Primul nivel al parcării era aproape tot ocupat, la al doilea erau cîteva mașini, iar ultimul gol

Mai clar, dacă poți să vii în centrul orașului cu mașina personală și să parchezi gratuit pe trotuar, în timp ce parcările publice cu plată stau goale, de ce nu ai face asta. Sau, degeaba ai parcare unde să lași mașina dacă ajungi greu în centru cu transportul public, că vine greu tramvaiul sau stă blocat în trafic.

În plus, HotNews.ro a scris în mai multe rânduri că în loc să construiască parcări park&ride noi, municipalitatea ar putea face parteneriate cu supermarketurile poziționate la intrările în oraș, ale căror parcări sunt puțin folosite ziua, când oamenii sunt la serviciu.

În contextul financiar, Primăria Capitalei a plătit pentru construirea parcării circa 65 milioane de lei, iar bucureștenii au așteptat peste 10 ani să fie gata.

Mai exact, parcarea de la capătul Șoselei Pantelimon a fost promisă de fostul primar general al Capitalei Sorin Oprescu încă din 2011. Aceasta făcea parte din proiectul de modernizare a șoselelor Iancului și Pantelimon, cu termen de finalizare în 2014.

Inițial, primăria a vrut să facă parcarea subteran, iar apoi s-a răzgândit și a decis să o facă suprateran, fiindcă este mai ieftin și încap mai multe locuri de parcare.

În plus, șantierul a fost blocat din cauza intrării în insolvență a constructorului, apoi au fost probleme cu consultantul. Apoi, în timpul mandatului Gabrielei Firea s-a ajuns la concluzia că este nevoie de un plan urbanistic zonal pentru edificarea parcării și nu se poate autoriza direct. Acesta a fost aprobat abia în 2018.

În 2017, primarul Capitalei de la acea vreme Gabriela Firea promitea că lucrările vor începe în 2018, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Abia în iulie 2019, Gabriela Firea a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor la parcare, până atunci fiind făcută doar o groapă pentru fundație, în rest proiectul a fost blocat.

Termenul de finalizare era de 12 luni. Apoi, în campania electorală, Gabriela Firea promitea că lucrările se vor finaliza în toamna lui 2020, însă toamna a trecut, a venit o altă toamnă și tot nu a fost gata. Parcarea a fost inaugurată abia în urmă cu 3 săptămâni, deși era gata de la finalul anului trecut. A mai fost nevoie de un racord la electricitate, apoi nu a fost deschisă fiindcă nu avea recepția făcută.

În concluzie, din datele proiectului, parcarea are 500 de locuri, dispuse pe 3 etaje, iar la parter este amenajat un terminal STB unde să întoarcă tramvaiul, să vină microbuzele și autobuzele.

Lucrările de execuție sunt realizate de Asocierea S.C. TIAB S.A. – S.C. TEHNOLOGICA RADION SRL – S.C. VIA PROIECT S.R.L.