată că România are mai puţin de un card bancar pe cap de locuitor, ca urmare a preferinţei pentru plăţile efectuate în numerar, una dintre cele mai mici valori din statele Uniunii Europene (UE).
„Trecerea la cashless şi contactless este o tendinţă care s-a accentuat în ultimii ani pe fondul digitalizării serviciilor bancare, însă a fost accelerată în perioada pandemiei. Ca măsură suplimentară de asigurare a sănătăţii, băncile au recomandat populaţiei efectuarea plăţilor fără numerar, prin mijloace moderne de plată puse la dispoziţie de acestea, precum cardurile sau plăţile online. Instituţiile de credit din România contribuie în mod activ la accelerarea introducerii soluţiilor digitale în serviciile financiar bancare şi sunt preocupate de redefinirea modelelor de afaceri prin noi servicii inovative”, se arată în comunicatul de presă, transmis vineri AGERPRES, de către reprezentanţii #DreptulLaBanking.
În premieră, prin intemediul campaniei #DreptulLaBanking, băncile din România îşi doresc să transmită un mesaj la unison: oamenii trebuie să îşi exercite dreptul la banking începând de la cumpărarea unei locuinţe şi bunurile de care au nevoie, până la rolul lor în dezvoltarea economică. „De exemplu, trebuie să solicite şi să îşi exercite dreptul la investiţii pentru o agricultură modernă şi performantă, pentru drumuri mai bune, educaţie şi sănătate, pentru comunitatea noastră în care să trăim bine şi în armonie”, se menţionează pe site-ul iniţiativei.