Care sunt investiţiile masive care se vor face la Aeroportul Otopeni?

13

În viitor, Aeroportul Internațional Henri Coandă, cel mai mare aeroport din România, va beneficia de investiții masive în următorii ani. Lucrări de reabilitare şi modernizare care cumulat ajung la aproape 1 miliard de lei, după cum arată datele transmise de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care administrează aeroporturile Băneasa și Otopeni.

În contextul de activitate, pe Aeroportul Internațional Henri Coandă operează în prezent 45 de companii aeriene.

În anul 2021, CNAB a înregistrat un numar de 6.914.610 pasageri, iar în 2020, un număr de 4.456.577 pasageri şi se preconizează că 2024 este anul în care nivelul traficului aerian va crește și se va apropia ca valoare de anul 2019.

 

Investițiile programate la Aeroportul Otopeni:

  • Lucrări de reabilitare şi modernizare ale pistei de aterizare 1, inclusiv racordurile la căile de rulare, lărgire platforma întoarcere la pragul 26 L şi CR Delta, inclusiv intersecţia Delta – Papa – Charlie şi supralărgiri în zonele de inflexiune – expertiză și DALI: 813.000 lei (valoare expertiză și DALI); An: 2025;
  • Modernizare sistem benzi bagaje Plecări: 102.879.000 lei; An: 2023;
  • Lucrări reabilitare apă-canal inclusiv hidranți exteriori – consultanță, proiectare, execuție lucrări: 36.466.713 lei; An: 2025;
  • Reamenajare interioare zona publica Terminal Sosiri, Plecări: 49.856.847,4 lei; An: 2024;
  • Centru Management Integrat: 7.700.000 lei; An: 2023;
  • Extindere la nord a platformei de parcare aeronave nr. 1: 13.000.000 lei; An: 2022;
  • Amenajare copertină acces Terminal Sosiri: 867.000 lei; An: 2022;
  • Modernizare si consolidare parcare etajată Sosiri: 3.824.000 lei; An: 2023.

În acelaşi timp și Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa–Aurel Vlaicu va beneficia de investiții importante:

 

  • Modernizare iluminat exterior: 9.234.000 lei, An: 2023;
  • Reparaţie capitală clădire uzina electrică şi trecerea la alimentarea cu energie electrică la 20KV: 10.584.661,86 lei; An: 2023;
  • Alimentare echipamente zona de nord – studiu de fezabilitate, avize: 83.060,85 lei (valoare estimată studiu fezabilitate); An: 2023;
  • Modernizare parcare – expertiza tehnică: 3.471.000 lei (valoare estimată expertiza tehnică, DALI, PTE); An: 2024.

 

Pentru anul 2021, principalul obiectiv urmărit de CNAB este acela al conservării portofoliului actual de parteneri, în paralel cu redeschiderea și reoperaționalizarea Aeroportul Internațional București-Băneasa Aurel Vlaicu. Astfel, în acest moment, discuțiile se poartă cu tour-operatorii și reprezentanții companiilor aeriene interesați pentru derularea de zboruri de la și la Aeroportu Băneasa, compania axându-se, în principal, pe aviație generală, curse charter și curse comerciale point-to-point.

Exproprierile sunt în curs de finalizare

 

Autoritățile au anunțat în urmă cu mai mulți ani că vor construi un nou terminal la Aeroportul Otopeni, unde în prezent funcționează un singur terminal. Proiectul era ultima dată estimat la 1 miliard de euro, însă acum toate documentațiile sunt reanalizate.

În contextul legal, ”Construcția unui nou terminal și a infrastructurii conexe necesare operaționalizării noului terminal este parte dintr-un proces amplu de dezvoltare, așa cum acesta este aprobat prin Ordonanța nr. 64 din 24 august 1999 pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă București. Calendarul Ordonanței nr. 64/1999 a fost subiectul multiplelor intervenții pentru modificare în vederea corelării acestuia cu perspectivele tehnico-economice în dinamică evolutivă continuă.

Modificarea calendarului Ordonanței 64/1999 solicitată de CNAB în anul 2021 este un răspuns la prezenta criză pandemică globală, care a introdus elementul impredictibilității în piața transporturilor aeriene și ridică semne de întrebare cu privire la oportunitatea dezvoltării infrastructurii în paradigma anului 2019, conform predicțiilor de creștere de la acea dată și conform studiilor/documentelor programatice în baza cărora se propunea inițierea proiectului prin etapele de proiectare și execuție. Cu toate acestea, considerăm că Programul Strategic pentru Dezvoltarea Infrastructurii Aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă București este ireversibil, în condițiile în care exproprierile necesare acestui program sunt în curs de finalizare și piața va relua tendințele ascendente, într-o formă sau alta”, arată compania.

În acest sens, CNAB intenționează să actualizeze documentele programatice, Studiul de fezabilitate, Planul de afaceri aferente PSDIA-AIHCB pentru ca acestea să reflecte noile tendințe de piață relevante post-pandemie și planul de afaceri să devină atractiv pentru instituții de finanțare. Actualizările vor ține cont de structurile propuse în planificarea inițială, de PUZ aprobat, dar, mai ales, de perspective viabile și fezabile pentru recuperarea investițiilor într-un timp cât mai scurt, asigurând confortul, siguranța și securitatea pasagerilor și un flux operațional optim pentru agenții comerciali angrenați în operațiuni aeroportuare.

Sursa: Digi24.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata