Stellantis, Nissan și Nio au redus și mai mult producția din cauza lipsei de cipuri

Stellantis NV și producătorul chinez de vehicule electrice Nio au devenit ultimii producători de automobile care au anunțat noi reduceri de producție ca urmare a unei penurii globale de cipuri semiconductoare.
Stellantis a declarat că va opri temporar producția la cinci fabrici din America de Nord săptămâna viitoare din cauza deficitului global de microcipuri: două fabrici de asamblare în Canada, una în Mexic și două în Statele Unite. Oprirea producției va începe săptămâna aceasta până la mijlocul lunii aprilie.

Fabricile afectate sunt instalația companiei Toluca, Mexic, unde produce Jeep Compass; Adunarea Windsor din Ontario, unde construiește monovolume Chrysler Pacifica; o fabrică din Illinois care construiește SUV-ul Jeep Cherokee; o fabrică din Michigan care construiește pickup-ul Ram 1500 Classic și o altă fabrică din Ontario care construiește Chrysler 300, Dodge Charger și Dodge Challenger.

Stellantis nu a specificat cât timp vor dura închiderile, dar un sindical din Windsor a declarat că fabrica de monovolume va opri producția timp de patru săptămâni începând de luni.

Nissan Motor Co a declarat că va opri producția timp de două zile, începând cu 1 aprilie, la uzinele sale de asamblare a vehiculelor Smyrna și Canton și la uzina din Mexic Aguascalientes. Producția normală va fi reluată pe 6 aprilie.

Citeste si:  BULETINUL INSOLVENŢEI - 21 aprilie 2010 (3120)

Nio, unul dintre principalii provocatori ai Tesla, care domină piața vehiculelor electrice (EV) din China, a declarat că va opri producția timp de cinci zile lucrătoare la uzina sa din Hefei și va reduce previziunile de livrare în primul trimestru cu până la 1.000 de vehicule.
Acțiunile Nio, care produc vehiculele electrice sportive ES8 și ES6, au încheiat ziua cu 4,8% pe bursa din New York.

Ford Motor, Honda Motor, General Motors și Volkswagen s-au numărat printre producătorii de autovehicule surprinși de lipsă, forțându-i pe mulți să oprească producția chiar și atunci când cererea de mașini a crescut în timpul pandemiei.

Deficitul de cipuri a costat industria auto globală cu 130.000 de vehicule în pierdere de producție, estimează firma de cercetare AutoForecast Solutions, cu cel mai mare impact în America de Nord, cu 74.000 de unități pierdute, și Europa de Vest, cu 35.000 pierdute.

Deficitul de cipuri este, de asemenea, rezultatul unei cereri crescute din partea industriei electronice de consum, deoarece oamenii lucrau de acasă și jucau mai multe jocuri video în timpul crizei. Sancțiunile împotriva companiilor tehnologice chineze au jucat, de asemenea, un rol.

Citeste si:  Renault-Nissan se aliază cu Daimler

Nio, care se confruntă, de asemenea, cu concurența rivalilor autohtoni, cum ar fi Xpeng Inc, se așteaptă acum să livreze 19.500 de vehicule în primul trimestru, în scădere de la o gamă de 20.000 la 20.500 anterior.

Ford a avertizat că lipsa ar putea atinge profitul său în 2021 cu până la 2,5 miliarde de dolari, în timp ce producătorul auto american mai mare General Motors se așteaptă ca, criza să reducă până la 2 miliarde de dolari din profitul său pe întregul an.

Ford, care până acum a asamblat F-150 extrem de profitabil, fără anumite piese, a declarat că va rămâne în producția inactivă a camioanelor la o fabrică din Michigan până duminică.

GM și japoneza Honda au declarat că vor continua suspendarea producției la uzinele din America de Nord pentru următoarele săptămâni.

Între timp, producătorul suedez de camioane Volvo AB a declarat că lipsa de cipuri va avea un impact „substanțial” asupra câștigurilor sale din al doilea trimestru și va implementa zile de oprire la fabricile sale la nivel global, începând din aprilie.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner