Factori precum distanțarea socială, închiderea magazinelor și restricțiile de călătorie au accelerant tendința apărută înainte de pandemia de COVID-19 în legătură cu cumpărăturile online. La rândul lor, cumpărăturile online au acționat ca un factor-cheie pentru creșterea volumului pe piața expedierii de colete.
Nu numai că aceste evoluții au stimulat vânzările în rândul afacerilor online, dar au motivat, totodată, magazinele fizice, precum și noii jucători, să-și comercializeze produsele în mediul digital. Ca urmare, volumul livrărilor atât la nivel național, cât și la nivel internațional, între afaceri și consumatori a crescut, în special în 2020. După o astfel de creștere puternică, tendința a continuat și pentru anii 2021-2022, fiind cu atât mai mult vizibilă și în 2023.
Cum s-a îmbunătățit piața expedierii de colete
Urmărirea pachetelor de la centrul de onorare până la livrarea la consumatorul final
Un mod prin care tehnologia a revoluționat industria de curierat este că a permis utilizatorilor să obțină o mai bună înțelegere a locului în care se află pachetele lor în orice moment. În trecut, era un lucru obișnuit ca utilizatorul să nu aibă nicio idee despre locul în care se află un pachet după ce a părăsit centrul de onorare a comenzilor.
Cu toate acestea, cu ajutorul noilor tehnologii și capacităților avansate de urmărire, consumatorii își pot monitoriza pachetele comandate în timp real până la livrarea finală.
Aceasta este o situație de câștig-câștig deoarece companiile sunt acum capabile să ofere servicii mai bune pentru clienți, iar clienții știu exact când să se aștepte să-și ridice pachetul.
Experiențe îmbunătățite de cumpărare și livrare
Tehnologia nu numai că ajută la asigurarea faptului că clienții își primesc comenzile la timp, permițându-le să urmărească livrarea în timp real, ci și îmbunătățește experiența de livrare de la un capăt la altul. Acum, majoritatea pachetelor pot fi transportate la o unitate Cargus SHIP & GO pentru a evita orice incidențe neplăcute de întârziere, cum ar fi imposibilitatea de contactare a clientului.
Eficiență maximă din mai multe puncte de vedere
În trecut, chiar și livrările de succes puteau fi adesea ineficiente și costisitoare. Deoarece tehnologia a oferit companiilor planuri mai inteligente de optimizare pentru lanțurile de aprovizionare și o execuția mai robustă a livrărilor, oferirea unei experiențe excelente clienților nu mai vine cu un cost care să depășească bugetul propus.
Rute de livrare mai rapide
Cel mai bun mod de a economisi timp în industria de livrare și expediere de colete este de a planifica cu atenție fiecare rută. Posibilitatea de îmbunătățire a planificării rutelor ajută firmele de curierat, dar și clienții, să găsească cea mai bună cale pentru livrarea cât mai rapidă și în siguranță a pachetelor.
Din fericire, în aceste zile există mai multe modalități de a face o planificare eficientă a rutelor de livrare. De exemplu, folosind sisteme inteligente de navigație care analizează un traseu probabil, anticipând lucrările rutiere și aglomerația în timp real.
Piața expedierii de colete își continuă evoluția prin infuzia mai multor soluții tehnologice care pot transforma o operațiune obișnuită, într-una eficientă. Noile abordări în ceea ce privește gestionarea coletelor, cum ar fi monitorizarea și livrarea la un punct Cargus SHIP & GO, se numără printre cele mai bune practici de expediere a coletelor.