Ikea încearcă să profite de actuala recesiune economică pentru a câștiga cotă de piață, cel mai mare retailer de mobilă din lume dezvăluind o investiție de 2 miliarde de euro în SUA, cea mai mare investiție a sa într-o singură țară.
Grupul plănuiește să deschidă opt noi magazine mari și nouă studiouri de planificare și puncte de comandă mai mici în SUA, ca parte a unei campanii de investiții pe trei ani. Grupul se așteaptă ca SUA să depășească Germania ca fiind cea mai mare țară a sa în ceea ce privește vânzările în următorii ani.
„Faptul că nu suntem pe bursă ne oferă o mare oportunitate de a accelera atunci când poate alții încetinesc. În perioadele de turbulențe economice, când există provocări în economie, de obicei vedem oportunitățile pe care le aduce acest lucru”, a declarat Tolga Öncü, șeful Ikea Retail, pentru Financial Times.
Ikea a avut vânzări anuale de 5,5 miliarde de euro în SUA în anul financiar încheiat la sfârșitul lunii august 2022, în timp ce în Germania, cea mai mare piață a sa actuală, a avut vânzări de 5,7 miliarde de euro. Öncü a declarat că SUA se apropie „din ce în ce mai mult” și se așteaptă ca aceasta să depășească Germania „în următorii ani”.
Ikea, care a fost fondată în Suedia în urmă cu 80 de ani, dar care are acum sediul în Olanda, este deținută privat de o fundație, înființată pentru a permite pionierului mobilierului cu pachete plate să reziste presiunii de a se lista, precum și pentru avantaje fiscale. Legendarul său fondator, Ingvar Kamprad, care a murit în 2018, a dezaprobat, de asemenea, asumarea de datorii bancare.
Cheltuim doar banii pe care îi câștigăm
„De-a lungul anilor, am avut o politică financiară foarte conservatoare. Cheltuim doar banii pe care îi câștigăm. La început, acest lucru a însemnat că ne-am luat-o încet pentru a ne extinde. Înseamnă că întotdeauna avem bani puși deoparte pentru zile negre”, a declarat Öncü, un director la Ingka, principalul retailer Ikea.
El a adăugat că Ingka, de departe cel mai mare retailer din sistemul tentacular Ikea, a văzut „oportunități nesfârșite” în SUA. Ikea ar urma să folosească investiția de 2 miliarde de euro pe o perioadă de trei ani pentru a-și reamenaja magazinele existente pentru a le permite să proceseze mai multe comenzi online, deoarece își folosește din ce în ce mai mult magazinele ca depozite de comerț electronic.
Noile magazine ar crea 2.000 de locuri de muncă, a declarat Ikea, și ar veni în plus față de două noi magazine deschise în această vară în centrul orașului San Francisco și în Arlington, Virginia. Ikea are în prezent 50 de magazine, două studiouri de planificare și 15 puncte de comandă în SUA.
Öncü a declarat că Ikea nu are un „concurent direct care să se întindă pe întreg teritoriul SUA”, ci mai degrabă rivali mai mici, locali, într-un singur stat sau în mai multe dintre ele.
Trebuie să trecem de la târâre la mers și de la mers la alergare.
„În ciuda celor (patru) decenii de prezență în SUA, suntem abia la început. Ne vedem ca pe un copil mic care încearcă să treacă la următoarea etapă a vieții. Trebuie să trecem de la târâre la mers și de la mers la alergare. Avem încă un asemenea potențial în SUA încât nu este momentul să ne facem griji cu privire la ceea ce fac alții”, a adăugat el.
El a adăugat că Ikea a câștigat cotă de piață și a avut o performanță mai bună decât se aștepta în vânzări în ultimele șase-opt luni, atât în SUA, cât și la nivel global, pe fondul încetinirii economice continue, în timp ce cumpărătorii căutau ajutor pentru a face față crizei costului vieții.
Sursa – www.ft.com