Angajarea unei agenții de optimizare SEO pare simplă, dar este un task critic care poate să facă diferența în succesul afacerii tale. Găsirea unei agenții SEO potrivită pentru tine, te poate ajută să creezi o identitate de brand al businessului tău și să generezi venituri. De aceea, colaborarea cu o agenție SEO greșită poate să îți puna piedici în dezvoltarea acestuia.
Greșeli de evitat la angajarea unei agenții SEO
Câteva potențiale greșeli de care să ții cont atunci când cauți o agenție SEO, includ:
- Presupunerea că o poziție de top pe Google înseamnă că o agenție este cea mai bună: Aceasta este una dintre greșelile majore pe care le pot face proprietarii de afaceri. Aceștia caută pe Google „SEO + (locația lor geografică)” și angajează o companie SEO pentru că firma respectivă este clasată pe primul loc pentru servicii SEO în regiunea lor. Acest lucru da impresia că firma respectivă se află în top pentru că se pricepe foarte bine la SEO, dar nu este întotdeauna adevărat. O companie ar putea să se claseze în top pe Google din mai multe motive, unul dintre ele fiind spamul.
- Angajamentul la pachete de servicii fixe: SEO necesită o abordare personalizată pentru fiecare website, deoarece fiecare business are particularitățile lui, cerințe și probleme diferite. Acesta este motivul pentru care pachetele SEO cu costuri fixe nu sunt potrivite pentru toate modelele de business. Asigură-te că o agentia de marketing digital pe care te gândeșți să o angajezi, îți înțelege obiectivele business-ului, creează o strategie și te taxează corespunzător.
- Încrederea în acreditări înșelătoare: în general, dacă o agenție SEO spune că este partener oficial Google SEO, sau că are un contact direct la Google, ar trebui să te pună pe gânduri. Nu există parteneri Google SEO, la fel cum există parteneri Google Ads și este important să te documentezi mai bine asupra acestor companii.
- Contractele pe durata foarte lungă: ar trebui să iei în considerare posibilitatea de a face un pas înapoi dacă o agenție SEO vrea să te blocheze într-un contrat de 12 luni sau mai mult. În caz contrar, nu vei putea să închei colaborarea în cazul în care nu primești nici un randament pentru banii cheltuiți.
Ce să faci pentru a găsi agenția SEO potrivită pentru tine
Pentru a găsi o agenție SEO care să satisfacă nevoile companiei tale, amintește-ți următoarele:
- Stabilește un obiectiv clar: decide ce dorești să obții de la colaborarea cu o SEO agency. Ai nevoie de un singur serviciu de audit SEO, servicii SEO continue, gestionarea Pay-Per-Click sau de alte servicii. Stabilește un obiectiv clar și comunica-i potențialului colaborator. Acest lucru te va ajută să măsori randamentul investițiilor din eforturile furnizorului.
- Cere o consultație gratuită: odată cu stabilirea obiectivului, cere o consultație gratuită agenției SEO. Acest lucru te va ajută să înveți despre agenție și despre oameni, astfel încât să te asiguri că poți avea o colaborare de încredere.
- Intereseaza-te de brandurile cu care a mai lucrat agenția: brandurile mai mari au, de obicei, politici foarte stricte atunci când angajează colaboratori. Așadar, dacă agenția SEO pe care o iei în considerare a lucrat cu mai multe branduri mari, sunt șanse mari să fie alegerea corectă.
- Află tehnicile pe care le folosește agenția: pentru a-ți face o idee mai bună despre capacitățile și abilitățile companiei, cere studii de caz și referințe. Strategiile de SEO modern sunt diferite de vechile tehnici, așa că e bine să te asiguri că agenția are o strategie de actualitate.
- Clarifica raportarea și comunicarea: este bine să știi de la început despre asistență și raportare. Cine îți va răspunde la eventuale întrebări, îți va oferi rapoartele necesare și cum ar trebui să contactezi persoană responsabilă de proiect?
Poți să găsești o colaborare de succes cu o agenție SEO ținând cont de sfaturile de mai sus. Având obiective clare, obținând consultările gratuite și făcând research pe proiectele agenției, te vei asigura că angajezi agenția SEO potrivită pentru business-ul tău.