Lipsa globală de cipuri a ajutat Stellantis, proprietarul Jeep și Peugeot, să își atingă obiectivul de marjă pentru 2030 cu șapte ani mai devreme, după o creștere a profitului din vânzările mașinilor lor mai scumpe.
Profitul net al producătorului de automobile a crescut cu un sfert anul trecut la 16,8 miliarde de euro, în timp ce veniturile au crescut cu 18% la 179 miliarde de euro, în ciuda unei scăderi de 2% a vânzărilor de vehicule la 6mn.
Marja operațională ajustată a grupului, de 13%, a fost peste cea de 11,8% înregistrată pentru 2021 și mai mare decât ținta de 12% pe care o stabilise pentru sfârșitul deceniului.
Constructorii auto la nivel global au ales să se concentreze pe fabricarea și comercializarea modelelor lor mai scumpe, contribuind la creșterea profiturilor în întreaga industrie, deoarece lipsa globală de cipuri limitează oferta acestora.
Prețul mediu al unui vehicul Stellantis, care include mărcile Ram și Dodge, este de 53.000 de dolari în SUA, ceea ce conferă diviziei nord-americane o marjă de 16,4%.
Marjele din fiecare regiune au atins niveluri record, crescând la 9,9% în Europa, 16,7% în Orientul Mijlociu și Africa și 13,1% în America Latină.
Cifrele au fost „mai rezistente decât se aștepta”, a declarat Philippe Houchois, analist auto la Jefferies.
Stellantis, care a fost formată prin fuziunea grupului italo-american Fiat Chrysler și a grupului francez PSA, a declarat că va plăti un dividend de 4,2 miliarde de euro și va răscumpăra acțiuni de aproximativ 1,5 miliarde de euro.
De asemenea, compania a accelerat vânzările de vehicule electrice pe parcursul anului în Europa, în timp ce se pregătește să se lanseze în SUA într-un impuls al modelelor cu baterii.
Vânzările de mașini electrice au crescut cu 41%, ajungând la 288.000, în timp ce numărul de mașini cu baterii din gama sa va fi mai mult decât dublu, ajungând la 47 până la sfârșitul anului viitor. Compania dorește să vândă peste 5 milioane de mașini cu baterii până în 2030.
Anul viitor va lansa primul pick-up electric, o versiune cu baterii a celui mai bine vândut Ram 1500, după ce anul acesta a lansat primul model electric Jeep.
„Pe lângă rezultatele financiare record, am demonstrat, de asemenea, eficiența strategiei noastre de electrificare în Europa”, a declarat directorul general Carlos Tavares. „Acum avem tehnologia, produsele, materiile prime și întregul ecosistem de baterii pentru a conduce aceeași călătorie transformatoare în America de Nord”.
Sursa – www.ft.com