Acțiunile Tesla Inc. au scăzut cu peste 4% în sesiunea extinsă de miercuri, după ce producătorul de vehicule electrice a ratat cu puțin așteptările trimestriale privind veniturile sale și a înregistrat o scădere a marjelor de profit ajustate.
Tesla
TSLA,
-2.02%
a câștigat 2,5 miliarde de dolari, sau 73 de cenți pe acțiune, în primul trimestru, comparativ cu 3,3 miliarde de dolari, sau 95 de cenți pe acțiune, în perioada similară a anului trecut. Ajustată pentru elementele excepționale, compania a câștigat 85 de cenți pe acțiune.
Veniturile au crescut cu 24%, ajungând la 23,3 miliarde de dolari. Marjele Ebitda au scăzut la 18,3%, de la aproape 27% în trimestrul din urmă cu un an.
Analiștii intervievați de FactSet se așteptau ca Tesla să raporteze un profit ajustat de 85 de cenți pe acțiune la vânzări de 23,6 miliarde de dolari. Marjele de profit ajustate au fost văzute în jurul valorii de 20%, și au fost la aproape 27% în primul trimestru al anului 2022.
Marjele operaționale au scăzut, de asemenea, deși Tesla le-a numit „reduse la o rată gestionabilă”, în ciuda numeroaselor reduceri de prețuri în mai multe regiuni.
„Ne așteptăm la o reducere continuă a costurilor vehiculelor noastre, inclusiv la îmbunătățirea producției
eficiență la cele mai noi fabrici ale noastre și costuri logistice mai mici, și rămânem concentrați pe
efectul de levier operațional pe măsură ce ne extindem”, a declarat compania într-o scrisoare care însoțește rezultatele.
Tesla a dezvăluit mai devreme miercuri o nouă rundă de reduceri de prețuri în SUA, în încercarea de a stimula cererea pe fondul îngrijorărilor legate de slăbirea economiei, dar, de asemenea, menită să taie din marjele de profit ale companiei.
Prețurile vor continua să „evolueze în sus sau în jos, în funcție de o serie de factori”, a declarat compania în scrisoare.
Scăderea marjei Ebitda la 18,3% „nu mă îngrijorează în acest moment”, a declarat Bill Selesky de la Argus Research după rezultate. „Nu o văd ca pe o ratare uriașă”.
Chiar dacă marjele de profit suferă o lovitură, Tesla „va găsi o modalitate de a crește și de a crește în mod profitabil, pe baza performanțelor anterioare și a faptului că afacerea este deja pregătită pentru EV”, a declarat Alyssa Altman, consultant la Publicis Sapient, care analizează problemele legate de transport și mobilitate.
„Compania are un avantaj puternic față de majoritatea celorlalți concurenți care fie își construiesc prezența, fie își recreează modelele de afaceri pentru a se concentra pe clientul EV și pe dezvoltarea de produse software”, a spus Altman.
Tesla a declarat că se așteaptă să „rămână în fața” obiectivului său pe termen lung de creștere a ratei de producție cu 50% anual, producând 1,8 milioane de vehicule în 2023.
Cybertruck, camioneta electrică a Tesla, este pe cale să înceapă producția mai târziu în acest an la uzina din Texas, iar Tesla continuă să „facă progrese” în ceea ce privește platforma sa EV de generație următoare, se arată în scrisoare.
Compania a încheiat trimestrul cu numerar și echivalente, precum și cu investiții de 22,4 miliarde de dolari, cu 217 milioane de dolari mai mult decât la sfârșitul celui de-al patrulea trimestru.
Economia prezintă o „oportunitate unică” pentru companie, a declarat Tesla în scrisoare.
Tesla își propune „să profite de poziția noastră de lider în materie de costuri. Ne concentrăm pe creșterea rapidă a producției, pe investițiile în autonomie și în software-ul vehiculelor și pe menținerea pe drumul cel bun a investițiilor noastre de creștere.”
A se vedea, de asemenea, și: Tesla: Iată cât de mult au pierdut vânzătorii în lipsă ai Tesla până acum în acest an
În ianuarie, Tesla a raportat marje de exploatare de 16% pentru al patrulea trimestru și 16,8% pentru tot anul 2022. Marjele din primul trimestru 2022 au fost „peste 19%”, a declarat Tesla în aprilie anul trecut.
Tesla a pus scăderea din primul trimestru în parte pe seama prețurilor mai mari ale mărfurilor, logisticii și garanțiilor, a veniturilor mai mici din credite și a creșterilor în accelerarea producției de noi celule de baterii.
Acțiunile Tesla au scăzut cu aproximativ 46% în ultimele 12 luni, comparativ cu pierderi de aproximativ 7% pentru indicele S&P 500
SPX,
-0.01%.
Cu toate acestea, până acum în acest an, acțiunile au crescut cu 49%, comparativ cu un avans de 8% pentru S&P 500.
Sursa – www.marketwatch.com