Veniturile gigantului tehnologic chinez Tencent au accelerat în primul trimestru, în timp ce a doua cea mai mare economie din lume a revenit la viață după încheierea politicii de zero-Covid a țării.
Grupul de social media și jocuri de noroc a raportat miercuri o creștere cu 11% a veniturilor la 150 miliarde de Rmb (21,8 miliarde de dolari) în cele trei luni până în martie, comparativ cu anul trecut. Profitul său net a crescut cu 10%, ajungând la 25,8 miliarde de Rmb.
Răsturnarea de situație vine după ce veniturile Tencent au scăzut cu 1% anul trecut, primul declin anual al vânzărilor înregistrat de companie, afectat de politicile dure ale Beijingului, care au limitat publicitatea și cheltuielile pe omniprezenta aplicație WeChat a grupului.
Creșterea Douyin a rivalului ByteDance, aplicația soră a lui TikTok pentru China, a furat, de asemenea, cheltuielile de publicitate de la WeChat. Tencent a semnalat o reluare a cheltuielilor de publicitate online, cu venituri în creștere cu 17% în primul trimestru față de anul trecut, în timp ce utilizatorii WeChat de 1,3 miliarde ai grupului au consumat un număr tot mai mare de clipuri în fluxul video Channels al aplicației.
„Estimăm că veniturile din publicitate ale Tencent au crescut mai repede decât cele ale ByteDance din jurul lunii decembrie”, a declarat Robin Zhu, analist la Bernstein, menționând că Channels a reprezentat marea majoritate a creșterii segmentului de publicitate.
Compania, cu o valoare de piață de 420 de miliarde de dolari, a fost, de asemenea, afectată de campania Beijingului de a limita puterea și influența grupurilor sale tehnologice expansive.
În ultimul an, grupul și-a încetinit ritmul de investiții în start-up-uri emergente și a început să își taie imperiul de participații tehnologice chinezești, inclusiv prin reducerea participațiilor în grupul de comerț electronic JD.com și în liderul de livrare de alimente Meituan.
Cumpărătorii și clienții care fac cumpărături și iau masa la restaurant cu WeChat Pay au ajutat la creșterea veniturilor în segmentul fintech al Tencent cu 14% în primul trimestru față de anul precedent, contribuind la aproximativ o treime din veniturile totale ale grupului.
Vânzările de armuri virtuale și alte îmbunătățiri în jocuri precum Honor of Kings și Triple Match 3D au contribuit la o altă treime din venituri, vânzările în afacerea sa de jocuri interne crescând pentru prima dată în aproximativ un an, deoarece Beijingul a ridicat restricțiile punitive asupra industriei.
Dar noile limite stricte privind timpul în care minorii pot juca jocuri au însemnat că timpul de joc de la această categorie de utilizatori a scăzut cu 96% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Directorul executiv Pony Ma a declarat miercuri că grupul investește în domeniul în plină expansiune al inteligenței artificiale generative. El a spus: „(Ne) așteptăm ca IA să fie un multiplicator de creștere care să ne permită să ne servim mai bine utilizatorii, clienții și societatea în general”.
Compania cu sediul în Shenzhen s-a numărat printre cele mai discrete grupuri chinezești care au încercat să reproducă progresele recente ale OpenAI în domeniul IA. În timp ce rivalii Baidu și Alibaba și-au trâmbițat planurile cu mare fanfară și au lansat versiuni timpurii ale roboților lor de inteligență artificială pentru testare, Tencent a fost mai circumspectă cu privire la planurile sale de inteligență artificială.
Valoarea participațiilor deținute de Tencent în companiile cotate la bursă se ridica la Rmb473 miliarde la 31 martie, iar grupul a marcat valoarea contabilă a acțiunilor în societățile investite necotate la Rmb333 miliarde.
Tencent a declarat că a cheltuit 4 miliarde de Rmb4 pentru a răscumpăra 12,5 milioane de acțiuni în acest trimestru.
Sursa – www.ft.com