Proprietarul Primark a declarat că profiturile pentru întregul an vor fi peste estimările anterioare ale companiei, deoarece cumpărătorii care caută chilipiruri au venit în magazinele sale.
Associated British Foods, care deține biscuiții Ryvita și Dorset Cereals, a declarat luni că profiturile operaționale vor fi în linie cu cele de anul trecut, după ce anterior a prezis că acestea vor scădea.
„La Primark, volumele noastre și numărul de vizitatori au crescut”, a declarat directorul financiar al ABF, John Bason. „Oamenii caută foarte mult valoarea, fie că este vorba de un pulover de la Primark sau de alimente”.
Vânzările grupului ar trebui să crească cu 16% pentru semestrul până la 4 martie, după ce cheltuielile de consum „s-au dovedit a fi mai rezistente decât s-a anticipat”, a declarat compania. Se așteaptă la o creștere similară a vânzărilor la Primark la 4,2 miliarde de lire sterline.
Bason a avertizat, totuși, că perspectivele de consum pentru a doua jumătate a anului rămân incerte.
„Oamenii se confruntă cu costuri mai mari, ratele dobânzilor au crescut și se confruntă cu facturi mai mari la energie”, a spus el. „Suntem prudenți în ceea ce privește rata de îmbunătățire”.
Nu au fost planificate alte creșteri de prețuri la Primark după ce anterior a transferat unele costuri către consumatori, a declarat Bason, dar ABF va continua să crească prețurile în divizia sa de produse alimentare într-un efort de a proteja marjele de profit.
Grupul a declarat că afacerea sa alimentară a fost stimulată de vânzările puternice de produse, inclusiv ingrediente de panificație și uleiuri de gătit în SUA.
O altă zonă de creștere este cererea mai mare a consumatorilor pentru „ceaiurile de wellness”, cum ar fi ceaiurile din plante și ceaiurile verzi de la Twinings. „Pe toate piețele noastre, este o tendință masivă de consum: oamenii sunt mai conștienți de lucrurile din dieta lor”, a spus Bason. „Volumele noastre cresc foarte mult și avem și altele noi care vin”.
Primark a deschis 13 magazine noi în această perioadă, inclusiv primul său magazin din România, iar acum are 419 puncte de vânzare. Acesta a declarat că procesul său de testare „click-and-collect”, care permite consumatorilor să comande haine pentru copii pentru a le ridica în magazin, va continua.
Primark a fost mult timp un reticent față de livrarea la domiciliu, susținând că magazinele sale oferă consumatorilor o experiență unică și îi permit să își protejeze marja de profit, care acum se așteaptă să fie de peste 8 procente.
Îmbunătățirea perspectivelor lanțului de modă vine în condițiile în care grupurile de îmbrăcăminte online cu prețuri reduse continuă să se lupte. Boohoo, de exemplu, a pierdut aproape jumătate din valoarea sa de piață din luna februarie a anului trecut. Între timp, comercianții cu amănuntul de pe străzile mari, cum ar fi Next, raportează vânzări robuste în magazine.
Analiștii au salutat rezultatele comerciale mai bune decât se așteptau, menționând că scăderea costurilor de transport și a costurilor energetice ar fi în beneficiul companiei, în timp ce inflația salarială, fluctuațiile valutare și prețurile inputurilor ar rămâne o provocare.
Prețul acțiunilor companiei a crescut cu puțin peste 1% în tranzacțiile de dimineață de la Londra, ajungând la 1.973p pe acțiune, ceea ce reprezintă o creștere de 21% față de începutul anului.
Sursa – www.ft.com