Absența livrărilor de motorină rusească și întreruperea producției în Franța au dus la o criză de motorină

84

Țările din Europa încep să rămână fără motorină. Se estimează că această criză se va face resimțită puternic în primăvară. Absența livrărilor de motorină rusească și întreruperea producției de combustibil în Franța au dus la o criză de diesel în mai multe țări.

Stocurile de motorină din nord-vestul Europei vor atinge cel mai scăzut nivel din ultimii 12 ani la începutul primăverii următoare, potrivit unei prognoze a companiei de consultanță Wood Mackenzie. Se estimează că stocurile din martie vor fi cele mai scăzute înregistrate vreodată începând din 2011.

Dacă ţările din Europa, anunţă că încep să rămână fără motorină. Prețul ar putea exploda în perioada următoare.
Absența livrărilor de motorină rusească și întreruperea producției de combustibil în Franța au dus la o criză de diesel în mai multe țări din Europa, potrivit șefului rafinăriei spaniole Repsol SA.

Există previziuni cu privire la prețuri mari la motorină în următoarele luni

„În unele țări europene rămânem fără distilate intermediare din petrol”, a declarat directorul executiv, Josu Jon Imaz, referindu-se la categoria de produse petroliere care includ motorina, păcura și combustibilul pentru avioane.

În viziunea sa, ”Există previziuni cu privire la prețuri mari la motorină în următoarele luni”, a mai spus el, potrivit Bloomberg.

Europa a fost multă vreme un importator net de distilate medii sau intermediare, în special în această perioadă a anului, din cauza cererii de încălzire pe timp de iarnă.

În contextul energetic, Rusia a contribuit în acest an la o piață deosebit de strânsă, cauzată atât de previziunea unei aprovizionări mai reduse, cât și a deciziei unor companii de a folosi motorină în loc de gazul natural extrem de scump.

Criză puternică și în Statele Unite

De altfel, chiar și Statele Unite au rezerve reduse de motorină.

Grevele recente din Franța, care au oprit rafinăriile, au tensionat și mai mult piața, a spus Imaz. Acest lucru a determinat o creștere a importurilor.

Și în România situația devine tensionată. Prețul carburanților a crescut din nou. În prezent, unele benzinării din România vând litrul de motorină cu peste 9 lei. Într-o singură lună, prețul combustibilului a crescut enorm. Vă amintim că pe data de 7 octombrie 2022, un litru de benzină costa 6,63 de lei, iar un litru de motorină costa 8,02 lei, însă pe 7 noiembrie 2022, un litru de benzină costa 7,16 lei, iar un litru de motorină valora 8,53 lei.

Cât se plătește la pompă pentru un plin de benzină

În contextul comparativ cu luna octombrie, luna aceasta pentru un plin de 50 de litri de benzină șoferii achită cu 27 de lei mai mult, iar pentru un plin de motorină plătesc cu 25 de lei mai mult, chiar dacă preţul petrolului nu este mai mare faţă de luna trecută. Pe 10 octombrie 2022, barilul de petrol era cotat la 498 de lei, iar pe data de 8 noiembrie 2022, valora doar 483 de lei.

În plus, trebuie subliniat că importurile de petrol ale Chinei din Rusia au crescut în luna septembrie față de anul precedent și au fost cu puțin în urma principalului furnizor, Arabia Saudită, în contextul în care rafinăriile independente au cumpărat mai mult combustibil rusesc la prețuri mai mici în fața marjelor de rafinare interne slabe.


Urmăriți FINANCIARUL.RO și pe Google News


Sursa: Capital.ro