Daimler AG a dezvăluit „fratele” electric al berlinei sale de lux Mercedes-Benz Clasa S, concurând cu liderul de piață Tesla Inc în lupta pentru cota de piață, întrucât vânzarea de mașini electrice prinde proporții.
EQS este prima dintr-o familie de mașini Mercedes-Benz construite pe o platformă dedicată vehiculelor electrice construite de la bază. Va fi pus în vânzare în Europa și Statele Unite în august, apoi în China în ianuarie.
Vânzările de mașini electrice și hibride plug-in în Uniunea Europeană aproape s-au triplat la peste 1 milion de vehicule anul trecut, reprezentând peste 10% din vânzările totale.
„Am ridicat ștacheta foarte sus”, cu această mașină, a declarat reporterilor, directorul executiv al Daimler, Ola Källenius. „Clienții din acest segment așteaptă un amestec de inovație hi-tech și lux modern … și asta încercăm să realizăm cu EQS.”
Daimler nu a dezvăluit încă prețurile pentru EQS, spunând că va anunța în vară, mai aproape de data lansării.
Joi, în interviuri și conferințe, Källenius a evitat să facă orice comparație cu Tesla, a cărei capacitate de piață de peste 700 de miliarde de dolari îi împiedică pe toți ceilalți producători auto.
Dar cu o rază de acțiune de până la 770 de kilometri (478 mile) și un nou ecran de afișare care va acoperi aproape întregul tablou de bord – o caracteristică opțională – analiștii văd un efort de a profita de inițiativa de la Tesla, care a avut un avans față de alți producători de automobile și se mândrește cu o gamă mai largă de baterii și un sistem de infotainment cu ecran tactil.
Într-o notă a clientului la începutul acestei săptămâni, Deutsche Bank se referea la EQS drept „luptătorul Tesla al Mercedes-ului” și spunea că mașina „va stabili probabil punctul de referință în ceea ce privește caracteristicile tehnice, precum și designul și calitatea”, atât pentru producătorii auto tradiționali, cât și pentru noi participanți precum Tesla.
Källenius a spus că se așteaptă ca mai mult de 50% dintre clienți să plătească suplimentar pentru a obține ecranul, pe care Mercedes-Benz l-a dezvăluit în ianuarie.
La 142 cm (56 inci), noul „Hyperscreen” – care, în lățime, depășește ecranul de 17 inci al Tesla – va fi prezent și în celelalte noi modele electrice ale Mercedes-Benz.
Källenius a declarat că compania nu va furniza prognoze pentru câte modele EQS își propune să vândă sau ce fel de marje de profit se aștepta să genereze vehiculul.
El a spus însă că are mari așteptări pentru piața chineză, unde există o „cerere extraordinară” pentru modelul tradițional cu motor cu combustie S-Class.
Daimler se alătură acum rivalei Volkswagen AG cu o platformă electrică dedicată. BMW va lansa o platformă dedicată în 2025.
Șeful vânzărilor Mercedes, Britta Seeger, a declarat că lansarea EQS coincide cu cererea de vehicule electrice, care crește mai repede decât prevedeau odată directorii companiei.
„Ne-am gândit până în 2030 că jumătate din vânzările noastre vor fi vehicule electrice” și vehicule hibride plug-in, a spus Seeger în timpul unei conferințe. „Ceea ce vedem în prezent … este o cerere mai puternică a clienților pentru vehicule electrice. Suntem și mai siguri că acest salt poate fi puțin mai rapid. ”