Întotdeauna a fost dificil.
Accelerarea producției unui nou produs, folosind o tehnologie relativ nouă, este o sarcină dificilă în cele mai bune vremuri. Întreprinderile de pornire de vehicule electrice Rivian Automotive Inc.
RIVN,
-1.91%,
Fisker Inc.
FSR,
-2.09%
și Lucid Group Inc.
LCID,
-1.40%
descoperă că este extrem de greu în mijlocul incertitudinii economice, a îngrijorărilor persistente legate de lanțul de aprovizionare, a creșterii ratelor dobânzilor și a investitorilor mai puțin răbdători.
La începutul acestei săptămâni, Fisker și Lucid și-au redus perspectivele de producție pentru acest an. Rivian și-a păstrat intactă orientarea de producție 2023, dar nu a ținut criticii la distanță, un analist comparând traiectoria Rivian care merge înainte cu mersul pe jos „pe o coardă de sârmă”.
A se vedea, de asemenea: Fisker reduce producția, înregistrează pierderi mai mari decât se așteptau
Ultimele luni servesc ca o reamintire că povestea oricărui startup EV, cu Tesla Inc.
TSLA,
+2.10%
fiind „singurul succes confirmat până în prezent”, va consta în „valuri inevitabile (urcușuri / coborâșuri), deoarece investitorii trebuie să se concentreze în continuare pe mozaicul de execuție / repere pe drumul înșelător către o producție durabilă și la scară”, a declarat Chris McNally de la Evercore ISI într-o notă recentă.
Nu ratați: Acțiunile Lucid scad cu 9% după ce startup-ul EV dials down orientarea producției
Mediul în care o mulțime de startup-uri EV au lansat operațiunile este „foarte diferit de cel de astăzi”, a declarat Michelle Krebs, analist la Cox Automotive. Ratele dobânzilor erau scăzute, existau mulți bani de la investitori, iar companiile au capturat aceste fluxuri.
„Acei bani nu sunt la fel de ușor disponibili acum”, a spus Krebs. „Investitorii devin nerăbdători și vor să vadă rezultate, iar (rezultatele din această săptămână) nu sunt acestea.”
De asemenea, startup-urile au subestimat suma de numerar necesară pentru a pune pe picioare un producător de EV și este posibil să rămână fără bani într-un moment în care este mai greu de obținut, a spus Krebs.
Constructorii auto tradiționali își pot permite să piardă bani pe EV-uri – Ford Motor Co.
F,
-0.17%
a declarat că se așteaptă ca unitatea sa EV să piardă 3 miliarde de dolari în acest an – pentru că au deja fluxuri mai stabile de venituri din alte părți, a spus ea. Și, bineînțeles, Tesla „a avut nevoie de mult timp pentru a se întoarce și ea” și de aproximativ un deceniu înainte de a fi profitabilă.
Lordstown Motors Corp.
RIDE,
-2.89%
a avertizat săptămâna trecută că ar putea rămâne fără numerar, deoarece relația sa cu producătorul taiwanez de contracte electronice Foxconn pare să se fi deteriorat.
Dificultățile de lansare a unui vehicul nu sunt unice pentru mașinile electrice, dar tehnologia relativ nouă adaugă un alt nivel de complexitate, a spus Krebs.
Ford a avut ani de zile de rechemări și probleme cu SUV-ul său Explorer. În ceea ce privește vehiculele electrice, Tesla și General Motors Co.
GM,
+0.12%
au avut partea lor echitabilă de rechemări în service cu vehiculele lor, GM rechemând la începutul acestui an fiecare Chevy Bolt pe care l-a fabricat vreodată pentru a schimba bateriile.
În martie, consultanții de la J.D. Power au constatat că rechemările și timpii de service pentru vehiculele electrice au dus la prima scădere a indicelui său de satisfacție a serviciilor pentru clienți în aproape 30 de ani. Iar satisfacția consumatorilor cu privire la serviciile auto în rândul proprietarilor de vehicule electrice este mai mică decât în rândul proprietarilor de vehicule cu propulsie tradițională, a declarat J.D. Power.
Sursa – www.marketwatch.com