Parlamentul României aprobă creșterea limitei de viteză pe drumurile expres
Parlamentul României a decis să majoreze limita de viteză pe drumurile expres, stabilind-o la 120 km/h, în ciuda faptului că țara nu dispune încă de un astfel de tip de infrastructură. Primul tronson care va beneficia de această reglementare este drumul Craiova-Pitești, ce urmează să fie inaugurat înaintea Sărbătorilor Pascale și va avea o lungime totală de 18 kilometri.
Vot aproape unanim pentru modificarea legislației
Decizia a fost adoptată cu o majoritate covârșitoare în rândul parlamentarilor,care au votat pentru creșterea vitezei legale pe drumurile expres. Deși aceste drumuri nu sunt încă finalizate, se estimează că lucrările la două tronsoane importante sunt în desfășurare: Craiova – Pitești și un segment din Brăila – Galați.
Detalii despre inaugurarea primelor tronsoane
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat că primul tronson deschis circulației va fi Lotul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești (ocolire Balș), programat pentru deschidere înainte de Paște. La sfârșitul lunii mai este planificată inaugurarea Lotului 2 (ocolire Slatina). Împreună, cele două loturi vor forma prima rețea funcțională de drum expres din România.
Modificări legislative semnificative
Această inițiativă legislativă a fost propusă de USR și adoptată miercuri, 13 aprilie. Camera Deputaților a votat cu 283 voturi „pentru” și o abținere pentru modificarea Ordonanței nr.195/2002 privind regimul circulației pe drumurile publice.
noile limite ale vitezei maxime admise
Noul cadru legislativ stabilește următoarele limite maxime ale vitezei în afara localităților: autovehiculele din categoriile A și B vor putea circula cu până la 130 km/h pe autostrăzi și 120 km/h pe drumurile expres; vehiculele din categoriile C și D vor avea limitele reduse la 110 km/h respectiv 100 km/h pe aceleași tipuri de drumuri; iar vehiculele mai mici (A1, B1) vor avea permise viteze maxime între 90 km/h și respectiv 85 km/h pe drumurile expres.
Cameral Deputaților acționează ca for decizional în acest proces legislativ significant pentru infrastructura rutieră românească.