Camioanele electrice le-ar putea provoca curând pe cele cu combustibil, dacă se elimină obstacolul de încărcare, arată un studiu

Camioanele electrice grele vor putea în curând să concureze economic cu camioanele diesel, deoarece tehnologia bateriilor se îmbunătățește rapid, a arătat joi un studiu din Suedia, Institutul de Mediu din Stockholm (SEI).

O schimbare ecologică în sectorul transporturilor, care generează aproximativ un sfert din emisiile globale de dioxid de carbon, este considerată importantă pentru a contribui la alinierea la obiectivele climatice convenite la nivel global.

Camioanele alimentate cu baterii au fost adesea respinse ca fiind prea costisitoare pentru a înlocui camioanele diesel în multe capacități, cu baterii prea grele pentru transportul pe distanțe lungi.

Însă cercetătorii de la SEI au spus că acum se observă un punct critic.
„Tehnologia bateriilor este foarte aproape de un prag care face camioanele electrice fezabile și competitive din punct de vedere economic. Tot ce lipsește este o componentă însoțitoare: încărcarea rapidă ”, a declarat Bjorn Nykvist, cercetător principal la SEI.

Studiul, care a evaluat costurile, consumul de energie și greutatea acumulatorului, a arătat că disponibilitatea încărcării rapide și de mare capacitate era esențială, deoarece acest lucru însemna că bateriile camioanelor puteau fi păstrate relativ mici și ușoare.

Citeste si:  Noua Zeelandă, un paradis fiscal pentru bogaţi

Acest lucru ar trebui să fie un stimulent pentru sectorul privat și pentru factorii de decizie politică să se concentreze pe disponibilitatea infrastructurii de tarifare, a declarat co-autorul Olle Olsson.
„În multe situații, camioanele electrice de marfă pot juca un rol important în reducerea emisiilor din transportul greu”, a spus el.

Cercetările realizate de Capgemini Invent, care face parte din Grupul Capgemini, au arătat recent că, camioanele electrice se numără printre 55 de tehnologii curate care pot ajuta Uniunea Europeană să își atingă obiectivul de neutralitate climatică până la mijlocul secolului.

General Motors Co și startup-ul camioanelor electrice Nikola Corp au declarat anul trecut că își vor uni forțele pentru a construi camioane electrice și camioane comerciale cu celule de combustibil pentru a prelua Tesla Inc.

Citeste si:  Care sunt viitorii candidaţi europeni la faliment?

Volvo Trucks, principala marcă de camioane suedeză AB Volvo, își propune să vândă o gamă completă de camioane electrice și grele în Europa, începând cu acest an.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner