În Deltă, a crescut până la 4 ori mai mult pentru transportul pe apă

Foto: replicaonline,ro
52

În România, oamenii din localitățile izolate din Delta Dunării riscă să fie și mai rupți de lume. Compania care operează cursele navale între Tulcea și porturile Chilia, Sulina și Sfântu Gheorghe are în plan să oprească transporturile de pasageri. Spune că nu-și mai permite să plătească pentru combustibil și dă vina pe Ministerul Transporturilor, care nu i-ar fi dat banii pentru subvenționarea călătoriilor. Oficialii de la București neagă, însă, această acuzație.

Compania care asigură transportul pe Dunăre la prețuri mai mici, subvenționate de Ministerul Transporturilor, spune că nu mai are bani de combustibil.

În opinia sa, Nicolae Chichi – director Navrom Delta Tulcea: „Datoria Ministerului față de compania noastră este în jur de 4 milioane 700 de lei astăzi, plus datoriile față de legile speciale, adică vorbim de diferența pentru transportul pensionarilor, legile speciale, cei care călătoresc cu noi. Și acolo e o datorie, nu foarte mare. Am ajuns în acestă situație pentru că nu mai avem carburant”.

De partea cealaltă, reprezentanții Ministerului Transporturilor afirmă că situația nu stă chiar așa.

Astfel, Alin Șerbănescu – purtător de cuvânt Ministerul Transporturilor: „În acest moment nu sunt probleme în ceea ce privește plățile pe care le facem în baza constractului. Sumele care sunt prevăzute în contract sunt achitate. Dar nu plătim sume care exced contractului. Ca atare, problema este a Navrom, care nu respectă contractul, Navrom fiind o companie privată”.

Această veste a venit ca un trăsnet pentru locuitorii din zonele îndepărtate ale Deltei Dunării. Ei au încărcat navele cu alimente.

În opinia sa, „Și cu ce o să navigăm noi, sulinenii? Cu căruța?!”, spune o femeie.

„Încurcă planurile tuturor, în special pentru localnici. Și mă gândesc că m-am interesat în legătură cu prețurile la alte bărci. Sunt mult mai scumpe față de Navrom. Asta înseamnă o cheltuială în plus pentru noi”, spune o tânără.

„Nu prea îmi permit, pentru că la veniturile pe care le obțin chiar nu îmi permit să plătesc, să vin tot timpul la Tulcea cu o navă rapidă sau cu bărcile care sunt foarte scumpe și care se vor mai scumpi probabil”, spune o altă femeie.

„Când avem nevoie să venim pentru medicamente sau să facem o vizită e foarte greu, nu știu. Până la urmă, dacă nu e altă posibilitate și nu poți asta, iei de la mâncare, că pensia e mică și mergem. Asta este”, spune o a treia femeie.

În această zonă, nimeni nu știe cum se va face aprovizionarea cu produse de strictă necesitate începând de săptămâna viitoare. Probleme vor fi și pentru poștași care duceau pensiile tot la bordul acestor vapoare.

Octavian Bolboceanu – poștaș: „Nu e vorba numai de plicuri, e vorba de pensii, e vorba de tot felul de expediții, colete, care vor rămâne la Tulcea, probabil dacă au mâncare o să se strice. Nu știm cine e vinovat, dar nu e bine”.

În contextul financiar, cu o navă clasică, localnicii plăteau de la Tulcea la Sulina 18 lei, până la Sfântu Gheorghe 19 lei, iar până la Periprava 21 de lei. De luni, oamenii vor trebui să dea între 60 și 80 de lei dacă aleg alte firme de transport pe apă.

 

Sursa: Digi24.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata