Vânzările la comercianții cu amănuntul din SUA au crescut cu 0,4% în aprilie, în mare parte datorită cererii puternice pentru automobile noi și a creșterii cheltuielilor de consum online, oferind un răgaz de la o încetinire generală a cheltuielilor de consum.
Vânzările au fost prognozate să crească cu 0.8%, pe baza unui sondaj Wall Street Journal de economiști.
Vânzările cu amănuntul reprezintă o parte importantă a cheltuielilor de consum și oferă indicii despre puterea economiei. Înainte de creșterea din aprilie, vânzările cu amănuntul scăzuseră în patru din cele cinci luni anterioare.
Vânzările cu amănuntul au crescut cu o creștere ceva mai puternică de 0,6% în aprilie, dacă se exclud dealerii auto și benzinăriile. Achizițiile de automobile și de benzină exagerează cheltuielile generale cu amănuntul.
Vânzările de autovehicule noi și piese auto, o categorie cu evoluții ascendente și descendente, au crescut cu 0,4% luna trecută.
Încasările la benzinării, pe de altă parte, au scăzut cu 0,8%. Era de așteptat ca acestea să crească datorită creșterii prețurilor la petrol luna trecută, dar se pare că americanii au condus mai puțin.
Vânzările cu amănuntul au fost destul de puternice dacă dealerii auto și benzinăriile sunt lăsate deoparte, oferind o idee mai bună despre cererea consumatorilor. Cu toate acestea, cea mai mare parte a creșterii a fost limitată la doar câteva categorii.
Vânzările au crescut la comercianții cu amănuntul pe internet, magazinele generale și centrele de casă, cum ar fi Home Depot
HD,
-1.85%
și Lowe’s
LOW,
-1.57%.
Majoritatea celorlalte categorii majore de retail au înregistrat vânzări mai mici.
O categorie pe care economiștii o urmăresc îndeaproape este cea a barurilor și restaurantelor, singurul sector de servicii din raportul privind comerțul cu amănuntul. Încasările din restaurante au crescut cu 0,6% și au crescut pentru a doua lună consecutiv
Vânzările restaurantelor tind să crească atunci când economia este sănătoasă și americanii se simt în siguranță în locurile lor de muncă. Vânzările încetinesc în perioadele de criză economică.
Imaginea de ansamblu: Este puțin probabil ca creșterea vânzărilor cu amănuntul să marcheze începutul unui trend ascendent susținut. Creșterea ratelor dobânzilor orchestrate de Rezerva Federală pentru a domoli inflația ridicată a încetinit economia și a redus apetitul consumatorilor pentru articole de mare valoare.
O piață a forței de muncă foarte puternică și venituri în creștere vor menține probabil cheltuielile de consum cu amănuntul la înălțime, cu excepția unei recesiuni. Americanii încă cheltuiesc o mulțime de bani pe servicii precum călătoriile, recreerea și mesele.
„Cheltuielile de consum sunt în scădere, dar nu se contractă, în ciuda costurilor ridicate de împrumut și a standardelor de împrumut mai stricte”, a declarat economistul senior Sal Guatieri de la BMO Capital Markets.
„Cheltuielile de consum vor fi probabil un vânt din față pentru creșterea economică în 2023”, a declarat economistul șef Bill Adams de la Comerica.
Sursa – www.marketwatch.com