Proprietarul indian al Jaguar Land Rover vede pierderi surprinzătoare de 1 miliard de dolari

Tata Motors, proprietarul Jaguar Land Rover (JLR), a anunțat o pierdere șocantă trimestrială de peste 700 de miliarde de dolari.

A apărut în momentul în care compania indiană a anulat 2,1 miliarde de dolari în legătură cu renovarea afacerii sale cu mașini de lux din Marea Britanie.

De asemenea, a avertizat că o penurie globală de semiconductori afectează acum planurile de producție pentru trimestrul actual.

Luna trecută, JLR a oprit temporar producția la cele două fabrici principale din Marea Britanie din cauza lipsei de cipuri.

Pentru trimestrul care s-a încheiat la 31 martie, Tata Motors a raportat o pierdere netă de 1,04 miliarde de dolari, comparativ cu așteptările analiștilor cu privire la un profit de 365,4 milioane de dolari.

Asta, chiar dacă vânzările JLR în China au crescut cu 127% față de acum un an, iar vânzările cu amănuntul generale ale Tata Motors, care reprezintă cea mai mare parte a veniturilor sale, au crescut cu 12,4%.

Compania a mai spus că JLR a economisit în jur de 426 milioane de dolari în trimestrul respectiv, în cadrul planului său de redresare „Proiect de taxă”.

Pierderea Tata Motors a fost în mare parte datorată „elementelor excepționale” – reduceri ale activelor și costuri de restructurare.

În caz contrar, a fost o performanță puternică din punct de vedere operațional pentru producătorul auto, cu o creștere bună a veniturilor datorită reducerii restricțiilor Covid în India în perioada octombrie – martie 2020.

Dar este puțin probabil ca situația să rămână favorabilă pentru majoritatea giganților auto din India în lunile următoare. Pe lângă întreruperile lanțului de aprovizionare și lipsa semiconductoarelor marcate de Tata Motors, impactul celui de-al doilea val intens al Covid-19 care a lovit India în aprilie ar putea începe să aibă impact asupra câștigurilor companiilor.

Principalii producători de vehicule de pasageri au înregistrat o scădere a numărului de vânzări lunare începând cu luna aprilie.

Având în vedere că mai multe părți ale țării impun restricții de blocare, sentimentul consumatorilor a avut parte de o lovitură, iar cumpărătorii întârzie sau anulează achizițiile de articole discreționare, cum ar fi mașinile noi, spun experții.

De asemenea, spre deosebire de primul val, ar putea exista o creștere limitată față de cererea consumatorilor reținuți de această dată, din cauza „cheltuielilor medicale mai mari și a economiilor de precauție pentru a preveni orice criză de sănătate, în viitor”, potrivit QuantEco Research , o casă independentă de cercetare.

În plus, cererea rurală pierde avânt din cauza răspândirii virusului în mediul rural și se vorbește despre un al treilea val iminent și sectorul ar putea fi nevoit să se pregătească pentru un an lent pentru producție.
La fel ca alți producători auto importanți din întreaga lume, Tata Motors a fost nevoită să suspende unele operațiuni din cauza lipsei de cipuri.

Criza coronavirusului a determinat o trecere la lucru, învățare și socializare de acasă, ceea ce a stimulat cererea de laptopuri și alte dispozitive care utilizează semiconductori.

Creșterea cererii de semiconductori în timpul pandemiei a surprins pe mulți, spune domnul Robbins.
Lipsa a forțat cei mai mari producători auto din lume, inclusiv Toyota, Nissan, General Motors și Ford, să reducă producția.

Săptămâna aceasta, Toyota a anunțat că va opri temporar producția la două dintre uzinele sale din Japonia, luna viitoare.

Luna trecută, JLR a făcut o mișcare similară, spunând într-un comunicat: „Am ajustat programele de producție pentru anumite vehicule, ceea ce înseamnă că fabricile noastre Castle Bromwich și Halewood vor funcționa o perioadă limitată de neproducție de luni 26 aprilie”.

Industria auto mondială se îndepărta deja de recesiunea bruscă a vânzărilor cauzată de pandemie și de provocările de a trece la vehiculele electrice.

În februarie, Jaguar Land Rover a anunțat că marca Jaguar va fi complet electrică până în 2025 și că va lansa modele electrice ale întregii sale linii Jaguar și Land Rover până în 2030.

Producătorii de automobile sunt supuși presiunii pentru a satisface cerințele stricte de emisii de carbon din Europa și China, precum și cererea clienților de mașini electrice de înaltă performanță, cu un aer de lux sau performanță.

Sursa: BBC
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata