Negocieri pentru o nouă fabrică auto în România
O companie de automobile își propune să investească în Cluj
România ar putea deveni un punct de atracție tot mai mare pentru producătorii auto, conform unor surse care indică faptul că o companie din acest sector se află în discuții avansate cu autoritățile locale. Scopul acestor negocieri este inițierea procesului de construcție a unei noi fabrici.
Se pare că producătorul intenționează să amplaseze fabrica într-un parc industrial din Cluj, având în vedere un teren cu o suprafață totală de aproximativ 150 de hectare, pe care compania ar dori să-l închirieze integral.
Investiții semnificative și perspective promițătoare
Estimările financiare sugerează că investiția inițială ar putea începe de la câteva sute de milioane de euro. Proiectul ar putea demara într-un interval de unu până la doi ani, cu condiția ca firma respectivă să finalizeze acordurile necesare cu autoritățile clujene.
Alin Tişe, președintele Consiliului Județean Cluj, a evitat să dezvăluie numele companiei implicate dar a subliniat importanța discreției solicitate adesea de mari investitori. „Companiile mari preferă confidențialitatea și sunt dispuse să facă publice informațiile doar după semnarea unui acord”, a declarat Tişe.
Locație strategică pentru dezvoltarea industriei auto
Din perspectiva imobiliară, interesul investitorului se concentrează asupra parcului industrial Tetarom 5, situat la mai puțin de 15 kilometri distanță față de Cluj-Napoca. Această locație oferă acces facil atât la autostrada principală cât și la Aeroportul Internațional Cluj-napoca, facilitând astfel exporturile viitoare ale vehiculelor sau componentelor produse local.
Contextul investițiilor auto în România
România are deja un istoric al atragerii unor investiții majore din partea companiilor Renault și Ford, care au alocat miliarde pentru dezvoltarea unităților lor din Mioveni și Craiova. De asemenea, țara a purtat negocieri anterioare cu alte branduri renumite precum Peugeot și Mercedes-Benz.Ultima tentativă notabilă s-a desfățurat între 2016-2018 când Mercedes-Benz a optat pentru Ungaria ca destinație finalizată după ce discutase anterior cu România și Polonia. Această decizie a fost influențată negativ datorită infrastructurii deficitare din România; astfel s-a pierdut o oportunitate estimată la peste 800 milioane euro doar în prima etapă a proiectului.