Cât te costă să fii proprietar de gogoșerie, în sistem de franchiză?

86

Donuteria a fost deschisă în anul 2014, în Târgu-Mureș, așa cum îi spune și numele, este raiul gogoșilor. Afacerea este condusă de antreprenorul român Dan Olteanu, având 24 locații în regim propriu, la nivel național. Vestea bună este că, dacă vreți să îmbinați utilul cu plăcutul, Donuteria poate fi accesată și în sistem de franciză.

În București, exista un singur restaurant Donuterie, localizat în centrul comercial Sun Plaza, însă acesta a fost închis. Anunțul a fost făcut pe pagina deFacebook a companiei. În locul Donuteriei a apărut restaurantul Cartofisserie, care s-a deschis pe 19 februarie. Directorul general al lanțului de restaurante a menționat că Donuterie caută un nou spațiu în Capitală, pentru desfășurarea activității.

 

Cât te costă o franciză cu gogoși și cu ce vine francizatul

În prezent, Donuterie nu este o franciză scumpă, iar antreprenorii care conduc businessul nu cer experiență, fiind dispuși să predea toate cunoștințele dobândite francizatului.

În opinia sa, ”De regulă, clienții sunt cei care devin francizații noștri. Nu suntem noi cei care îi căutăm, ei ne găsesc și devin interesați de o colaborare”, a declarat Mihaela Covaci, director general Donuterie, pentru Wall-Street.

Pentru aceasta, Covaci a precizat că francizatul trebuie să aibă următorul profil:

  • să fie direct implicat în business,
  • să nu considere businessul doar un hobby,
  • să aibă preocupări serioase pentru dezvoltarea afacerii,
  • să poată furniza aspectele financiare atunci când i se vor solicita,
  • să existe chimie și interes reciproc.

Astfel, primele discuții cu potențialii parteneri au loc la sediul Donuterie, din Cluj.

În plus, investiția inițială într-o astfel de franciză variază între 3.000 și 5.000 de euro, în funcție de oraș, spațiul disponibil și renovarea acestuia, dacă este cazul.

Cu ce vine francizorul?

În acest sens, Mihaela Covaci a afirmat că francizorul furnizează următoarele elemente în cadrul colaborării:

  • consultanță și suport managerial,
  • facilitarea discuțiilor cu proprietarii spațiului, dacă este vorba despre chirie (pentru obținerea unui preț accesibil),
  • ajutor în găsirea unei locații, dacă potențialul partener nu deține un spațiu,
  • furnizarea tuturor cunoștințelor în materie de business.

În plus, ”Francizatul va fi verificat constant pentru a ne asigura că totul este în regulă în cazul unei vizite a unei instituții din România”, a mai spus Covaci.

În contextul colaborării, aceasta a adăugat că pentru funcționarea corectă a unui restaurant Donuterie e nevoie de cel puțin doi angajați.

Aşadar, Donuteria are circa 24 de sortimente de gogoși, iar cele mai căutate sunt cele cu fructe și cele cu ciocolată. Reprezentanții companiei vor să extindă businessul la nivel național, dar și în străinătate, unde au deja restaurante în Franța, Belgia și Marea Britanie (cel din Marea Britanie a fost deschis în plină pandemie). De asemenea, Donuterie caută să își găsească un loc și în retail, prin intermediul Carrefour, restaurantul fiind deja prezent în unele locații 5 to go (pentru o mai mare expunere).


Urmăriți FINANCIARUL.RO și pe Google News


Sursa: Wall-street.ro