Turiștii care cheltuiesc mult pentru vacanțe sunt vârful de lance al rezervărilor de zboruri la clasa întâi și clasa business, ceea ce determină marile companii aeriene să parieze pe o nouă eră a călătoriilor de lux prin investiții în cabine și saloane.
Lufthansa a declarat în această lună că „cea mai puternică cerere” pentru călătorii în acest an a fost în cabinele sale premium și că călătorii de agrement au „compensat aproape complet” pentru revenirea mai lentă a rezervărilor corporative.
Directorul executiv al companiei aeriene, Carsten Spohr, a declarat că se așteaptă la o „schimbare permanentă” în favoarea turiștilor care ocupă locurile de la clasa business și clasa întâi, în timp ce a făcut comparații cu boom-ul recent de care s-au bucurat sectoarele de lux, inclusiv automobilele, ceasurile și proprietățile imobiliare de primă clasă.
„Anul acesta este primul an în care toată echipa mea îmi spune că trebuie să creștem clasa întâi …Nu am crezut niciodată că voi auzi asta vreodată „, a declarat Spohr la un apel de câștiguri.
Ben Smith, directorul general al Air France-KLM, a declarat că grupul său aerian investește pentru a ține pasul cu cererea din partea călătorilor de agrement de lux, în special pentru zborurile către Paris, și „mai mult decât compensând” reducerea călătoriilor corporative.
Companiile aeriene speră să profite de cererea neîncetată de bunuri și experiențe de lux, care și-a revenit rapid după blocarea Covid în 2020.
„(Nu este) doar noi: puneți aceeași întrebare hotelurilor de lux și afacerilor … întregul sector se descurcă extrem de bine”, a declarat Smith analiștilor în cadrul apelului privind rezultatele companiei aeriene.
Noua „First Class Suite Plus” de la Lufthansa – cameră privată
Un dolar puternic a ajutat la stimularea cererii din partea călătorilor transatlantici din SUA, ceea ce a compensat revenirea lentă a turiștilor chinezi, de obicei foarte cheltuitori, au adăugat companiile aeriene.
Călătoriile în cabinele de clasa întâi și business și-au revenit mai repede decât traficul total de pasageri, potrivit organismului global al companiilor aeriene Iata.
Numărul de pasageri premium a ajuns la 86% din nivelurile din 2019 în februarie, cea mai recentă lună pentru care sunt disponibile date, comparativ cu un total de 81% la nivelul întregii industrii.
În SUA, cei mai mari trei transportatori au declarat luna trecută investitorilor că pasagerii sunt dornici să rezerve locuri în partea din față a avionului. American Airlines a declarat că veniturile din locurile premium au crescut cu 20% în primul trimestru față de 2019 și că a umplut un procent mai mare din ele. Directorul financiar al United Airlines, Gerald Laderman, a declarat că „cea mai mare parte a creșterii noastre este înclinată spre scaunele premium în acest moment”.
Creșterea bruscă a călătoriilor high-end vine într-un moment în care inflația în creștere a mușcat din bugetele gospodăriilor pe scară mai largă, inclusiv în Europa, ceea ce a ridicat întrebări cu privire la faptul dacă cererea generală de zboruri este sustenabilă.
Cu toate acestea, președintele Delta Air Lines, Glen Hauenstein, a prezis că această tendință va dura. „Odată ce începeți să zburați în acele cabine, aveți tendința de a nu vă întoarce”, a spus el.
Transportatorul Etihad din Golf, a devenit cea mai recentă companie aeriană care a anunțat o investiție semnificativă în produsul său premium, lansând săptămâna trecută un nou apartament la clasa business. Lufthansa a demarat o revizie de 2,5 miliarde de euro a cabinelor sale pe distanțe lungi, inclusiv un nou scaun de primă clasă, în timp ce transportatorul american Delta s-a angajat să instaleze scaune premium pe toate aeronavele sale până în această vară. Compania australiană Qantas a anunțat investiții de 100 de milioane de dolari în saloanele sale la începutul acestui an.
Rob Burgess, editorul site-ului web pentru călătorii frecvente Head for Points, a declarat că cei care călătoresc în timpul liber se așteaptă la o experiență diferită atunci când zboară în comparație cu clienții corporativi, care, de obicei, prețuiesc intimitatea și somnul.
El a spus că liniile aeriene ar trebui să se concentreze mai mult pe „produsul lor soft”, inclusiv pe mâncare și divertismentul la bord, pentru a satisface nevoile turiștilor și s-a întrebat dacă tendința spre o mai mare intimitate, cum ar fi apartamentele cu uși, se potrivește prietenilor și familiilor care călătoresc împreună.
„Călătorii de afaceri sunt foarte puțin pretențioși în ceea ce privește valoarea și produsul soft, atâta timp cât pot dormi și își pot acumula milele de călător frecvent și punctele de statut. Piața de agrement nu funcționează astfel”, a declarat Burgess.
Nigel Goode, președintele companiei de designeri de interior pentru aeronave PriestmanGoode, a declarat că cererea din partea clienților companiilor aeriene „a crescut cu adevărat”.
El a spus că liniile aeriene se concentrează pe proiectarea de cabine care să atragă o generație mai tânără de călători și că au detectat o schimbare în ceea ce privește cabinele concepute pentru a părea cât mai „opulente” posibil.
„Noile generații vor dori ceva diferit”, a spus el.
Sursa – www.ft.com