China și mașinile electrice oferă producătorilor de automobile speranță după un 2020 cumplit

Vânzările de mașini de lux în China și autovehiculele electrice în Europa au fost cele două puncte care au oferit speranță pentru producătorii de autovehicule europene într-un 2020 afectat de pandemia COVID-19, au arătat marți actualizările companiei.

Industria auto din China a revenit rapid după oprirea sa pentru a face față focarului COVID-19, în timp ce în Europa lupta producătorilor de a atinge noi obiective dure de emisii a ajutat vehiculele electrice să se propulseze de la coadă în top.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a raportat o scădere a vânzărilor la marca sa de bază VW cu puțin peste 15% față de 2019.

În timp ce vânzările mărcii VW au scăzut cu aproape 10% în China, marca Audi de lux a Volkswagen a avut cel mai bun trimestru al patrulea, iar vânzările pe tot anul în China au crescut cu 5,4%.

Marca VW a văzut, de asemenea, că vânzările globale de mașini complet electrice au crescut cu 197% din 2019 la 134.000, deși aceasta a reprezentat încă doar 2,5% din total.

„2020 a fost un moment de cotitură pentru Volkswagen și a marcat o descoperire în mobilitatea electrică”, a spus Ralf Brandstatter, șeful mărcii VW.

Rivalul BMW a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 3,2% în al patrulea trimestru și a încheiat anul 2020 cu 8,4%. Dar producătorul auto, care deține și mărcile Mini și Rolls-Royce, a declarat că vânzările au crescut cu 7,4% în China, cea mai bună performanță de când a intrat pe piața respectivă din 1994.

Între timp, marca Mercedes-Benz a lui Daimler, care a raportat cifre vineri, a rămas cel mai bine vândut producător mondial de automobile de lux pentru al patrulea an consecutiv. În timp ce vânzările globale au scăzut cu 7,5%, marca premium a înregistrat o creștere a vânzărilor în China cu 11,7%, inclusiv o creștere de 22% în al patrulea trimestru.
Industria vehiculelor electrice este acum în curs de dezvoltare  pentru a îndeplini obiectivele privind reducerea emisiilor de gaze și a provocat liderul de piață Tesla.

Marii producători auto trebuie să producă un număr mare de vehicule electrice pentru a realiza economii de scară largă și a le face profitabile, iar 2020 a dat o oarecare speranță că ar putea fi în curs de realizare.

Vehiculele electrice au fost singurele vești bune într-un sumbru 2020 pentru Renault-ul francez, care a depășit performanțele piețelor auto și globale.

În timp ce vânzările grupului Renault au scăzut cu peste 21%, vânzările sale de vehicule electrice în Europa au crescut cu peste 101%. Compania a confirmat că și-a îndeplinit obiectivele de emisii UE din 2020, evitând astfel amenzile.

Directorul executiv al Renault, Luca de Meo, va prezenta o actualizare a strategiei pe 14 ianuarie, despre care sursele spun că se va concentra pe revigorarea unor modele mai vechi, cele mai bine vândute, ca vehicule electrice.

BMW a declarat că vânzările globale de vehicule electrice au crescut cu 31,8% față de 2019 și au reprezentat 15% din vânzările din Europa, „ceea ce înseamnă că electromobilitatea este, de asemenea, un factor de creștere semnificativ pentru companie în termeni absoluți.”

De asemenea, BMW și-a îndeplinit obiectivele de emisii UE din 2020.

Producătorul auto a spus că până în 2023 își va dubla aproape gama de vehicule electrificate la 25 de modele, cu mai mult de jumătate dintre ele complet electrice.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata