Untold, cu sediul la Cluj, se află în fruntea listei festivalurilor de muzică cunoscute de publicul local, arată un sondaj realizat de agenția de cercetare de piață iSense Solutions.
Potrivit sondajului, Untold din Cluj-Napoca se află confortabil în fruntea listei, cu 97% dintre respondenți care l-au menționat, urmat de Neversea din Constanța (90%) și Electric Castle din Bonțida, Cluj (83%).
Festivalul SAGA din București și Summer Well din Buftea urmează pe listă, cu 52% fiecare. Acestea sunt urmate de Nostalgia Retro-Disco-Future (22%), Beach, Please! (12%), Open Air Blue Air Blues Festival (12%) și Massif (10%).
„Comparativ cu anul trecut, intenția de a participa la festivaluri s-a dublat, iar acest lucru confirmă faptul că românii apreciază festivalurile de muzică. În același timp, există o foarte bună memorabilitate pe termen lung a activităților pe care le văd în cadrul festivalurilor, iar aceasta trebuie să fie cheia strategiei de sponsorizare a companiilor la astfel de evenimente”, spune Andrei Cânda, managing partner, iSense Solutions.
Anul trecut, Emil Boc, primarul Clujului, a estimat că popularul festival de muzică electro a adus cel puțin 50 de milioane de euro în circulația monetară a orașului, înregistrând aproximativ 360.000 de participanți pe parcursul celor patru zile. David Guetta, G-Eazy, Dimitri Vegas & Like Mike, Anne Marie, Steve Aoki și alții s-au numărat printre artiștii de profil care au vizitat Cluj Arena la acea ediție.
Anul acesta, festivalul va avea loc între 3 și 6 august. Lineup-ul îi include pe Martin Garrix, Kshmr, Alesso, Armin van Buuren, David Guetta și Imagine Dragons.
Sondajul a mai arătat că 43% dintre respondenți declară că vor cumpăra anul acesta un bilet de o zi la un festival, 38% un abonament și 13% declară că vor merge pe bază de invitație, și vor aloca în medie 542 de lei pentru cheltuieli, menționând o sumă maximă de 816 lei și o sumă minimă de 391 de lei.
„Cred cu tărie că festivalurile sunt din ce în ce mai importante în mixul de marketing al brandurilor. Pentru că festivalurile sunt de cele mai multe ori cel mai bun context în care oamenii (relaxați și bine dispuși) pot percepe mesajele brandurilor”, a declarat Cristian China-Birta, director de marketing al Open Air Festival – Blues Festival.
Sondajul a fost realizat în rândul a 2.500 de respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.
Sursa – www.romania-insider.com