Vânzările conglomeratului de lux Kering Group au scăzut la sfârșitul anului trecut, deoarece cea mai mare marcă a sa, Gucci, s-a confruntat cu impactul blocării Covid-19 în China.
Vânzările comparabile pentru grupul cu sediul la Paris au scăzut cu 7% în al patrulea trimestru, în timp ce vânzările Gucci au scăzut cu 14% față de anul trecut în aceeași perioadă, în mare parte din cauza pieței chineze subjugate. Analiștii se așteptau la o scădere de 11 procente.
Pentru întregul an, veniturile la Gucci, care, cu 10,5 miliarde de euro, a contribuit cu jumătate din totalul Kering, au crescut cu 1%. Venitul operațional recurent a fost stabil la 3,7 miliarde de euro.
Directorul general François-Henri Pinault, a cărui familie controlează grupul, a declarat că performanțele mărcilor Kering „nu au fost în mod uniform la nivelul ambițiilor și potențialului nostru”.
„Toate Casele noastre au înregistrat venituri record și au contribuit la creșterea profitului operațional în 2022 … suntem convinși că urmărim strategia corectă pe termen lung.”
În general, vânzările Kering au crescut cu 9% anul trecut pe o bază comparabilă pentru a depăși 20 miliarde de euro în 2022, datorită creșterii în Europa de Vest și Japonia. Profitul net a crescut cu 14%, ajungând la 3,6 miliarde de euro.
Veniturile la a doua cea mai mare marcă a grupului, Saint Laurent, au crescut cu aproape un sfert la 3,3 miliarde de euro.
Gucci se află în plin proces de schimbare a conducerii. La sfârșitul lunii ianuarie, marca a anunțat numirea unui nou director de creație, Sabato De Sarno, după ce s-a despărțit brusc de directorul său creativ vedetă Alessandro Michele în noiembrie.
De Sarno se va alătura în al doilea trimestru și va prezenta primele sale colecții în septembrie. El va avea sarcina dificilă de a îmbunătăți performanța. Gucci a crescut constant din 2015 până la începutul pandemiei de coronavirus și a adunat un număr mare de celebrități. Dar s-a luptat recent, în ciuda cheltuielilor record ale clienților pentru lux.
Kering a anunțat lansarea unei noi divizii de frumusețe la începutul acestei luni pentru a dezvolta produse pentru mărci precum Bottega Veneta și Alexander McQueen. Cu toate acestea, licența de frumusețe pentru Gucci și alte câteva mărci mari ale Kering este deținută de compania de cosmetice Coty, și va fi cel puțin până în 2028.
Kering s-a luptat să țină pasul cu rivalii LVMH și Hermès în ultimii ani, în parte din cauza creșterii mai lente la Gucci.
Analistul Citi Thomas Chauvet a declarat: „Pe hârtie, Kering ar trebui să beneficieze mai mult decât colegii de redeschiderea Chinei și de redresarea globală a călătoriilor, dar acest lucru ar putea fi compensat de tranziția Gucci”.
Consiliul de administrație al Kering va cere acționarilor să aprobe un dividend în numerar de 14 euro pe acțiune pentru anul în curs, care să completeze un dividend de 4,50 euro pe acțiune care a fost plătit la mijlocul lunii ianuarie.
Sursa – www.ft.com