Un manager de afaceri de la Hollywood, ai cărui clienți au inclus-o pe Madonna și Drake, a dat în judecată Goldman Sachs, susținând că l-a păcălit să îi dea secrete de afaceri ca parte a unui efort de a conveni o afacere de 7 miliarde de dolari cu o firmă de capital privat.
Procesul lui Mickey Segal, impresar de afaceri în domeniul spectacolului, se concentrează pe rolul băncii de pe Wall Street atunci când Clayton, Dubilier & Rice, grupul de achiziții cu sediul în New York, a cumpărat Focus Financial Partners, o firmă de gestionare a averii listate, în februarie.
Segal a angajat Goldman pentru a-și vinde serviciul de concierge al celebrităților, o firmă mult mai mică numită NKSFB, care a primit anterior investiții de la Focus. Într-un proces depus săptămâna trecută la tribunalul districtual din Los Angeles, el a acuzat Goldman de „tranzacții secrete pe la spatele (său)” prin „shop(ping) în jurul” unei propuneri de vânzare a firmei mai mari, de asemenea.
Oricine „interesat să achiziționeze (NKSFB)”, s-au plâns avocații lui Segal, „ar putea fi chiar mai interesat să achiziționeze firma mai mare”.
Disputa încurcată, în care sunt implicate mai multe firme de top de pe Wall Street, arată cum viețile și afacerile artiștilor de top au creat oportunități profitabile pentru managerii de bani și pentru aranjatorii care operează în cercuri rarefiate, unde discreția este foarte apreciată.
Segal a vândut o participație economică majoritară în NKSFB către Focus cu puțin timp înainte de oferta publică inițială din 2018 a acesteia din urmă. La momentul respectiv, compania mai mare căuta să se extindă de la activitatea sa de bază, care consta în achiziționarea de participații în buticuri de gestionare a averii. Ea a fost atrasă de NKSFB, care coordonează aparițiile publice ale clienților săi de profil înalt, precum și faptul că îi ajută să le cumpere mașini și case, să le angajeze bucătari și bone, să le depună declarațiile fiscale, să le plătească facturile și să le depună cererile de rambursare a cheltuielilor medicale.
Cu toate acestea, anul trecut, Segal și partenerii săi au decis că vor să se despartă de Focus. Ei au angajat Goldman pentru a explora o vânzare a afacerii, fără să știe că Goldman lucra în același timp la o tranzacție pentru a privatiza Focus.
Segal a lucrat cu Goldman pentru a prezenta NKSFB la cel puțin o duzină de potențiali cumpărători pe parcursul a mai multor luni. La una dintre întâlniri, care a avut loc în decembrie, Segal a încercat să-i impresioneze pe directorii de la KKR cu o listă de clienți care include artiști care au jucat spectacolul de pauză în 13 din ultimele 15 Super Bowls de fotbal american, potrivit a două persoane familiare cu schimbul.
KKR nu a licitat, dar alți cinci potențiali cumpărători au depus în cele din urmă oferte pentru NKSFB, fiecare oferind sute de milioane de dolari. Dar tranzacția de 7 miliarde de dolari a CD&R de a privatiza Focus, anunțată în februarie, l-a determinat pe Segal să dea în judecată Focus și Goldman și a dat peste cap licitația propriei sale companii.
Într-un schimb de e-mailuri, reprodus în documentele depuse în instanță, Segal i-a spus co-fondatorului Focus, Lenny Chang, că o „întâlnire amiabilă” era imposibilă. El a sugerat răscumpărarea acțiunilor Focus din NKSFB „cu un discount substanțial”, spunând că „ar putea fi singura modalitate de a opri un război nuclear”.
Dar Chang a scris: „Nu am vinde cu discount”.
Focus susține că nu a încercat să oprească vânzarea NKSFB. Într-o scrisoare, un avocat al Focus i-a spus lui Segal că „procesul de vânzare ar trebui să treacă la a doua rundă, dar a fost întârziat de acțiunile dvs. perturbatoare”.
Focus a declarat într-o declarație că procesul lui Segal este lipsit de temei și l-a acuzat pe acesta că „încearcă să profite de achiziția în curs de privatizare a Focus pentru a crește economia pe care o obține din parteneriatul Focus”.
Goldman a declarat că a acționat în mod corect și onest și, de asemenea, a respins procesul ca nefondat. „(Noi) am avut toate stimulentele pentru a obține cele mai bune rezultate pentru ambii noștri clienți și este absurd să se sugereze contrariul”, a adăugat banca.
Sursa – www.ft.com