Cum îți promovezi articolele în mediul online? – Strategii de promovare a site-ului

Oamenii își folosesc frecvent pagina de Facebook pentru a-și promova articolele de pe site-ul lor. Pur și simplu postează pe pagina de profil titlurile de pe site cu un simplu copy-paste și astfel le distribuie în rețelele sociale. Ei caută grupuri de Facebook care corespund domeniului în care s-ar putea încadra și site-ul lor și încearcă să se alăture acestora. Participă la discuții în cadrul grupurilor respective, socializează, dau like-uri sau share. În acest fel încearcă să construiască relații de comunicare bune cu oamenii care fac parte din grupurile respective, pentru ca mai târziu să poată posta anumite informații în acele grupuri, care pot fi importante pentru persoanele respective. Această strategie necesită timp, implicare, răbdare.

În mediul online trebuie să fii tolerant. Pentru a ajunge să fii plăcut trebuie să ai un statut de membru respectat și sociabil. Este important să fii optimist pentru că în general oamenii evită negativiștii. Ideal ar fi să te porți cu oamenii la fel cum ți-ai dori să se poarte și ei cu tine. Oamenii au uneori tendința de a critica. Când se întâmplă asta ar fi bine ca să ții cont și de părerile lor, să consideri criticile ca fiind constructive.

Atunci când decizi să-ți promovezi articolele în mediul online este posibil să primești și comentarii pozitive și negative. Astfel de comentarii trebuie acceptate din start, nu este bine să cenzurezi părerile oamenilor decât în cazul în care sunt deplasate sau conțin injurii. Atitudinea pozitivă și faptul că te comporți frumos nu vor trece neobservate de oameni în mediul online și treptat și ei se vor comporta asemănător.

O altă strategie pe care o folosesc oamenii în mediul online este aceea de a nu exagera cu promovarea. Cei care promovează prea mult articolele în rețelele sociale pot exagera cu această metodă de e-commerce, de atragere a oamenilor. Foarte important este ca în mediul online să se respecte aceleași reguli ca și în viața de zi cu zi. Acesta este un mod prin care obții aprecieri pentru că tratezi oamenii cu respect, cum vrei să fii tratat și tu însuși de către ei.

O strategie este și aceea de a face informația ta să circule. Deci trebuie să obții share-ri. Oamenii au obiceiul de a da share la un conținut atunci când se identifică cu anumite postări. Dacă ele conțin valori personale au șanse să fie distribuite în mediul online. Pe Facebook de exemplu se ține cont de valorile unui grup și se postează o informație care se referă la acele valori.

Oamenii își doresc să se distreze de aceea ei vor da share la informații amuzante în dorința de a crea și ei alte relații sociale. De asemenea, ei sunt interesați de informații de ultimă oră sau care au importanță pentru prietenii lor de pe pagina de profil. Oamenii vor distribui postări care se referă la cauze umanitare sau la cauze ecologice, în acest fel arată că le pasă, că au suflet bun. Citatele filozofice sunt de asemenea apreciate de oameni pentru că prin ele ei se definesc în fața altor oameni. Deseori distribuie citate ale unor personalități pentru a arăta pe cine apreciază.

Un alt instrument de promovare a articolelor este Twitter. Oricum ai proceda, a promova înseamnă să plătești anumite sume de bani, pe care le poți obține destul de rapid printr-un credit nevoi personale. Pe Facebook merg foarte bine informațiile din sfera divertismentului, iar pe Twitter sunt apreciate îndeosebi informațiile de ultimă oră. Statisticile arată că informațiile de divertisment au cele mai multe like-uri. Acestea sunt distribuite cel mai mult, au în mod frecvent share-uri. Pe Twiter merg dezbaterile politice, informațiile sociale, opiniile despre anumite evenimente și informațiile de ultimă oră. S-a constatat și faptul că pe Facebook au succes fotografiile însoțite de text, iar pe Twiter este apreciat mai ales textul.

Pe Instagram se comunică mai ales prin imagini. Această rețea este chiar mai importantă decât altele în ceea ce privește numărul de utilizatori. Pe Instagram îți poți promova informația prin imagini, postezi fotografii de calitate care ilustrează textul în mod adecvat și apoi prezinți câteva idei despre articolul pe care l-ai elaborat. Poți atașa link-uri pentru a-i trimite prin ele pe utilizatori la site-ul tău, la articolul respectiv. Poți folosi diverse stereotipuri prin care să atragi cititorii și să-ți promovezi articolele. Poți folosi citate inspiraționale, desene, fotografii, etc.

Acesta este un tip de jurnalism online care se practică pe rețelele sociale, în comunități alcătuite din prietenii tăi dar mai ales de cititorii din mediul online. Se pune accent pe relațiile dintre oameni și apoi pe valoarea informației. Dacă relațiile sunt de calitate ele ajută la promovarea informațiilor și la compararea lor cu alte informații, iar în cele din urmă la promovarea site-ului. Pagina de Facebook poate reprezenta un spațiu în care se formează o comunitate de oameni, respectiv cu cititorii site-ului.

Comentarii (0)
Adaugă comentariu