4 aspecte pentru gestionarea eficientă a tranziției de la telemuncă la programul de birou

Provocarea multor angajatori este cum să-și reia activitatea în condițiile în care încă nu se cunosc efectele crizei sanitare pe termen scurt, mediu sau lung. În fața unor variabile diverse și necunoscute, asigurarea unui plan bun și deschiderea spre soluții noi sunt esențiale pentru a avea o forță de muncă puternică și eficientă. O variantă abordată de tot mai mulți angajatori este acceptarea unui sistem de muncă hibrid ca soluție temporară sau definitivă. Unii dintre angajați continuă să desfășoare activități de acasă, alții vor lucra la birou sau varianta care pare cea mai echitabilă, modelul de lucru hibrid, care le combină pe primele două.

Echipa și rolul angajaților în ea

În asemenea vremuri incerte, echipa trebuie să fie pe primul loc. Trebuie să vă cunoașteți angajații și rolul lor în echipa formată. Analizați-le nivelul de productivitate: anumite persoane sunt mai eficiente când lucrează la birou, altele, atunci când muncesc de acasă. Trebuie să existe un echilibru între lucrul de acasă și munca la birou. Încurajați-vă echipa și asigurați-vă că toată lumea se adaptează noului mod de lucru, la birou sau virtual. Stabiliți împreună cu ei programul și procesul de tranziție.

Spațiul de muncă

O nouă provocare pentru angajator este regândirea spațiului de muncă pentru a respecta noile reglementări și reguli de distanțare socială. Spațierea locului de muncă înseamnă o reducere a numărului de persoane din birou. Țineți cont de siguranța angajaților, de distanța fizică, productivitatea și nevoile lor. Dezinfectarea zilnică a biroului, densitatea mai mică a populației prezente și soluțiile ca persoanele să intre în contact direct cât mai puțin sunt principalii factori care ar afecta pozitiv sentimentul de siguranță al angajaților în birou. În același timp, asigurați-vă că persoanele care lucrează de acasă au instrumentele și resursele potrivite spațiului lor de muncă. Multe companii oferă un buget flexibil angajaților care desfășoară activități de telemuncă pentru a acoperi cheltuielile suplimentare.

Flexibilitatea

Rămâneți flexibil în ceea ce privește gestionarea forței de muncă hibride. Adoptați o strategie pe care să o implementați pas cu pas, comunicând mereu cu angajații. Flexibilitatea este esențială, mai ales în situații când lucrurile se schimbă rapid de la o zi la alta. Trebuie să vă adaptați permanent, în special dacă aveți angajați care lucrează în locuri diferite. Luați în considerare noi protocoale și instrumente de lucru. Motivați-vă angajații să găsească soluții, să ia decizii, să fie mai autonomi, pentru că este un nou model de afaceri și toți trebuie să vă obișnuiți cu el. Atenție: să fie autonomi nu înseamnă că sunt liberi să facă tot ce vor. Angajatorul trebuie să stabilească în prealabil domeniul de acțiune al fiecărui angajat, astfel evitându-se situațiile neplăcute și zonele gri.

Comunicarea

Pentru că lucrurile se schimbă mereu, trebuie să stabiliți ce așteptări aveți de la angajații dumneavoastră, indiferent că sunt la birou sau lucrează de acasă. Comunicarea constantă vă permite să vă asigurați că toți angajații își înțeleg rolul și sunt conștienți de schimbările care au loc. Găsiți cele mai bune instrumente pentru a lucra împreună cu ei, chiar dacă sunteți la distanță: videoconferințe, programe de software specializate sau schimburi de e-mail. Pentru un angajator este esențial să învețe să gestioneze echipe virtuale dacă își dorește un colectiv integrat și eficient. În plus, ar trebui să își găsească timp să se întâlnească în mod regulat cu fiecare angajat pentru a defini împreună obiectivele care trebuie să fie atinse și responsabilitățile acestuia. Performanța angajaților nu se evaluează doar prin numărul de ore lucrate. Iar angajații se simt motivați atunci când știu că sunt ascultați și înțeleși.

 

Oferirea unui mod de lucru flexibil nu mai este doar o opțiune pentru companii. Dacă doresc să-și păstreze oamenii talentați, angajatorii trebuie să se adapteze noilor cerințe de lucru flexibil, la birou sau acasă. Sistemul de lucru hibrid este o tendință în evoluție, accelerată de criza sanitară din ultimul an și jumătate. Pentru multe companii, este văzută ca o oportunitate economică, dar și ca un mod de a se adapta constant cerințelor de pe piața muncii și de a-și asculta, înțelege și ajuta cu adevărat angajații.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata