Proiectul noului aeroport din sudul Capitalei este considerat o investiție esențială pentru susținerea transportului de marfă și a traficului de pasageri. Prin implementarea acestuia, se așteaptă o îmbunătățire semnificativă a fluxului de trafic, ceea ce va contribui la o dezvoltare urbană mai armonioasă și va transforma Bucureștiul într-un nod important de transport pentru întreaga regiune de sud a țării.
Un nou aeroport în Capitală. Anunțul autorităților
Un nou aeroport urmează să fie construit la sud de București, între Grădiștea și Adunații Copăceni, conform anunțului făcut de primarul Daniel Băluță. Studiul de prefezabilitate a fost finalizat, iar planurile pentru acest proiect, care a fost inițial propus în 1973, sunt în curs de realizare.
Dezvoltarea acestui aeroport va sprijini atât activitățile economice, cât și transportul din zona respectivă, având un impact major asupra regiunii.
Componenta cargo va fi esențială pentru acest proiect
Primarul a menționat că noul aeroport va include două componente principale, dintre care cea mai semnificativă va fi partea cargo, destinată transportului de mărfuri. Această inițiativă este vitală pentru a optimiza circulația și pentru a asigura o dezvoltare echilibrată a orașului.
„Este un proiect vechi, din 1973. De asemenea, graţie celor de la Ministerul Transporturilor, avem o mulţime de documente şi de studii ce datează din acel moment.
Zona estimată este undeva între Grădiştea şi Adunaţii Copăceni, în acest areal. El va avea două componente. Mai importantă va fi componenta cargo, pentru că ea duce marfa”, a declarat primarul Daniel Băluță, potrivit DCNews.
Proiectul a fost evaluat de o firmă franceză
Un studiu realizat de o firmă din Franța a evidențiat necesitatea unui nou aeroport în sudul Bucureștiului. Acesta este proiectat să deservească mai mult de 11 milioane de pasageri anual, devenind astfel un nod important pentru traficul aerian și facilitând gestionarea a aproximativ 30.000 de tone de mărfuri în fiecare an.
Aeroportul va fi situat la 24 de kilometri de centrul capitalei, ceea ce îi conferă o poziție strategică, fiind totodată la o distanță de doar 43 de kilometri de granița cu Bulgaria. Această locație va spori accesibilitatea și va juca un rol esențial în dezvoltarea relațiilor comerciale din regiune.
Ce pași urmează pentru construirea noului aeroport
În perioada următoare, studiul de prefezabilitate va fi prezentat oficial în cadrul unei conferințe de presă, iar ulterior se va trece la etapa realizării studiului de fezabilitate. Acest pas este crucial pentru avansarea proiectului și pentru definirea detaliilor tehnice și financiare necesare construcției aeroportului.
Aeroportul din sudul Bucureștiului va avea un impact semnificativ asupra traficului din capitală, contribuind la decongestionarea zonelor din nord, unde activitățile economice sunt intens concentrate. În același timp, această nouă infrastructură va aduce un impuls dezvoltării în partea de sud a orașului, oferind noi oportunități economice și de transport.
Primarul Sectorului 4 a subliniat importanța acestui proiect, evidențiind faptul că investiția este absolut necesară, nu doar pentru gestionarea transportului de mărfuri și pasageri, ci și pentru a asigura o dezvoltare armonioasă a orașului și pentru a reglementa traficul urban într-un mod eficient.