Fanatics, merchandiserul american cunoscut pentru tricourile sale de fotbal american, și-a prezentat ambițiile de a vinde mai multe echipamente de fotbal europene, subliniind interesul tot mai mare al americanilor pentru cel mai popular sport din lume.
„Fotbalul ar trebui să fie afacerea noastră numărul unu”, a declarat pentru Financial Times Michael Rubin, directorul executiv miliardar al retailerului de articole sportive. „Ne jucăm de-a recuperarea întârzierilor”.
Printre partenerii Fanatics se numără Liga Națională de Fotbal, Liga Majoră de Baseball, Asociația Națională de Baschet și Nike, permițând grupului cu sediul în Florida să producă și să vândă tricouri și alte mărfuri.
Compania, care se așteaptă să genereze venituri de 8 miliarde de dolari în acest an, colaborează deja cu unele dintre cele mai importante cluburi din Europa, printre care Paris Saint-Germain, Manchester United, Chelsea FC și Bayern Munchen. Rubin spune că acum dorește să facă achiziții dincolo de piața sa internă pentru a crește veniturile Fanatics din fotbal.
Ambițiile lui Rubin în acest sport arată cum există mai multe modalități prin care companiile pot face bani din acest joc frumos, dincolo de achiziția de cluburi. Investitorii americani au fost în spatele achiziției de 2,5 miliarde de lire sterline a Chelsea FC, a preluării de 1,2 miliarde de euro a campionilor italieni AC Milan și a achiziției de 800 de milioane de euro a echipei franceze Olympique Lyonnais.
Fanatics a fost evaluată la 31 de miliarde de dolari într-o strângere de fonduri de 700 de milioane de dolari condusă de Clearlake Capital în decembrie anul trecut, firma de investiții care a condus și tranzacția cu Chelsea. Liga Națională de Fotbal din SUA, Liga Națională de Hochei și Liga Majoră de Baseball sunt, de asemenea, acționari ai Fanatics.
Comentariile lui Rubin vin la scurt timp după ce Fanatics a achiziționat compania italiană de comerț cu amănuntul sportiv și de comerț electronic EPI, pe care se așteaptă să o ajute în promovarea sa în fotbalul european.
Printre clienții EPI se numără cluburile italiene de fotbal AC Milan, Inter Milano și Juventus, precum și Atalanta BC, Bologna FC, ACF Fiorentina, SS Lazio și Federația Italiană de Fotbal, extinzând poziția Fanatics în Europa.
Fanatics a cumpărat EPI, care are 150 de angajați, de la un fond de capital privat administrat de Quadrivio Group pentru o sumă nedeclarată. EPI este prima achiziție a Fanatics în Europa de când a cumpărat retailerul online Kitbag din Marea Britanie în 2016.
Fanatics a trecut de la a fi în primul rând un comerciant cu amănuntul de produse de la terți la o companie, care poate, de asemenea, să producă ea însăși bunuri. Capacitatea de a produce și de a distribui anumite mărfuri înseamnă că poate reacționa rapid atunci când un anumit atlet are performanțe bune și fanii se înghesuie să le cumpere echipamentul.
Compania și-a consolidat, de asemenea, poziția în domeniul obiectelor de colecție prin achiziționarea anul trecut a afacerii de cărți de tranzacționare Topps și construiește o divizie de pariuri.
Rubin, care a vândut orice, de la semințe de legume la echipamente de schi și mărfuri sportive, a vândut grupul de comerț electronic GSI, care includea Fanatics, către site-ul de licitații eBay în 2011 pentru 2,4 miliarde de dolari. Ulterior, el a răscumpărat marca Fanatics pentru a se concentra pe piața sporturilor.
„Astăzi, NFL este cea mai mare afacere a noastră, baseball-ul este a doua afacere, colegiul este a treia afacere, apoi NBA și apoi fotbalul global”, a adăugat el.
Sursa – www.ft.com