Compania Engie România a anunțat că nu poate semna contracte cu clienții care își doresc un preț fix garantat pe perioade de un an

56

În prezent, liderul de piață Engie România, furnizor de gaze și energie electrică a anunțat că nu poate semna contracte cu clienții care își doresc un preț fix garantat pe perioade de un an. Compania a avertizat că vor exista probleme în vederea continuității de alimentare pentru clienții săi.

În România este unul dintre cei mai mari furnizori de gaze și energie electrică, astfel, compania Engie, nu a putut emite un aviz pozitiv solicitării unui client HoReCa de a semna un contract de aprovizionare timp de un an cu un preț fix grantat pe întreaga perioadă a acestuia.

Astfel, Ionuț Șandor, managerul hotelului „Orizont” din Predeal a afirmat că a primit o notificare din partea furnizorul Engie precum că compania nu va mai putea furniza gaze începând cu 1 noiembrie, deşi contractul era în derulare și nu urma să expire, informează Agerpres.

Cum a explicat Engie România situația creată

În opinia lor, reprezentanţii Engie au arătat că respectivul client a cerut un preţ fix pentru o perioadă de un an, ceea ce compania nu poate asigura.

Concret, „Referitor la solicitarea clientului persoană juridică din domeniul HoReCa, aceasta viza o ofertă de energie electrică şi gaze naturale, la un preţ fix, garantat timp de 12 luni în perioada septembrie 2022 – august 2023.

Pe fondul volatilităţii ridicate a preţurilor de achiziţie, atât la energie electrică, cât şi la gaze naturale, precum şi al unui deficit de volume disponibile în vederea achiziţiei, Engie România nu a putut prezenta către clientul respectiv o ofertă care să întrunească condiţiile specificate de solicitant”, a declarat Engie.

Mai mult, reprezentanții companiei au explicat că măsurile sunt valabile pentru toți clienții, pe măsură ce contractele aflate în derulare urmează să expire.

Statul a stabilit un plafon de preţ pentru decontarea sprijinului acordat consumatorilor de energie electrică

Din punctul lor de vedere, furnizorii de energie au avertizat că vor exista probleme în piaţă cu aprovizionarea și asigurarea continuității de alimentare. Acest lucru se explică prin faptul că statul a stabilit un plafon de preţ pentru decontarea sprijinului acordat consumatorilor de energie electrică (1.300 de lei pe MWh) sub preţul pieţei şi sub costul achitat de furnizori.

În plus, există întârzieri de mai multe luni în decontarea diferenţei dintre preţul real al energiei şi cel din factura consumatorilor, ceea ce creează probleme financiare companiilor.

Aşadar, „Cu toată responsabilitatea, ne simţim datori să atragem atenţia asupra riscului ca, în situaţia foarte probabilă în care unii furnizori de energie electrică vor ajunge în imposibilitatea de a-şi îndeplini obligaţiile de serviciu public, mecanismele specifice de furnizor de ultimă instanţă să nu mai funcţioneze efectiv şi eficient”, se arăta într-un comunicat al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie, ACUE, la începutul acestei luni.

De asemenea, furnizorii de energie au semnalat că preluarea unui portofoliu mai mare de clienți nu va fi posibilă pentru că lipsa de lichiditate nu o va permite achiziţii suplimentare de energie electrică, la preţurile actuale de pe piaţa angro.


Urmăriți FINANCIARUL.RO și pe Google News


Sursa: Capital.ro