# Modificarea Codului Fiscal, de la 1 iulie 2010 > Află despre modificările Codului Fiscal implementate de la 1 iulie 2010. Vezi cum aceste schimbări pot influența afacerile și finanțele tale. Publicat: 21 iunie 2010, 07:23 · Actualizat: 28 septembrie 2024, 05:26 · Autor: Adrian Rusu · Categorie: [Actualitate](https://financiarul.ro/actualitate/index.html.md) · Pagina web: https://financiarul.ro/actualitate/modificarea-codului-fiscal-de-la-1-iulie-2010/ · Publicație: Financiarul #### - Ministerul Finantelor Publice a lansat in dezbatere un nou proiect pentru modificarea Codului Fiscal, ce urmeaza sa intre in vigoare de la 1 iulie. Printre modificarile vizate se numara largirea bazei de impozitare si majorarea unor impozite. Proiectul propune stabilirea unui **plafon minim pentru venitul net anual dintr-o activitate independenta** determinat **pe baza de norme de venit** la nivel de **un salariu de minim brut** pe tara, in vigoare la momentul stabilirii normei de venit, inmultit cu 12, informează Avocatnet.ro. De asemenea, se diminuează **de la 40% la 20% cota de cheltuiala forfetara** acordata la calculul venitului net anual din drepturi de proprietate intelectuală. În cazul veniturilor creatorilor de arta monumentala, cota se diminuează de la 50% la 25%. In plus,** in veniturile salariale vor fi incluse şi impozitate cu 16% ****sumele acordate angajatilor, reprezentând **contravaloarea tichetelor cadou, a  tichetelor de cresa, de vacanţă şi a **tichetelor de masa**, precum şi **platile compensatorii** acordate potrivit legii. Vor fi impozitate cu cota [de 16% si dobanzile la depozitele la vedere/conturile curente si/sau alte instrumente de economisire](https://financiarul.ro/2020/12/22/moralul-consumatorilor-germani-scade-si-mai-mult-pe-masura-ce-blocarea-creste-rata-de-economisire/). Totodata, se va unifica **la 16% cota de impunere a veniturilor obtinute din transferul titlurilor de valoare**, [altele decat partile sociale si valorile mobiliare](https://financiarul.ro/ultimele-stiri/modificarile-fiscale-care-extind-baza-de-impozitare-intra-in-vigoare-de-la-1-iulie-2010/) in cazul societatilor inchise, indiferent de perioada de detinere a [titlurilor si reportarea pierderii nete anuale](https://financiarul.ro/ultimele-stiri/noi-impozite-de-la-1-iulie-2010/) in urmatorii 7 ani fiscali consecutivi. Proiectul prevede, de asemenea, **stabilirea si efectuarea** de catre contribuabili, in cursul anului fiscal, a **platilor anticipate la sfarsitul fiecarui trimestru, in contul impozitului anual datorat**. Proiectul de act normativ prevede si **modificarea cotei de impunere anticipata a castigurilor din operatiuni valutare**, **de la 1% la 16%.** De asemenea, in proiect este prevazuta si unificarea cotei de impunere pentru castigurile din jocuri de noroc la 25%. Totodată, proiectul propune instituirea unei** taxe de solidaritate**, prin completarea art. 283 din Codul fiscal reprezentând: a) 50% din impozitul datorat in anul 2010 pentru prima cladire in [afara celei de la adresa de domiciliu](https://financiarul.ro/ultimele-stiri/impozitul-pentru-a-doua-casa-creste-cu-30-pentru-a-treia-se-dubleaza/); b) 100% din impozitul datorat in anul 2010 pentru a doua cladire in afara celei de la adresa de domiciliu; c) 200% din impozitul datorat in anul 2010 pentru cea de-a treia cladire si urmatoarele in afara celei de la adresa de domiciliu.