Veniturile globale care au legătură cu aplicaţiile mobile au atins un nivel record

Foto: dsnews.ro

În acest an, cheltuielile mondiale, efectuate de utilizatorii de aplicaţii mobile, au atins un nivel record de aproape 65 de miliarde de dolari, arată un studiu publicat luni de firma de cercetare de piaţă Sensor Tower, informează AFP.

Astfel, magazinele online, operate de Apple şi Google, au înregistrat o creştere explozivă a veniturilor într-un moment în care giganţii IT din California se confruntă cu o ostilitate crescută din partea a numeroşi dezvoltatori pentru condiţiile stricte pe care le impun pe platformele lor.

Concret, o sumă de 41,5 miliarde de dolari a fost cheltuită pe magazinul App Store al celor de la Apple şi 23,4 miliarde de dolari pe magazinul Google Play în perioada ianuarie-iunie anul curent. Este vorba de o creştere de 25% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, reiese din datele Sensor Tower.

De altfel, platforma de TikTok se situează în topul aplicaţiilor mobile, care au înregistrat cele mai mari venituri, cu 920 milioane de dolari în prima jumătate a acestui an, în creştere cu 74% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Urmează site-ul YouTube, deţinut de Google, pe care utilizatorii au cheltuit aproximativ 565 milioane de dolari.

În contextul creşterilor, în ceea ce priveşte veniturile, care au legătură cu jocurile mobile, acestea au crescut cu 18% în ritm anual, până la 44,7 miliarde de dolari.

„Chiar dacă cheltuielile consumatorilor pentru jocuri mobile cresc într-un ritm mai puţin rapid decât anul trecut, acela nu indică o încetinire a sectorului ci mai degrabă o normalizare după vârful de interes care a avut legătură cu circumstanţele extraordinare ale pandemiei de Covid-19”, subliniază analiştii de la Sensor Tower.

De exemplu, Jocul Honor of Kings, dezvoltat de firma chineză Tencent, a fost cel mai profitabil de pe piaţa jocurilor mobile, generând venituri de 1,5 miliarde de dolari în primul semestru.

În ultima perioadă, studioul american Epic Games, cel care a dezvoltat jocul de succes Fortnite, a început să conteste controlul strâns exercitat de Apple şi Google pe platformele lor, în special comisioanele impuse dezvoltatorilor. Epic Games a demarat o acţiune în justiţie împotriva Apple, acuzând producătorul telefoanelor iPhone de abuz de poziţie dominantă şi solicitând că Apple să deschidă porţile ecosistemului său mobil.

Această acţiune vine după ce Apple a scos jocul Fortnite de pe platforma App Store, în condiţiile în care Epic Games a oferit jucătorilor o modalitate pentru a ocoli sistemul de plăţi de pe platforma App Store, în ideea de a evita comisioanele cerute de Apple. Un proces care s-a întins pe parcusul a trei săptămâni a avut loc în luna mai, iar verdictul este aşteptat în vara acestui an.

Sursa: agerpres
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata