Hyundai Motor lansează crossover-ul electric Ioniq 5 și așteaptă un salt al cererii pentru vehiculele electrice

Producătorul de automobile sud-coreean Hyundai Motor Co a lansat marți crossover-ul Ioniq 5 de dimensiuni medii, primul dintr-o serie planificată de vehicule electrice (EV) pe care speră să-l propulseze pe locul trei al producătorilor de vehicule electrice globale până în 2025.

Compania spune că modelul se bazează pe o nouă platformă exclusiv pentru vehicule electrice care folosește propria tehnologie a modulului de baterie și necesită mai puține componente decât mașinile electrice existente ale Hyundai, permițând o producție mai rapidă la un cost mai mic.

Lansarea Ioniq 5 este elementul esențial al obiectivului pe termen lung al Hyundai de a capta 10% din vânzările globale de vehicule electrice până în 2025, de la o cotă de piață combinată de 7,2% pentru Hyundai și Kia împreună în perioada ianuarie-septembrie din 2020, conform industriei de urmărire SNE Research. Hyundai Motor și compania sa surioară Kia Corp își propun împreună să vândă 1 milion de vehicule electrice în 2025.

„Ne așteptăm ca cererea globală de vehicule electrice din acest an să crească cu peste 30% față de anul trecut”, a declarat președintele Hyundai Motor, Chang Jae-hoon, într-o conferință de presă.
Ioniq 5 va avea o autonomie maximă de conducere de aproximativ 480 km (298 mile), în creștere cu aproape 20% față de Kona EV, care anterior avea cea mai lungă autonomie din gama de vehicule Hyundai.

Va oferi două opțiuni de pachet de baterii – 58 kilowatt-oră (kWh) sau 72,6 kWh – și va fi disponibil în anumite regiuni începând cu prima jumătate a anului 2021, a declarat Hyundai într-un comunicat.

Producătorul sud-coreean nu a dezvăluit prețul modelului Ioniq 5, dar președintele Hyundai Motor Europe, Michael Cole, a declarat că în Europa va începe de la aproximativ 42.000 de euro (51.100 de dolari) înainte de stimulentele guvernamentale.
Hyundai vizează anul viitor vânzări de 100.000 de unități la nivel global, cu aproximativ 30% -40% în Europa, 30% în America de Nord și 20% în Coreea de Sud.

„Hyundai își va putea crește prezența pe piața globală a vehiculelor electrice, deoarece va adăuga un nou vehicul electric, având în vedere că, compania a prezentat performanțe solide cu vehiculul său electric major Kona Electric”, a declarat Kevin Yoo, analist la eBEST Investment & Securities.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata