O investiţie pentru noi trenuri de mare viteză ICE pe care o va face operatorul feroviar german Deutsche Bahn şi in care va investi un miliard de euro, în pofida pandemiei de coronavirus care i-a afectat activitatea, transmite AFP.
„Începând din 2022, Deutsche Bahn îşi va consolida flota de trenuri care vor opera pe distanţe lungi cu 30 de noi trenuri de mare viteză”, a anunţat operatorul feroviar într-un comunicat. Comanda, cu o valoare de un miliard de euro, a fost adresată producătorului german de trenuri Siemens Mobility.
„Chiar dacă cererea a scăzut puternic din cauza coronavirusului, totul pledează în favoarea transportului feroviar”, afirmă directorul general de la Deutsche Bahn, Richard Lutz.
Între regiunea Renania de Nord-Westfalia, vestul Germaniei, şi oraşul Munchen din Bavaria, noile trenuri de mare viteză ar urma să circule, începând din anul 2022.
In acest fel, capacitatea de transport a Deutsche Bahn va ajunge la 13.000 de locuri, graţie noilor garnituri, a precizat operatorul care a adăugat că în următorii ani intenţionează să îşi majoreze flota de trenuri pe distanţe lungi cu 20%.
In urmă cu mai multe luni, Deutsche Bahn a suferit o scădere drastică a traficului feroviar, in prezent se aşteaptă să înregistreze, anul acesta, cele mai mari pierderi anuale din istoria companiei. Pentru a face faţă acestei situaţii de criză, Deutsche Bahn a beneficiat în luna iunie de o recapitalizare din partea Guvernului german, unicul său acţionar, în valoare de cinci miliarde de euro, ca urmare a restricţiilor de deplasare impuse de acesta pentru a lupta împotriva pandemiei de coronavirus.
Astfel, autorităţile din Berlin, intenţionează să modernizeze calea ferată în cadrul unei politici de ecologizare a transporturilor, dintre caretransportul feroviar este perceput ca un sector strategic.
In acest context, a fost semnat un acord, în luna ianuarie de Guvernul german şi Deutsche Bahn in care prevede investiţii suplimentare în sectorul feroviar până în 2030, în valoare de 62 miliarde de euro din partea Berlinului şi de 24 miliarde de euro din partea grupului feroviar.