Compania Norofert, principalul producător român de îngrăşăminte organice, si- a introdus actiunile la tranzacţionare pe piaţa AeRO, sistemul alternativ de tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), sub simbolul NRF.
Producătorul roman de îngrăşăminte organice Norofert a atras în acest an 11,5 milioane de lei printr-o emisiune de obligaţiuni de la 102 investitorii activi pe BVB.
„O parte din bani se duc către extinderea pe piaţa americană, iar cealaltă parte către finanţarea şi creşterea pe care o avem în România şi care trebuie susţinută”, a menţionat preşedinte CA al Norofert Group, Vlad Popescu.
El a menţionat că pentru expansiunea în Statele Unite a fost alocat un buget de un milion de euro.
„Şansele de succes pe piaţa din Statele Unite sunt momentan necunoscute. Avem nişte studii de piaţă făcute. Credem că putem să intrăm în această piaţă şi să avem un succes, un impact, dar până când nu ne aflăm în teren, acolo, nu avem de unde să ştim. Prima parte înseamnă omologări, a doua parte înseamnă să aducem aceste formule pe care le adaptăm condiţiilor din Statele Unite, să le producem pentru început în România, să le depozităm în statele Unite şi să facem o distribuţie de acolo. Ultimul pas şi cel mai important este să deschidem acolo facilitatea de producţie şi să ne localizăm complet operaţiunile pentru Statele Unite, să nu mai avem nicio legătură cu România în afară de acţionariat. Vrem să rămânem în România cu producţia, vânzările şi distribuţia, dar vrem să avem şi această subsidiară în Statele Unite. Eu personal cred în acea piaţă şi cred că putem creşte foarte mult acolo”, a menţionat Vlad Popescu.
La data de 18 iulie 2019, Norofert a realizat un plasament privat pentru acţiunile sale, în timpul căruia compania a atras 7,25 milioane de lei de la 71 de investitori din piaţa de capital. Investitorii au subscris un număr de 712.500 de acţiuni nou emise, la o valoare nominală de 0,4 lei pe acţiune şi o primă de emisiune de 9,6 lei pe acţiune. Capitalizarea de piaţă a companiei la momentul plasamentului privat era de peste 20 de milioane de lei.
„Impactul capitalului atras prin plasament privat este fără precedent şi ne-a ajutat să ne dezvoltăm în mod semnificativ afacerea, precum şi să începem extinderea noastră externă. Capitalul atras în timpul plasamentului privat din vară a fost direcţionat către lansarea şi promovarea liniei Karisma, extinderea echipei cu 28 de membri noi, precum şi echiparea şi demararea operaţiunilor din noua fabrică din Filipeştii de Pădure. În urma investiţiilor, capacitatea de producţie a fabricii a crescut de zece ori, iar compania şi-a crescut portofoliul de produse de la 24 la peste 60”, a declarat Vlad Popescu, directorul general şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Norofert Group.
În urma plasamentului privat, familia Popescu, reprezentată de Vlad Popescu, CEO şi preşedinte al Consiliului de Administraţie, şi Ileana Popescu, deţine o participaţie de aproximativ 60%, în timp ce free-float-ul companiei pe bursă este de 40%.
Asadar, Grupul Norofert a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri consolidată de 14,8 milioane lei, în creştere de 59% faţă de 2018.
„Creşterea veniturilor a fost în primul rând rezultatul eforturilor echipei de vânzări care s-a alăturat companiei în august 2019, precum şi a extinderii gamei de produse – ambele evoluţii fiind posibile datorită capitalului strâns în timpul plasamentului privat. Norofert a înregistrat anul trecut o creştere cu 12% a profitului brut, acesta atingând nivelul de 5,2 milioane lei şi un profit net de 4,6 milioane de lei”, susţin reprezentanţii companiei.
Astfel,Norofert Group (NRF) este principalul producător de inputuri organice pe piaţa agricolă din România. Compania a fost înfiinţată în 2000 de Florin Popescu şi din 2015 este condusă de fiul acestuia, Vlad Popescu.
Incepand din anul 2015, odată cu preluarea afacerii de către Vlad Popescu, compania a început să producă îngrăşăminte ecologice, produse fitosanitare organice, cum ar fi insecticide şi fungicide, precum şi tratamente foliare şi pentru seminţe, folosind reţetele sale originale.
Între 2017 şi 2019, compania a înregistrat o creştere rapidă după ce a dezvoltat o tehnologie proprie numită BioChain şi a lansat o premieră în sectorul agricol, tableta efervescentă. Astăzi, Norofert este un grup de companii care include o linie de produse pentru agricultura ecologică (Norofert Organic), o linie de produse pentru agricultura convenţională (Karisma) şi o linie de produse pentru grădinari şi fermieri mici (Norofert Fito).