BMW se așteaptă să nu mai crească prețurile la automobilele sale premium în 2023, după ani de zile în care a transferat costurile mai mari către clienți, ceea ce a dus la o creștere medie de 40% din 2020.
Compania germană a declarat miercuri că se așteaptă să mențină prețurile stabile în acest an, în timp ce numărul de mașini livrate clienților va crește ușor.
„Carnetul de comenzi plin în Europa și în afara acesteia (s-a tradus) printr-o bună realizare a prețurilor”, a declarat șeful de vânzări al BMW, Pieter Nota. „Bineînțeles, acest lucru a contribuit foarte mult la profitabilitatea solidă a companiei”, a adăugat el.
Prețurile automobilelor au crescut din cauza costurilor mai mari ale materiilor prime, a penuriei de semiconductori, a concentrării pe vânzarea de vehicule de top și a introducerii unor mașini electrice mai scumpe, potrivit Auto Trader, un vânzător online.
BMW și rivalii săi au crescut, de asemenea, marjele de profit prin concentrarea pe vânzarea de mașini mai scumpe, în timp ce constrângerile lanțului de aprovizionare au lăsat sute de mii de vehicule care nu au fost încă asamblate complet din cauza lipsei de piese.
Prețul mediu al unui nou BMW în Marea Britanie a crescut de la 36.638 de lire sterline în martie 2020 la 51.350 de lire sterline în această lună, reprezentând un salt de 40%, a declarat Auto Trader.
Prețurile mașinilor Volkswagen au sărit cu 19 la sută, iar cele ale Mercedes-Benz cu 39 la sută în aceeași perioadă.
Ian Plummer, director la Auto Trader, a declarat că prețul mediu al unei mașini noi a crescut cu 40 de procente în ultimii cinci ani la toate mărcile.
BMW a declarat că a existat o ușoară scădere a comenzilor europene la începutul anului 2023, adăugând că este probabil ca creșterea ratelor dobânzii să fi avut un impact, deoarece patru din 10 vânzări au fost finanțate cu ajutorul diviziei sale de servicii financiare.
Compania a declarat săptămâna trecută că va plăti acționarilor o sumă excepțională de 5,5 miliarde de euro după ce a înregistrat un profit sporit din cauza creșterii participației în societatea sa comună din China, precum și a prețurilor mai mari pentru mașinile sale premium scumpe.
Compania a declarat că se așteaptă la o marjă operațională în intervalul 8-10% în 2023.
Directorul executiv Oliver Zipse a declarat că este de acord cu alți directori de automobile, cum ar fi șeful Volkswagen și Porsche, Oliver Blume, că UE ar trebui să permită utilizarea combustibililor electronici pentru a contribui la decarbonizare.
Germania și Italia se numără printre țările cu industrii auto mari care au blocat în ultimul moment un vot planificat al UE privind interzicerea motoarelor cu combustie, cerând ca blocul să facă concesii pentru combustibilii electronici.
BMW este de mult timp un susținător al vehiculelor alimentate cu hidrogen ca alternativă alături de mașinile cu baterii, în timp ce UE se pregătește să interzică motoarele cu combustie până în 2035.
Compania, care a lansat în acest an o serie pilot a unui BMW iX5 alimentat cu hidrogen, a declarat că ia în considerare construirea unei uzine pentru a produce mașini care funcționează cu acest gaz până la sfârșitul deceniului „în funcție de cerințele și condițiile pieței”.
Grupul a adăugat „că nu toate piețele din întreaga lume vor avea condițiile-cadru necesare pentru ca toți clienții să treacă la electromobilitate pură în următorul deceniu”.
Sursa – www.ft.com