Nestlé a suferit o lovitură în volumele de vânzări în ultimul trimestru al anului trecut, deoarece cele mai mari creșteri de prețuri din ultimele decenii au determinat gospodăriile să își limiteze cheltuielile pentru produsele producătorului de capsule Nespresso, batoane de ciocolată Kit Kat și tăiței Maggi.
Creșterea internă reală, o măsură a volumelor de vânzări și a alegerilor de produse ale consumatorilor, a scăzut cu 2,6%, potrivit analizei efectuate de Jefferies asupra rezultatelor grupului, deoarece cel mai mare producător de alimente din lume a crescut prețurile cu 10,1% în trimestrul respectiv.
Mark Schneider, directorul general, a declarat că Nestlé se confruntă în continuare cu creșteri abrupte ale costurilor în acest an. „Există câteva elemente de cost care au început, la fața locului, să se atenueze din toamnă – cafeaua arabica, produsele lactate, unele dintre elementele energetice – dar pe întregul an încă ne confruntăm cu o imagine foarte sumbră”.
El a adăugat: „Încă mai avem de reparat (în ceea ce privește marjele) – suntem loviți destul de puternic de inflație.”
Nestlé este cel mai recent producător multinațional de produse alimentare care a raportat o lovitură în volumele de vânzări din cauza creșterii prețurilor, după ce Unilever a declarat săptămâna trecută că consumatorii au cumpărat mai puține produse ale sale în 2022 pe fondul creșterii record a prețurilor.
Schneider a declarat că consumatorul „rezistă probabil mai bine decât ne așteptam toamna trecută …(dar) am văzut, de asemenea, unele semne limitate acum de scădere a tranzacțiilor. Acest lucru este inevitabil, deoarece se văd efectele incertitudinii economice și apoi ale inflației în același timp.”
Nestlé a crescut prețurile produselor sale cu o medie de 8,2% în 2022. Acesta a declarat că creșterea globală a vânzărilor similare a fost de 8.3 la sută în timpul anului, mai mică decât se așteptau analiștii.
Creșterea vânzărilor a fost determinată în principal de creșterile de prețuri, în timp ce creșterea internă reală a crescut ușor la 0.1 la sută pentru întregul an.
Creșterile de prețuri ale grupului elvețian au fost cele mai mari în America de Nord și America Latină, cu 11,6%. Creșterile au redus volumul vânzărilor din America de Nord, care a scăzut cu 1,7% pe o măsurătoare comparabilă, deoarece inflația a determinat gospodăriile să își limiteze cheltuielile și Nestlé a redus liniile de produse nepopulare.
Grupul elvețian derulează un amplu program de reducere a liniilor de produse mai puțin populare și chiar a unor branduri întregi, o acțiune care a început în timpul perturbării lanțului de aprovizionare de anul trecut, dar care s-a extins la un efort mai amplu de eficientizare.
Compania a anunțat în acest an planurile de a înceta să mai vândă alimente congelate în Canada, o afacere care a adus aproximativ 150 de milioane de franci elvețieni, și a renunțat la unele linii de produse lactate în Brazilia, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, pe măsură ce sacrifică unele vânzări pentru a se concentra pe cele mai de succes produse, a declarat Schneider.
Acesta a prognozat o redresare a profitabilității în 2023, cu o marjă operațională subiacentă care să se încadreze în intervalul 17 la sută până la 17,5 la sută, după ce a scăzut la 17,1 la sută în 2022.
Sursa – www.ft.com