Acțiunile Rivian au crescut după ce producătorul american de vehicule electrice și-a menținut obiectivele financiare și de producție pentru anul în curs, în contrast cu previziunile mai sumbre ale start-up-urilor rivale.
Compania cu sediul în California a reafirmat marți planurile de a produce 50.000 de camioane, SUV-uri și camionete de livrare alimentate cu baterii în acest an și așteptările privind o pierdere ajustată înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare de 4,3 miliarde de dolari. Acțiunile au urcat cu 5% în tranzacțiile după orele de tranzacționare.
Orientarea Rivian a venit după ce o serie de alte start-up-uri EV și-au redus previziunile de producție sau au avertizat cu privire la arderea de numerar și la posibilitatea de faliment.
Fisker și-a redus marți prognoza de producție de vehicule pentru anul în curs de la 42.000 de vehicule la un interval de 32.000 până la 36.000. Producătorul de vehicule electrice Nikola a declarat că arderea sa de numerar – 240 de milioane de dolari în primul trimestru – nu este „sustenabilă”.
Lucid, care produce mașini electrice de lux, a redus luni previziunile de producție de la 14.000 la 10.000 de vehicule, spunând că îngrijorările legate de economia în general, împreună cu ratele mai mari ale dobânzilor, forțează compania să reducă producția pentru a se potrivi cu livrările. Săptămâna trecută, Lordstown Motors a avertizat că ar putea intra în faliment și ar putea înceta să mai producă pick-up-ul său emblematic, Endurance.
Toate întreprinderile nou înființate s-au luptat pe măsură ce problemele lanțului de aprovizionare au întârziat producția, ratele dobânzilor au crescut, iar constructorii auto tradiționali au început să ofere mai multe modele electrice.
Rivian nu a fost cruțată, spunând că se așteaptă ca problemele lanțului de aprovizionare care au afectat industria auto în ultimii doi ani și au împiedicat producția la fabrica sa din Normal, Illinois, să „continue să fie principalul factor limitativ” pentru producția fabricii. „Noile modificări ale designului ingineresc și tehnologiile cheie” au fost menite să atenueze constrângerile lanțului de aprovizionare în a doua jumătate a anului 2023, a precizat Rivian.
Cu toate acestea, compania a raportat o pierdere mai mică în primul trimestru decât se așteptau investitorii, înregistrând o pierdere brută de 535 de milioane de dolari pentru primele trei luni ale anului, comparativ cu o pierdere brută așteptată de 752 de milioane de dolari. Compania a raportat o pierdere brută de 502 milioane de dolari pentru aceeași perioadă a anului trecut.
Rivian a obținut venituri de 661 de milioane de dolari în primul trimestru – depășind estimările de 652 de milioane de dolari – în timp ce a livrat 7.946 de vehicule.
Rivian și-a consolidat, de asemenea, bilanțul în martie prin emiterea de obligațiuni convertibile în valoare de 1,5 miliarde de dolari. A încheiat trimestrul cu 11,2 miliarde de dolari în numerar și echivalente de numerar în bilanțul său, în scădere de la 11,6 miliarde de dolari în decembrie.
Sursa – www.ft.com