Carvana, retailerul online de automobile second-hand, încearcă să obțină sprijinul creditorilor săi pentru o restructurare a datoriei sale de 9 miliarde de dolari, în timp ce încearcă să rămână pe linia de plutire într-o perioadă de scădere a vânzărilor de vehicule.
Restructurarea este cea mai recentă încercare de a pune Carvana pe o bază mai sigură după ce creșterea rapidă și vânzările galopante din timpul pandemiei de coronavirus au fost întrerupte de creșterea ratelor dobânzilor și de scăderea cererii.
În cazul în care este subscrisă în totalitate, oferta de schimb pentru creditorii existenți ar reduce valoarea nominală a datoriei de obligațiuni negarantate în curs de 5,7 miliarde de dolari cu 1,3 miliarde de dolari și factura anuală a dobânzii în numerar cu aproximativ 100 de milioane de dolari.
Capitalizarea bursieră a Carvana a urcat la aproape 50 de miliarde de dolari în 2021, după ce clienții plini de bani de stimulare s-au îngrămădit pe site-ul său și la automatele sale, atunci când o penurie globală de cipuri și problemele lanțului de aprovizionare au dus la o penurie de vehicule noi. A vândut 425.000 de mașini în acel an, în creștere de la 245.000 în 2020.
Dar cheltuielile mari pentru inițiativele de creștere au însemnat că, până în 2022, era prost pregătită pentru creșterea ratelor dobânzii. A înregistrat primul său declin al vânzărilor, care au scăzut la 412.000 de vehicule anul trecut. Valoarea sa de piață se ridică acum la mai puțin de 2 miliarde de dolari, în timp ce obligațiunile sale se tranzacționează între 40 și 55 de cenți pe dolar.
Termenii tranzacției, care va fi lansată în cursul zilei de miercuri, oferă între 63 de cenți și 81 de cenți pe dolar deținătorilor a cinci tranșe de obligațiuni în circulație cu scadența între 2025 și 2030.
Deținătorii de obligațiuni ar avea o creanță de a doua prioritate, după creditorul Ally Financial, asupra inventarului de vehicule și a proprietății intelectuale, inclusiv a mărcii Carvana. Obligațiunile ar ajunge la scadență în 2028 și ar avea o rată a dobânzii în numerar de 9% pe an, față de 5% și 10% pentru obligațiunile existente. De asemenea, compania ar putea alege să plătească o dobândă de până la 12% în cadrul unui acord de „plată în natură”.
Financial Times a raportat anterior că cel puțin șase firme importante de investiții în credite și-au unit forțele pentru a negocia cu Carvana. Potrivit unei persoane familiarizate cu situația, nu a existat prea multă interacțiune între companie și deținătorii de obligațiuni.
Unul dintre membrii proeminenți ai grupului, Apollo Global Management, care a cumpărat obligațiuni de 800 de milioane de dolari emise de Carvana în 2022 la paritate, ar suferi o pierdere semnificativă în cazul în care ar decide să participe la restructurare.
Participarea este voluntară, iar Carvana spune că, pentru ca tranzacția să se încheie, va trebui să fie emise cel puțin 500mn de dolari de noi datorii. Tipul de restructurare pe care îl propune compania poate servi adesea drept preludiu pentru termenii de renegociere sau pentru un acord complet diferit.
Se așteaptă ca Carvana să publice rezultatele preliminare pentru primul trimestru, împreună cu termenii schimbului, care vor arăta probabil că un plan de reducere a costurilor – inclusiv o reducere a numărului de angajați de la 21.000 la 17.000 în ultimul an – începe să dea roade.
De asemenea, se așteaptă ca rezultatele să arate că volumele de vânzări au scăzut cu până la un sfert în primele trei luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2022, dar că profitul brut pe unitate al companiei, urmărit îndeaproape, a sărit la mai mult de 4.000 de dolari față de 3.000 de dolari.
În ianuarie, directorul general Ernest Garcia a declarat analiștilor că reducerea costurilor a avut ca rezultat o „companie mai eficientă” și a spus că nu intenționează să obțină numerar prin emiterea de datorii suplimentare.
Cu toate acestea, miercuri se așteaptă ca Carvana să desemneze divizia sa de licitații, Adesa, ca o așa-numită filială nerestricționată, o manevră legală care lasă deținătorii de obligațiuni fără o creanță directă asupra afacerii, deschizând în același timp calea pentru Carvana de a obține noi datorii garantate.
Mișcarea este adesea nepopulară pentru deținătorii de datorii, deși unii analiști de credit au prezis că Carvana o va face, deoarece are flexibilitatea juridică de a face acest lucru.
La sfârșitul anului 2022, Carvana avea 400 de milioane de dolari în numerar și capacitatea de a strânge mai mult de 3 miliarde de dolari prin linii de credit și proprietăți imobiliare care nu au fost date ca garanție.
Sursa – www.ft.com